• Inici
  •  » Llibres
  •  » Llibres sobre temàtica relacionada amb la web

#1 27-04-2008 17:15:55

Webmestre1
Equip

Llibres sobre temàtica relacionada amb la web

Bé, i ja que ho he comentat, m'agradaria rebre les vostres aportacions sobre bibliografia relacionada amb la web. De moment, jo n'he trobat aquests llibres, que podrien ser útils (els citaré simplement, sense posar-hi tota la referència bibliogràfica completa, junt amb una breu descripció):

-Els Fundadors del Regne de València (2 volums). Enric Guinot. Monumental estudi amplament documentat sobre els documents que se conserven relatius a la repoblació del Regne de València, tal com indica el seu nom.

-Història de la Senyera al País València. Pere Maria Orts. Molt documentat estudi sobre l'heràldica de l'escut i la bandera del País Valencià.

-Nosaltres els Valencians. Joan Fuster. Llibre essencial per a conèixer la identitat del poble valencià. El reproduïm a la web en PDF.

-El Perill Català. Josep Maria Bayarri. També reproduït a la web en PDF. Malgrat el seu títol, aquest llibre exposa molt bé les motivacions primàries d'alguns anticatalanistes, per així dir-ho, "de bona fe". Així mateix, ens ofereix informació important sobre el nacionalisme valencià de començaments del segle XX.

-La Pesta Blava. Vicent Bello. Molt bon estudi d'investigació del blaverisme a la transició i els anys 80.

-No Mos Fareu Catalans. Francesc Viadel. Modern estudi sobre el blaverisme, que diu coses interessants sobre el blaverisme (i qui el fomenta) en l'actualitat.

Potser faltarien també estudis filològics que demostren clarament la unitat de la llengua.

Bo, amics, les vostres aportacions seran ben rebudes.


Unabhängig. Überparteilich [Independent. Per damunt dels partits. Eslogan del diari alemany "Das Bild"].

http://img528.imageshack.us/img528/5691/eng2if7.th.jpg

Desconnectat

 

#2 27-04-2008 17:34:19

piti
Membre

Re: Llibres sobre temàtica relacionada amb la web

jo m'estic llegint ara el de de nossaltres els valencians !

Desconnectat

 

#3 27-04-2008 17:37:48

batiste-ceba
Membre

Re: Llibres sobre temàtica relacionada amb la web

m'agradaria llegir-me'l!


http://img387.imageshack.us/img387/2261/xivaantifang3.gif

Desconnectat

 

#4 27-04-2008 17:43:58

Webmestre1
Equip

Re: Llibres sobre temàtica relacionada amb la web

Doncs, com he dit, batiste, en la nostra web el tens:

http://www.antiblavers.info/galeria/alb … ncians.pdf


Unabhängig. Überparteilich [Independent. Per damunt dels partits. Eslogan del diari alemany "Das Bild"].

http://img528.imageshack.us/img528/5691/eng2if7.th.jpg

Desconnectat

 

#5 11-05-2008 04:53:02

Curial
Membre

Re: Llibres sobre temàtica relacionada amb la web

A Tres i Quatre en l'Octubre tindran La Pesta Blava i No mos fareu catalans?


_____________________________________________________________
http://i18.tinypic.com/63i134l.jpg
Our movement is still not spent / We vow to make our foes relent
Llibertat Països Catalans - Saoirse d´Éirinn

Desconnectat

 

#6 11-05-2008 13:48:45

Webmestre1
Equip

Re: Llibres sobre temàtica relacionada amb la web

Deurien d'estar, jo me'ls vaig comprar allà. El que me sembla que està esgotat, i és una llàstima, és el de "Els Repobladors del Regne de València".


Unabhängig. Überparteilich [Independent. Per damunt dels partits. Eslogan del diari alemany "Das Bild"].

http://img528.imageshack.us/img528/5691/eng2if7.th.jpg

Desconnectat

 

#7 19-06-2008 23:03:34

Geodacus
Membre

Re: Llibres sobre temàtica relacionada amb la web

També el llibre d'Alfons Cucó: Roig i blau: la transició democràtica valenciana.

Desconnectat

 

#8 21-06-2008 15:46:44

Terrategí
Membre

Re: Llibres sobre temàtica relacionada amb la web

Per a mi la Pesta Blava és un llibre molt aclaridor sobre el fenòmen del blaverisme, un llibre recomanaïssim.

Un altra llibre que toqueja un poc la temàtica del fòrum podria ser "Tots els colors del roig", del recent desaparegut J.Vicent Marqués

Desconnectat

 

#9 21-06-2008 18:22:21

Re: Llibres sobre temàtica relacionada amb la web

"La llengua del valencians", Manuel Sanchis i Guarner, 1933

Una obra fonamental per e entendre l'origen de la llengua catalana a les terres valencianes.


Tota política que no fem nosaltres, serà feta contra nosaltres
                                                                                            Joan Fuster, 1922-1992

Desconnectat

 

#10 21-06-2008 19:08:41

pontet
Membre

Re: Llibres sobre temàtica relacionada amb la web

"La llengua del valencians", Manuel Sanchis i Guarner, 1933

Una obra fonamental per e entendre l'origen de la llengua catalana a les terres valencianes.

**********

jo aquest llibre no el puc trobar, algu pot donar-me pistes de on trobar-lo, gracietes..

salut I País


http://img252.imageshack.us/img252/2072/deniareiallgys0.jpg

Eixiu tots de casa que la festa bull, feu dolços de nata i coques de brull, polimenteu fustes i emblanquineu murs perquè Carles d'Àustria ha jurat els Furs.

Desconnectat

 

#11 09-10-2010 11:32:59

Toni_M
Membre

Re: Llibres sobre temàtica relacionada amb la web

Volia començar a llegir ara "El perill català" ja que he trobat el document en format PDF en aquesta pàgina web però em fa mal als ulls veure com està escrit sad

Desconnectat

 

#12 09-10-2010 11:33:59

Toni_M
Membre

Re: Llibres sobre temàtica relacionada amb la web

Algú sap per cert si hi ha enlloc a l'Internet el document PDF de La Pesta Blava?

Desconnectat

 

#13 06-11-2010 13:03:46

Toni_M
Membre

Re: Llibres sobre temàtica relacionada amb la web

Ni per Internet ni a cap llibreria de Barcelona, totes em deien que estava exhaurit...

Una trucada a Tres i Quatre, un enviament per correu i dos dies després ja el tinc a casa ^^

Desconnectat

 

#14 10-11-2010 13:57:01

Pendrach
Membre

Re: Llibres sobre temàtica relacionada amb la web

A banda d'això, hi ha un llibre interessant:

"Mal de llengües. A l'entorn dels prejudicis lingüístics." Del autor Jesús Tuson.

No només parla de la nostra llengua sinó de totes les llengües del món. Aquest llibre explica sobre la discriminació lingüística, cóm forma una acadèmia secessionista dins una llengua (com la RACV, per exemple), l'autoodi lingüístic, la denegació absoluta, la prioritat discriminatoria, l'enveja lingüística, etc.

Desconnectat

 

#15 11-11-2010 10:38:04

Toni_M
Membre

Re: Llibres sobre temàtica relacionada amb la web

Interessant :-) (sóc traductor i m'agrada tot allò relacionat amb les llengües). M'ho apunto!

Desconnectat

 

#16 08-12-2010 01:12:22

Re: Llibres sobre temàtica relacionada amb la web

Interessant i aclaridor també, especialment pel que fa al secessionisme soterrat (AVL, etc.) és el llibre Quan el mal ve d'Espanya, de Toni Gisbert. Molt recomanable.


http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSWI2d6jBA3Pf__nPQ_4WgV8g7UgBwVEL2MFh0W0pU5u-87y2t4QQ

Si el que calla atorga, sap que s'empassa la porga.

Desconnectat

 

#17 28-07-2021 15:27:24

tonim
Membre

Re: Llibres sobre temàtica relacionada amb la web

Porto temps cercant l'obra de Guinot, sabeu on la podria trobar? A les llibreries em diuen que ha estat descatalogat (tampoc el trobo enlloc de segona mà), i m'ha resultat impossible trobar-ho en format digital encara que siga.

Última edició per tonim (28-07-2021 15:27:51)

Desconnectat

 

#18 28-07-2021 23:10:19

tonim
Membre

Re: Llibres sobre temàtica relacionada amb la web

LlibertariGlobal escrigué:

Amic tonim, no dispose de prou temps per anar a cap llibreria a comprovar-ho també, però he buscat a Google i m'han aparegut algunes webs que suposadament et deixaran descarregar el llibre en format digital si et fas un compte.

Ho he provat, totes són fraudulentes (excepte una que és bàsicament una ressenya del llibre). Estaria bé que si algú del fòrum el té l'arribi a digitalitzar i a compartir, trob que els nacionalistes catalans (de Mallorques, València o del Principat) hauriem de formar una "biblioteca" privada amb grans obres que ens siguin d'ajut per formar-nos, jo també tinc altres llibres que no m'importaria passar a format digital i compartir. Potser podriem obrir un fil per compartir llibres entre els usuaris...

L'equip d'Antiblavers ha fet una molt bona feina digitalitzant i compartint llibres a la web, té la meva absoluta enhorabona, però entenc que n'hi hagi alguns que no puguin publicar per tema de drets.

Última edició per tonim (28-07-2021 23:10:54)

Desconnectat

 

#19 29-07-2021 15:30:09

Re: Llibres sobre temàtica relacionada amb la web

He esborrat el meu missatge per a que ningú no caiga en les estafes digitals d'aquelles webs. Bé, esperem que d'alguna manera pugues trobar l'obra en questió, ja siga fent el temps passar, buscant més tu mateix o amb algun imprevist.


https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/82/Black_flag_II.svg/200px-Black_flag_II.svg.png

Desconnectat

 
  • Inici
  •  » Llibres
  •  » Llibres sobre temàtica relacionada amb la web

Peu del fòrum

Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB

Creative Commons License © 2004-2011 Antiblavers.org i altres contribuïdors | visites
Aquesta obra està subjecta a una Llicència de Creative Commons, tret d'on s'indique el contrari.
Funcionant gràcies a PmWiki, PunBB, Coppermine, PHP, MySQL, Apache i GNU/Linux.