#1 04-05-2008 23:52:44

rgpv
Membre

himne valencià

que vos pareix a vosaltres el himne de la comunitat valenciana o himne regional?

us pareix que deurien de canviar-lo?

per quin cregueu que s'hauria de substituir i perquè??

opineu perfavor!!

gràcies!

Desconnectat

 

#2 05-05-2008 02:06:44

les_moles
Membre

Re: himne valencià

La veritat es que l´actual, des d´un punt de vista personal i estrictament musical, té més 'planta' de himne que no pas la Muixeranga. Jo pense que canviant el vers 'per ofrenar noves glòries a Espanya' per el de 'tots baix els plecs de la nostra senyera' ens quedaria un himne acollonant.

A més a més aquest canvi no deuria emprenyar als blaveros, almenys en la teoria... tongue

Desconnectat

 

#3 05-05-2008 02:41:30

rgpv
Membre

Re: himne valencià

jo crec que també, però en fi...

Desconnectat

 

#4 05-05-2008 04:18:08

golet
Membre

Re: himne valencià

Pffffffff jo ho senc, però ja no sóc capaç d'escoltar-lo com a una música bonica (tot i que ho és); a banda d'això, jo fins l'any passat no ho sabia, però hi ha una versió en castellà també (absolutament ridícula).

Trobe que hi hauria que canviar (en opinió meua) tota la lletra.

Desconnectat

 

#5 05-05-2008 09:17:03

Curial
Membre

Re: himne valencià

Pues té una part mora que està molt guapa, golet. Això sí, lo del principi mai ho podre cantar, queda millor "Tots baix els plecs de la nostra senyera".


_____________________________________________________________
http://i18.tinypic.com/63i134l.jpg
Our movement is still not spent / We vow to make our foes relent
Llibertat Països Catalans - Saoirse d´Éirinn

Desconnectat

 

#6 05-05-2008 13:49:44

lacort19
Membre

Re: himne valencià

Pense com les_moles i com Curial. Hi hauria que canviar eixe vers.


Perquè a nosaltres "ja no ens alimenten molles, ja volem el pà sencer. Vostra raó es va desfent, la nostra és força creixent. Les molles volen al vent." - Ovidi Montllor

Desconnectat

 

#7 05-05-2008 15:19:15

ka
Membre

Re: himne valencià

Doncs jo també hi estic d'acord.. 'per ofrenar noves glòries a 'espanya' em sembla....ridícul per himne de valència...


Si no trobes el teu camí, fes-te'l!

Desconnectat

 

#8 05-05-2008 16:39:34

Re: himne valencià

Jo també estic d'acord, a més, l'himne regional es sol utilitzar més en falles, i jo em pregunte: Que collons te a vore la resta d'España amb les falles? Oo


http://img396.imageshack.us/img396/3967/getattachment1ot4.jpg

"La teua terra i tu sou u mateix, si la terra mor, has mort tu també."

Desconnectat

 

#9 05-05-2008 18:41:41

LarsenAlacant
Membre

Re: himne valencià

L'himne actual és denigrant. Sempre ho he dit, els valencians tenim personalitat pròpia, història pròpia, etc etc que, tot i que estiga amagada, existeix. Aquesta 'cançó' és un recordatori més d'amagar-nos la nostra ànima com a poble, per a fer-nos passar per una part més de la seua espanya, com si forem un dit d'una persona, o un colze.

L'única glòria que pense oferir-li a espanya és a la Marcos


"La sang del meu esperit és la llengua i la meua pàtria arreu on és parlada." Acció Valenciana, 1931

Desconnectat

 

#10 05-05-2008 21:26:04

Esquerrà
Expulsat

Re: himne valencià

Canviar l'himne valencià?. No. Jo no canviaria una nota de la Muixaranga, himne valencià.

Desconnectat

 

#11 05-05-2008 23:59:46

golet
Membre

Re: himne valencià

Jo passe totalment d'eixa lletra, com a mínim que la canvien de dalt a baix; a banda, no sé si fou Serrano o Maximilià Thous que deien que "todos sus himnos comenzaban con alguna alabanza a España", su querida patria; doncs que agafen algun himne seu pa Espanya si volen, però per al País Valencià, no, gràcies.

Així doncs, com a mínim tota la lletra fora; Curial, estic fart de tocar-lo amb la banda XDD realment la música té trossos molt guapets, sobretot la part eixa central així més àrab, és cert. Però xico, a mi m'emociona sentir una dolçaina desafinada tocant la Muixeranga mil vegades més que una banda professional tocant el Himno Regional Valenciano... smile

Desconnectat

 

#12 07-05-2008 15:56:25

Esquerrà
Expulsat

Re: himne valencià

No passa per canviar la lletra de l'himne regional. L'himne oficial ha de ser la Muixaranga.

Desconnectat

 

#13 08-05-2008 19:20:12

Geodacus
Membre

Re: himne valencià

L'himne valencià és i serà sempre la Muixeranga

Desconnectat

 

#14 24-05-2008 14:04:58

les_moles
Membre

Re: himne valencià

Per tal de reviscolar el valencianisme tenim que arribar al sector més jove, i pense que 'implantar' de nou La Muixeranga un himne que el 99% de la joventut no coneix ( crec que no exagere ) seria totalment contraproduent i marejaria al posible electorat.

No es moment de mirar al passat i tirar mà de fòrmules esgotades. La reconstrucció nacional vindrà amb el pragmatisme i l´adaptació al nou context polític i social, no amb la imposició de vells símbols que la gran majoria de la societat desconeix o rebutja. Evolució natural de Darwin, qui no s´adapta simplement despareix...

La meua aposta de futur es Senyera coronada, himne actual canviant el vers anteriorment esmentat, denominació de País Valencià. La fòrmula: menys romanticisme ( electoralment parlant no val per a res) i més realisme.

Desconnectat

 

Peu del fòrum

Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB

Creative Commons License © 2004-2011 Antiblavers.org i altres contribuïdors | visites
Aquesta obra està subjecta a una Llicència de Creative Commons, tret d'on s'indique el contrari.
Funcionant gràcies a PmWiki, PunBB, Coppermine, PHP, MySQL, Apache i GNU/Linux.