#21 13-12-2007 23:12:35

Re: Català i valencià?

A quines discussions et referixes? A vore, que ja he dit que es una OPINIÓ MEUA, jo estic amb el que diuen els experts.
A més, que te de mal dir-li valencià a tota la llengua? es que de veritat, a vegades em sembleu (la gent com vosaltres) blaverots purs i durs.
No crec que es monte una guerra per culpa de dir-li a tota la llengua valencià.


http://img396.imageshack.us/img396/3967/getattachment1ot4.jpg

"La teua terra i tu sou u mateix, si la terra mor, has mort tu també."

Desconnectat

 

#22 14-12-2007 09:22:19

Curial
Membre

Re: Català i valencià?

Jo pense com Gandia.

De fet fa poc van vindre uns amics del Principat i quan se n'anaven deien que a vore quan anavem a visitar-los a la "València del Nord" jajaja.


_____________________________________________________________
http://i18.tinypic.com/63i134l.jpg
Our movement is still not spent / We vow to make our foes relent
Llibertat Països Catalans - Saoirse d´Éirinn

Desconnectat

 

#23 14-12-2007 21:22:18

Re: Català i valencià?

Gandia1707-2007. Sóc jo el que em molesta que em diguin que parlo valencià o tu que et molesta que et diguin que parles català?
A veure, jo només dic que la llegua dels PPCC és el català. I dins d'aquest hi ha el català oriental i l'occidental i encara dins d'aquests hi trobem el valencià, el balear, el català salat...
Al Principat NO parlem el català, sinó dialectes del català.

I el blaver sembles tu, ja que t'agradaria que en contes de dir català als diversos dialectes dels PPCC es digués valencià. Millor que no vagi per ací acusant a la gent de si som blavers o groguis ja que són els blavers que "defensen" el valencià com una llengua i no el català.


-Difícilment els valencians se sentiran catalans si abans no se senten valencians-
Joan Fuster

Tu precisament no es que et sentis massa català.


PD: No em fa res dir que sóc valencià del nord, o balear de l'oest, o rossellonès del sud.


No esperes salvacions supremes
de Déu, dels reis ni del tirà
obrer és la sang de tes venes
que triomfant et salvarà.

Desconnectat

 

#24 14-12-2007 21:43:11

montgrony
Membre

Re: Català i valencià?

Podeu mirar vídeos com parlen a l'Ebre  http://es.youtube.com/watch?v=0LC34ylU8 … re=related Català a la franja http://es.youtube.com/watch?v=j-lHa4xTQhQ
Català d'Andorra http://es.youtube.com/watch?v=BcjlCNJBCzc

Ara si que queda totalment demostrada la unitat de la llengua ... avui en dia la majoria de blavers ja ho saben que són la mateixa llengua però ho neguen per allò de l'argument "divide y vencerás"....
Jo us proposo tots units contra Espanya... l'espanyolització és la que destruiex el nostre país ...


Llegiu "Qüestió de noms "

Desconnectat

 

#25 14-12-2007 21:48:30

Re: Català i valencià?

El problema es que no n'estem d'units...

"El pueblo vencido jamás estuvo unido" "El pueblo unido jamás será vencido"

Estic amb tu, montgrony.


No esperes salvacions supremes
de Déu, dels reis ni del tirà
obrer és la sang de tes venes
que triomfant et salvarà.

Desconnectat

 

#26 14-12-2007 22:51:36

LarsenAlacant
Membre

Re: Català i valencià?

Un esclau lliure, no et confongues, ací tots sabem que parlem el mateix idioma. Només que no té res de roin dir que "parlem valencià" per què és un sinonim. La sang és roja o vermella, segons la gent li pose un mot o un altre, però és lo mateix, no? Doncs ací igual.

I ben clar que ho tenim


"La sang del meu esperit és la llengua i la meua pàtria arreu on és parlada." Acció Valenciana, 1931

Desconnectat

 

#27 15-12-2007 11:27:26

Re: Català i valencià?

A mi per a res em molesta que em diguen que parle català, sou tu i LlenguaCatalana els que s'heu posat com a feres per que jo li diga a la llengua valencià. A més, se de sobra quins dialectes te la nostra llengua.

"I el blaver sembles tu, ja que t'agradaria que en contes de dir català als diversos dialectes dels PPCC es digués valencià."
Ja t'he dit que es una opinió meua, i que jo accepte el que diuen els experts. Per que vos molesta tant que li vulga dir valencià a la llengua que parlem?

"ja que són els blavers que "defensen" el valencià com una llengua i no el català.
Ahi t'ha eixit la vena blavera principatina. Ja he dit, que mentre no diga "yo parle llenguaValencianaQueNoEsCatalana" no seré blaver.
http://webs.racocatala.cat/eltalp/cart1.AV1931.jpg


http://img396.imageshack.us/img396/3967/getattachment1ot4.jpg

"La teua terra i tu sou u mateix, si la terra mor, has mort tu també."

Desconnectat

 

#28 15-12-2007 19:04:18

Re: Català i valencià?

En cap moment no t'he prohibit de dir que parles valencià, ja que el parles.

I fins que no diga que "el valencià no existeix ni com a llengua ni com a res" no seré blaver.


No esperes salvacions supremes
de Déu, dels reis ni del tirà
obrer és la sang de tes venes
que triomfant et salvarà.

Desconnectat

 

#29 15-12-2007 22:42:53

valcat
Membre

Re: Català i valencià?

Gandia, llenguacatalana està expulsat, pense que per respecte no hauries de parlar d'ell en present.

Desconnectat

 

#30 16-12-2007 10:53:41

Mallorca
Membre

Re: Català i valencià?

Esclau lliure "el valencia no existeix ni com a llengua ni com a res"

Existeix com a minim com a dialecte,diria jo

Desconnectat

 

#31 16-12-2007 10:57:50

batiste_ceba
Membre

Re: Català i valencià?

el valencià es un dialecte del català,i es pot dir que es parla valencià de la mateixa forma que es pot dir que es parla català


aquesta societat m'ha fet parlar castellà,pero aixo te remei...VISCA LA TERRA LLIURE!!!-http://www.aplecvcf.com-Valencianisme del bo,sense blaverisme,sense merda...tot VCF,la web dels valencianistes que se senten valencians sense haver de sentir-se espanyolshttp://www.maulets.org/imatges/cap/unimnos.gif

Desconnectat

 

#32 16-12-2007 14:20:05

valcat
Membre

Re: Català i valencià?

Aquest debat sobre els sexe dels àngels no ens porta enlloc. Hem de reivindicar la llengua i usar-la i que cadascú li diga com li rote. Tots sabem quin nom rep popularment al PV i quin nom rep acadèmicament i no cal discussions. I com les persones no parlem acadèmicament o científicament és lògic que diguem valencià igual que diem els noms de les plantes amb el nom popular/vulgar i no amb el nom científic/culte. Ara, també és lògic que a les Universitats s'utilitze el nom acadèmic.

Desconnectat

 

#33 20-12-2007 21:31:36

montgrony
Membre

Re: Català i valencià?

Mira la llengua catalana se n'ha dit diveros noms a diversos territoris ... Al País Valencià sempre se n'ha dit valencià i català indistintament... i els textos medievals tant pots trobar llengua valenciana com catalana indistintament ... l'alguerès se'n diu alguerès, del menroquí se'n diu menorquí.. mallorquí, el lleidetà, tortosí, saidí (així s'anomena en una localitat de la franja) .. El mateix passà amb el castellà quan se'n diu també español, andaluz, etc. també de l'holandès a Flandes se'n diu Flamenc i són el mateix idioma però és que a Flandes tota la vida s'ha dit flamenc.. I en el cas de l'occità ha tingut multitud de noms (Gascó, Landès, Provençal, Alvernès, Llemosí.. a la Vall d'Aran se'n diu aranès! ) Però tots són dialectes d'una mateixa llengua. Per Joan Fuster hi havia la polèmica de trobar un nom comú, en aquest cas potser el nom comú pot venir designat pel lloc d'orígen de la llengua ... en aquest cas és originari de Catalunya ...


Llegiu "Qüestió de noms "

Desconnectat

 

#34 21-12-2007 13:27:57

valcat
Membre

Re: Català i valencià?

Una llengua té diversos noms quan on es parla no hi ha una unitat política. A vegades encara que no hi haja unitat poítica s'utilitza un sol nom perquè la llengua és molt potent ( anglés en USA, en UK, en Austràlia, etc...), però les llengües minoritzades reben diverses denominacions si no tenen un Estat. La llengua espanyola s'anomena espanyol (per golejada) arreu del món  i castellà en algunes comunitats autònomes espanyoles, només en aquelles on hi ha una altra llengua oficial,  i mai la llengua espanyola és anomeada com  andalús o mexicà per cap persona. L'espanyol és una llengua forta i encara que es parle a diversos Estats just per ser forta no té divisió en la denominació. La denominació de castellà (un dialecte espanyol) va ser una exigència de CIU i PNV a la transició espanyola, però arreu del món l'espanyol és conegut únicament com a espanyol i quasi cap llengua del món té el mot "castellà" als seus diccionaris, "castellà" en quasi totes les llengües del món significa habitant d'un castell.

Desconnectat

 

#35 21-12-2007 14:48:07

Re: Català i valencià?

Mireu, en cap moment no he dit que el català i el valencià siguin llengues diferents sinó al contrari. I jo en cap moment no m'he posat fer una fera.
Així que deixem de discutir ja que tots diem el mateix però amb diferents parlaules.

Però si ens falta una cosa a la gent d'arreu dels PPCC és la unió.
S'hauria de mirar d'estructurar l'independentisme. Ja està bé que hi hagi diferents grups de l'EI però aniria bé que hi hagués un grup o una organització o el que sigui, que englovés tots els grups de l'EI.


No esperes salvacions supremes
de Déu, dels reis ni del tirà
obrer és la sang de tes venes
que triomfant et salvarà.

Desconnectat

 

Peu del fòrum

Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB

Creative Commons License © 2004-2011 Antiblavers.org i altres contribuïdors | visites
Aquesta obra està subjecta a una Llicència de Creative Commons, tret d'on s'indique el contrari.
Funcionant gràcies a PmWiki, PunBB, Coppermine, PHP, MySQL, Apache i GNU/Linux.