#1 07-12-2007 16:33:14

Català i valencià?

Segurament ja se'n deu haver parlat d'aquest tema però no passarà res per parlar-ne dos cops.
Doncs volia parlar d'aquest dilema de si el valencià i el català són dues llengues diferents.
El català no el parla ningú en concret sinó tots. És a dir: el català (com totes les llengues) el formen un conjunt de dialectes. I un d'aquests dialectes és el valencià. Es vulgui o no es vulgui.
Salut i llibertat //*//


No esperes salvacions supremes
de Déu, dels reis ni del tirà
obrer és la sang de tes venes
que triomfant et salvarà.

Desconnectat

 

#2 07-12-2007 17:19:07

Re: Català i valencià?

Lo de que son llengües diferents son xorrades dels de sempre (els franquistes, anti-autonomistes i anti-independentistes), per tal de dividir-nos, i que els secessionistes feren la faena d'ells, perseguir la normalització lingüística. Veuen "llengua vulgar valenciana" en un text de Tirant lo Blanc i es fan palles, però pareix que els borinots no saben que "vulgar" vol dir poble, i els moniatos també pareixen ignorar que els valencians i catalans compartim cognoms i noms de ciutats.

Jo li dic valencià a la llengua que parle, i jo entenc com a valencià tota la llengua catalana.


http://img396.imageshack.us/img396/3967/getattachment1ot4.jpg

"La teua terra i tu sou u mateix, si la terra mor, has mort tu també."

Desconnectat

 

#3 07-12-2007 17:23:57

Llenguacatalana
Expulsat

Re: Català i valencià?

No entenc el teu missatge. Per què fas esta pregunta a estes alçades i a un fòrum no secessionista?. El valencià no és cap llengua, és un dialecte de la variant occidental de la llengua catalana. La llengua catalana té dos variants: l'oriental i l'occidental i té tres estàndards que convergen en la unitat: l'estàndard català (utilitzat per TV3 i Andorra TV), l'estàndard balear (utilitza per IB3) i l'estàndard valencià (utilitzat per TVV).

Jo no entenc com a valencià tota la llengua catalana. El mallorquí no és valencià, ni el valencià és lleidatà, ni l'alguerés és tortosí. Tot és català, però no podem confondre els dialectes. Quan parlem en qualsevol dialecte estem parlant en català, però si parlem en l'estàndard valencià del català no estem escrivint en mallorquí ni en lleidatà ni en central, i si parlem en central no estem parlant en valencià ni en alguerés ni en tortosí. Per tant el català no té perquè ser valencià (pot ser mallorquí o tortosí), però el valencià sempre és català, igual que el central sempre és català, o el mallorquí és sempre català. Dir que el valencià és tot el català és com dir que el central o el mallorquí és tot el català, i que quan estem dient mallorquí estem dient valencià. No té cap sentit filologicament parlant.

Última edició per Llenguacatalana (07-12-2007 17:30:34)

Desconnectat

 

#4 07-12-2007 17:28:32

olocaui
Membre

Re: Català i valencià?

Es el mateix, el valencià es una varietet del català i això ho sap tothom, menys 4 ignorants (2de CVa i 2 de E2000)

Crec que aquesta lluita ja està superada desde fa temps, fins alguns ppers diu que es el mateix...


Estic fart d'haver de demanar perdo per existir!! (Joan Fuster)

Desconnectat

 

#5 07-12-2007 17:31:17

Re: Català i valencià?

Els de E2000 també ho saben, i ho accepten, el que passa es que preferixen utilitzar el castellà, aixina no entren en conflicte en els altres espanyoleitors, els de CV.

Per cert, jo no entenc el valencià com a dialecte, jo entenc el valencià com una altra manera de nombrar al català/balear.


http://img396.imageshack.us/img396/3967/getattachment1ot4.jpg

"La teua terra i tu sou u mateix, si la terra mor, has mort tu també."

Desconnectat

 

#6 07-12-2007 17:38:22

Llenguacatalana
Expulsat

Re: Català i valencià?

Sí Gandia, però la romanística internacional entén el valencià com a un dialecte de la variant occidental de la llengua catalana. Tu si vols creu en la Terra plana. Una cosa és que em digues que políticament la denominació de valencià siga l'oficial, però també políticament a l'Estatut d'Autonomia no posa en lloc que el valencià siga català i parla en tot moment de llengua valenciana, llengua que és inexistent. Per tant el que val és el que diu la Romanística internacional i no un Estatutet, i quan popularment diem valencià ens referim al conjunt dels dialectes valencians i no al mallorquí ni al central ni al lleidatà. La tia maria mai dirà que els de TV3 parlen valencià i té raó, perquè parlen majoritàriament català central i no valencià. Ara em diràs que estic desviant el fil, quan el que estic fent és informar de la realitat més enllà dels sentiments primaris.

nombrar (castellà)
nomenar (valencià)

Utilitzem bé la llengua catalana, és la millor manera de parar la castellanització.

Última edició per Llenguacatalana (07-12-2007 17:41:22)

Desconnectat

 

#7 07-12-2007 18:02:34

sixte
Membre

Re: Català i valencià?

El valencià és una vaiant de la llengua catalana i les petites diferències entre les altres variants té una explicació senzilla. Tot es deu a que al País valencià varen romandre durant més temps els àrabs i després de la guerra de successió visqueren molts aristòcrates castellans i tot això influí en certes paraules, però sobre tot l'àrab. Alatra cosa, veig que hi ha molts filòlegs, per favor ni segueu tant tècnics i digueu les coses més clars perquè hi ha vegades que no me n'adone del que digueu. Gràcies.

Desconnectat

 

#8 07-12-2007 21:55:24

Mallorca
Membre

Re: Català i valencià?

No es nomes els arabs i els castellans,el temps i l'atzar tambe hi influeixen molt

Última edició per Mallorca (07-12-2007 21:55:36)

Desconnectat

 

#9 08-12-2007 02:21:48

Re: Català i valencià?

Per res vaig a dir-te que has desviat el fil u_u' estem parlant del valencià i del que entenem quan diem eixa paraula i tu m'has contestat. Si hagueres dit "El Bloc es blaver" aleshores estàs desviant el fil.

Jo des del primer moment he dit que es la meua forma d'entendre això. Res més.


http://img396.imageshack.us/img396/3967/getattachment1ot4.jpg

"La teua terra i tu sou u mateix, si la terra mor, has mort tu també."

Desconnectat

 

#10 08-12-2007 02:42:57

Re: Català i valencià?

Entenc perfectament a Gandia 1707-2007 de fet molts quan parlen de valencià estan referint-se al conjunt de la llengua catalana. Per a mi valencià és el català parlat al País Valencià.

Desconnectat

 

#11 10-12-2007 19:34:50

Re: Català i valencià?

Aquest fil l'he obert per parlar del tema -ja que per més absurd que sembli parlar d'aquesta evidència, hi ha dubtes i diferents opinions-


Gandia1707-2007:
-Per cert, jo no entenc el valencià com a dialecte, jo entenc el valencià com una altra manera de nombrar al català/balear.-

El valencià és un dialecte del català no una altra manera d'anomenar al català/balear. Ja que com he dit, el català no el parla ningú sinó tothom. És a dir jo parlo català però central, tu parles català però meridional (valencià) i a ses Illes es parla el català però salat (menorquí, mallorquí, eivisenc o com n'hi vulgau dir).


No esperes salvacions supremes
de Déu, dels reis ni del tirà
obrer és la sang de tes venes
que triomfant et salvarà.

Desconnectat

 

#12 10-12-2007 20:28:18

Re: Català i valencià?

I per que ha de ser el teu el Central, si en realitat està situat al nord, i no el de l'Ebre i el de la Plana Alta, que es el vertader centre dels Països Catalans??

Jo tinc la meua opinió. De fet, que a tu el moleste que diga que parles valencià, es el mateix que a alguns valencians els moleste que els diguen que parlen català.


http://img396.imageshack.us/img396/3967/getattachment1ot4.jpg

"La teua terra i tu sou u mateix, si la terra mor, has mort tu també."

Desconnectat

 

#13 10-12-2007 21:34:15

alacantí
Administrador

Re: Català i valencià?

Per favor, podeu ficar al fòrum les adreces de correu-e de la generalita valenciana (presidiència i consellers) per tal d'enviar-li la nostra queixa personal respect del tancament d'emissions de TV3? Gràcies.

Desconnectat

 

#14 10-12-2007 21:55:11

Mallorca
Membre

Re: Català i valencià?

Ganida...i el rossello? Pensa que es un dialecte molt diferenciat del central

Desconnectat

 

#15 10-12-2007 22:29:35

valcat
Membre

Re: Català i valencià?

Jo estic d'acord amb el que diu "un esclau lliure" i llenguacatalana (Per què està expulsat?. M'agraden les seues opinions), ara, pense que ara al PV convé dir-li a la llengua valencià o utilitzar valencià i català.

Desconnectat

 

#16 10-12-2007 22:35:55

Re: Català i valencià?

El Rosselló està a l'extrem nord, i no se li pot dir central al Barceloní, per que no està al centre de cap lloc, ni tan sols del Principat de Catalunya.


http://img396.imageshack.us/img396/3967/getattachment1ot4.jpg

"La teua terra i tu sou u mateix, si la terra mor, has mort tu també."

Desconnectat

 

#17 10-12-2007 22:45:36

valcat
Membre

Re: Català i valencià?

Segons una profe que tenia jo, es diu central perquè és la zona més al centre del Països Catalans on es parla més el català (on hi ha més població en número que la parla). També em deia que el territori de la parla occidental era més gran però que estava practicament despoblat i que just on més poblat estava (ciutat de València) es parlava castellà.

Desconnectat

 

#18 11-12-2007 14:05:11

Mallorca
Membre

Re: Català i valencià?

Gandia,pero has de pensar que te un dialecte al nord(Septentrional),un al sud(Valencia),un al oest(Nord-occidental) i un altre al est (Balear) (I tambe hi ha l'alguerés mes al est aixi que tambe se podria dir central al balear)

Desconnectat

 

#19 13-12-2007 22:37:31

Re: Català i valencià?

A mi no em molesta que em diguis que parle valencià ni molt menys!
Només intento de dir-vos que per més que estiguis en contra d'una cosa si te la repetixen dia a dia te l'acabes creien (ho dic per pròpia experiència).
Si voleu que us digue la veritat, em fa por que algun dia l'independentistme del PV i el del Principat s'acabi enfrontant per culpa dels porcs feixistes que ens nublen el cap amb mentides.


No esperes salvacions supremes
de Déu, dels reis ni del tirà
obrer és la sang de tes venes
que triomfant et salvarà.

Desconnectat

 

#20 13-12-2007 23:04:39

LarsenAlacant
Membre

Re: Català i valencià?

Podrem tindre discusions? això si, enfrontament, no. Als unics que enreden son als espanyolistes i a la gent que resta al mig,neutral. A eixa gent ens tenim que guanyar. Els independentistes tenim clar que parlem lo mateix i el que menys ens importa és el nom de la llengua, si no la llengua.


"La sang del meu esperit és la llengua i la meua pàtria arreu on és parlada." Acció Valenciana, 1931

Desconnectat

 

Peu del fòrum

Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB

Creative Commons License © 2004-2011 Antiblavers.org i altres contribuïdors | visites
Aquesta obra està subjecta a una Llicència de Creative Commons, tret d'on s'indique el contrari.
Funcionant gràcies a PmWiki, PunBB, Coppermine, PHP, MySQL, Apache i GNU/Linux.