#21 03-12-2006 01:47:06

Re: Tercera via o neoblaverisme

Com ja s'ha insinuat en algunes intervencions, Surronet, per aconseguir que els Països Catalans siguen una idea desitjada per la població, primer s'ha d'aconseguir que entre els valencians hi haja sentiment de pertanyença al País Valencià com a realitat nacional o estatal. Una vegada sabem que no som espanyols què volem fer políticament?
La idea dels Països Catalans pot encabir ciutadans de cultura castellana, però sabent que políticament pertanyen a un País que no és Castellà. Per tant haurien d'anar prenent consciència que són valencians, catalans o balears, i actuar culturalment com a tals.
De tota manera, encara que l'objectiu dels Països Catalans fóra la del reconeixement d'una llengua i cultura comuna, això serviria perquè els Països col·laboraren entre ells SENSE INTERFERÈNCIES EXTERNES d'espana i frança.
Jo veig els Països Catalans com una part del que fa anys se'n déia Arc Mediterrani, amb unitat política, econòmica i cultural.

Sarrunet, he fet una reflexió poc científica i una mica desordenada. Ha estat el meu intent de fer-te partícep de la meua esperança que a més de la llengua, poder compartir en el futur més coses amb els nostres països germans.


----------------------------------------------------------------------------------------------
Porta dels Països Catalans a Salses

http://img208.imageshack.us/img208/8452/ratpenatjohnnyborinottayu1.gif

Desconnectat

 

#22 03-12-2006 12:31:29

surronet
Membre

Re: Tercera via o neoblaverisme

Compartisc el teu criteri, República+independència: per a lluitar contra l'espanyolisme i treure'ns de damunt eixa pesada càrrega hem d'acostumar els valencians a sentir-se això, valencians. En eixe context, introduir, ni que siga subliminalment, la idea dels Països Catalans, és llençar pedres sobre la nostra teulada, perquè la població no és receptiva a eixa idea. Jo entenc els Països Catalans com una espècie de Commonwealth, però sense assajos d'unitat política. Ja és difícil acostumar els valencians a que avantposen la seua valencianitat a la seua espanyolitat com per a, damunt de tot, mirar d'introduir en paral·lel un sentiment de pertanyença que és alié a la gran majoria d'ells.

Desconnectat

 

#23 03-12-2006 12:33:33

Re: Tercera via o neoblaverisme

¬_ ¬

Última edició per Gandia1707-2007 (03-12-2006 12:35:17)


http://img396.imageshack.us/img396/3967/getattachment1ot4.jpg

"La teua terra i tu sou u mateix, si la terra mor, has mort tu també."

Desconnectat

 

#24 04-12-2006 01:15:23

Re: Tercera via o neoblaverisme

Gandia, què volen dir les grafies que poses, són un "emoticona"?


----------------------------------------------------------------------------------------------
Porta dels Països Catalans a Salses

http://img208.imageshack.us/img208/8452/ratpenatjohnnyborinottayu1.gif

Desconnectat

 

#25 04-12-2006 10:36:51

Re: Tercera via o neoblaverisme

Es per el que ha dit surronet sobre els PPCC.
A la població li senta mal lo dels PPCC perque desde la transició, els empresaris i tal els han menjat el cap amb l'anticatalanisme i l'espanyolisme.
¬_ ¬ açò es un tio mirant de reull, així com dient: "Hummm no m'agrada gens el que has dit" xDD
Es que si poses ¬ ¬ tot junt abans feia açò ¬?, no se perque...

Última edició per Gandia1707-2007 (04-12-2006 10:39:51)


http://img396.imageshack.us/img396/3967/getattachment1ot4.jpg

"La teua terra i tu sou u mateix, si la terra mor, has mort tu també."

Desconnectat

 

#26 05-12-2006 16:52:55

Pere El Gran
Membre

Re: Tercera via o neoblaverisme

Amic Jonc, ja que dius que saps "de cosa certa" que es el BLOC el que no vol que ERPV estiga al pacte, m'agradaria que ho demostrares, si tens proves, per suposat. Una cosa es una prova clara, i una altra ben diferent, es dir-ho en un foro com este, on la majoria de la gent te prou afinitat a ERC-ERPV, i ja està predisposada a sentir el que vol.

Desconnectat

 

#27 06-12-2006 19:33:34

Re: Tercera via o neoblaverisme

Si no estar d'acord amb Països Catalans com a projecte polític, però si cultural ( jo preferisc Països de parla catalana i considere qualsevol mostra de literatura en català com a meua ), si no renunciar a la nostra històrica senyera quatribarrada, si preferir el terme valencià davant de català en el carrer ( però català a nivell científic i acadèmic ), si considerar-me valencià i no català ( encara que la considere alguna cosa així com "mare pàtria" ), etc.. és ser neoblaver (??) o de tercera via, doncs, hola!!


L'autonomia que ens cal, és la de Portugal.

Desconnectat

 

#28 08-12-2006 01:55:47

Re: Tercera via o neoblaverisme

El Jonc escrigué: "El que vull remarcar és que si arrelar el sentiment de valencianitat vol dir negar o renunciar a la catalanitat, mal anem, o no se tenen les coses clares o realment es pensa així i per tant dic amb rotunditat l’existència d’un blaverisme camuflat. Torne a repetir que no s’ha de confondre valencianitat, valencianisme i valencià a l’igual que deslligar-lo dels conceptes catalanitat, catalanisme i català. I això és possible, fer política, com he dit abans, en clau valenciana, legítima, pragmàtica i funcional en tots els nivells sense renunciar o negar en consciència la catalanitat dels valencians i el catalanisme polític."
Amic Lobellcatalanescdelmon, no crec que t'hages de sentir inclòs dins del tercer viïsme o neoblaverisme, segons aquestes paraules del Jonc.
De tota manera, a vegades no és massa productiu mirar de classificar les idees d'una persona segons un criteri únic, com el del Jonc.
Mereixeràs la nostra més gran admiració si segueixes intervenint contructivament en el Fòrum.


----------------------------------------------------------------------------------------------
Porta dels Països Catalans a Salses

http://img208.imageshack.us/img208/8452/ratpenatjohnnyborinottayu1.gif

Desconnectat

 

#29 08-12-2006 12:48:43

Re: Tercera via o neoblaverisme

Amic Pere el Gran, desconec si Esquerra Unida volia o no que ERPV participara en el pacte. El que està clar, i no sé si s'ajusta amb el que deia Jonc sobre la tercera via, és que el Bloc, o almenys una bona part d'ell, no els fa massa gràcia que els relacionen amb els de ERPV. El Bloc jo si el consideraria com l'exponent màxim de la tercera via. Una imatge "valencianista" cap a fora i uns sentiments "catalanistes" cap endins. Una defensa de la unitat de la llengua, però mostrant preferència amb el terme "valencià", una defensa de la quatribarrada, però sense que es veja massa. El Bloc no vol que els relacionen amb el catalanisme més combatiu o evident, d'arrel fusteriana,  com el que puga representar el ERPV. Un partit ambigu? És la tercera via un camí ambigu? Jo trobe que no. Per a mi significa la superació del fusteranisme més estricte. La tercera via, sempre i quan respecte la veritat històrica: unitat de la llengua, dels vincles estrets amb catalans i illencs (perquè sempre es parla de catalunya i no de les Illes?), la històrica bandera, i la nostra dignitat com a poble, és necessària.
En fi, espere no haver embolicat ningú.
( Què conste en acta que no estic afiliat a cap partit ).


L'autonomia que ens cal, és la de Portugal.

Desconnectat

 

#30 08-12-2006 14:03:54

Webmestre1
Equip

Re: Tercera via o neoblaverisme

Amic Lobellcatalansescdelmón, moltes gràcies per les teues aportacions.

Ací sempre seràs benvingut.


Unabhängig. Überparteilich [Independent. Per damunt dels partits. Eslogan del diari alemany "Das Bild"].

http://img528.imageshack.us/img528/5691/eng2if7.th.jpg

Desconnectat

 

#31 09-12-2006 17:51:23

el jonc
Membre

Re: Tercera via o neoblaverisme

Uns dies fora de la xarxa i em trobe les petjades d’alguns membres que m’anomenen i fins i tot denote certa irritabilitat amb el que dic, bé els tercerviístes em responen. Gràcies a tots, sense excepció, estem aconseguint que el fòrum tinga la intensitat que li pertoca. Només us diré, als tercerviístes, que entren al fòrum que em llegeixen tot el que he escrit si es demanar molt d’esforç, siga en aquest fil i també en els altres, perque no vull caure en redundàncies. La identitat nacional dels valencians no perilla o si, tot depén dels ulls de cada observador...

Em dirigisc tant a la gent que té la consciència nacional més o menys clara com als tercerviístes. En tant que siga imprescindible parlar de catalans per distingir-los dels valencians, la dificultat subsistirà. L’historiador, l’economista, el polític, el geògraf, el forner, per més adherit que se senta a la idea i projecte de Països Catalans, ha d’enfrontar-se cada dia, si se vol evitar la regionalització és clar!...

L’anàlisi d’aquest fenòmen ve de lluny i les condicions de mentalitat del valencià actual podrien ocupar-nos més de quatre rattles. El desconcert “nacional” dels valencians no és cap secret per a ningú, es podrien citar alguns tòpics, rigorosos tot siga dit, per explicar-ho, com el cas d’aquesta que un inquisidor de València en 1582 Ximénez de Reinoso afirmava: la gente de esta tierra es blanda de suyo o la confessió al 1626 el comte-duc d’Olivares confessa que tenemos a los valencianos por más muelles.

Tenim dret a esperar, per molt llunyana que s’ens presente aquesta esperança, que un dia  serà suficient dir català per al•ludir a la nostra condició de poble únic. Mentrestant, però, haurem de treballar en les condicions que hem heretat i a partir d’elles, ajudar a la seua transformació a través del nostre esforç.

Sobre la “meïtat del poble” que es gossa dir, aragonesos i castellans principalment al País Valencià ja esmente en un altre fil (valencianos castellanos) i que en resum vinc a dir que la dualitat és insoluble i és en definitiva una excusa per deformar-nos.

També afegiré un parells més de cosetes (si em permet l’amic Gandia); ningú ni el més “separatista”, no postula uns Països Catalans políticament articulats ara mateix, pot ser tal vegada en un míting, en fòrums suprapatriòtics o l’emoció d’un moment determinat. Ara com ara els Països Catalans, entesos políticament, són pura il•lusió de l’esperit. Quan un dia arribe a eixe moment a sentir-se igualment catalans una persona qualsevol de Perpinyà i de València, de Lleida i d’Alacant etc..,  tal vegada hi haurà alguna cosa més que guanyada.

La política precisament és la praxi dirigida a modificar aquests factors que defineixen les opinions. La independència no és una opció desitjada ni una opció no desitjada, simplement és una opció que no existeix, perquè no forma part del debat polític en aquests moments als Països Catalans. El dia que uns partits vulguen i aconsegueixen situar aquest tema en el centre del debat polític els ciutadans es veuran obligats a definir-se i el nombre dels qui es mostren partidaris de la independència potser deixarà de ser una minoria significativa. Però ara no és el cas de moment…

Per anar acabant, com he dit repetidament (ja he caigut en una redundància, perdoneu), és possible, fer política, en clau valenciana, legítima, pragmàtica i funcional en tots els nivells sense renunciar o negar en consciència la catalanitat dels valencians i el catalanisme polític.

Amic Pere el Gran, escriure en aquest fòrum per mi és un honor i tractar de dir que el que s’escriu ací com si s’escrigueren collonades (algunes si, per part d’aguns energumens antivalencians) és desacreditar d’alguna manera a totes les persones que com tu hi participem.

PS: Les meues reflexions podran ser del gust d’alguns i d’altres no gaire. La veritat és que no deixen de ser reflexions.

En matemàtiques els axiomes fan teorema.

Última edició per el jonc (09-12-2006 17:56:57)


"Una llar sense llibres és com un cos sense ànima." M.T. Ciceró

Desconnectat

 

#32 10-12-2006 11:47:37

BEAN
Membre

Re: Tercera via o neoblaverisme

El neoblaverisme o Tercera via és per a la meua opinió un corrent de pensament que va eixir degut a la impossibilitat de certa organització a fer-se un forat institucional a les Corts valencianes. El que ha passat i encara ningú a explicat és que l'axioma que ser massa catalanista impedeix a qualsevol formació arribar a les Corts s'ha demostrat falsa.

Després de quasi 20 anys del famós "Document 88" i 10 anys de l'abraç d'UPV (Congrés del 1996) d'aquesta via morta, aquells impulsors van destruïr aquell projecte i han segut incapaços d'entrar a les Corts valencianes, Per tant és FALS que abonant la Tercera via es puga entrar a les Corts (fracassos del Bloc l'any  1999 i 2003 amb la dimisssió de Pere Mayor).

Si la UPV havera seguit el camí traçat almenys el 2003 hauria arribat a les Corts (recordeu que els vots d'ERPV sumaven més del 5% amb els del Bloc).

Amb això vull dir que jo no sóc dels que considera els del Bloc uns neoblavers de dretes (si ja sé que n'hi han i molts, com els del corrent intern del Bloc de Convergència Valenciana -només cal que mireu el seu blog- i la majoria de la ciutat de València feu del blaverisme per antonomasia) però encara confie en alguns militats i moltísssims votants però que continuen deixant-se arrossegar per l'eterna frustració que ens fa se dèbils a tots els humans... Tot i això hem de començar a endreçar el nacionalisme valencià entre tots i totes tornant a la senda del fusterianisme.

Desconnectat

 

#33 13-12-2006 20:16:04

Re: Tercera via o neoblaverisme

He de dir que aquest fil m'ha fet calfer-me el cap, i per això el trobe molt interessant.
A vore, resulta que per un costat estan els que tenen consciència nacional, és a dir, el búnquer fusterià, que reclamen la nostra catalanitat, en dos paraules, que som catalans, l'aspiració última dels quals és unir-se amb catalunya i formar-ne un estat. Per altra banda, esta eixe grup seguidor de la literatura i la història fantàstica que s'han inventat un univers particular, és a dir, els blavers.
Així doncs, jo i la gent com jo que pensem que la nostra llengua és el  català, que els nostres avantpassats són majoritàriament  catalans ( i aragonesos, occidants, però català fou sempre considerat dins eixa amalgama de nacionalitats la llengua de cultura), que la nostra història i cultura està estretament lligada amb la resta de territoris que parlen català, però que volem un País Valencià sobirà, una identitat valenciana estretament lligada a la nostra catalanitat, però sense voler ser políticament membres de catalunya ni diluir-nos dins d'ella, què som? I jo que em pensava que estava en el bon camí. Amic Jonc, i que conste que les teues paraules no m'han irritat gens ni mica, ans el contrari, m'han fet reflexionar i pensar, i per això et done les gràcies, així doncs, amic Jonc, tinc consciència de país?

Última edició per Lobellcatalanescdelmon (13-12-2006 20:21:24)


L'autonomia que ens cal, és la de Portugal.

Desconnectat

 

#34 13-12-2006 20:27:19

Re: Tercera via o neoblaverisme

Amic Bean, realment penses que pel fet d'allunyar-se el Bloc del fusteranisme ha perdut vots? Jo trobe que no. De fet, té més regidors i alcaldes que mai, no? A més, a mi m'agradaria un partit de dretes nacionalista. ( això no vol dir que els votara...o si?) Vinga.


L'autonomia que ens cal, és la de Portugal.

Desconnectat

 

#35 14-12-2006 14:09:42

Re: Tercera via o neoblaverisme

I dale en dialecte barceloni!!! que pesat eres eeeee!!! no saps llegir o que? a barcelona es diuen paraules que no son correctes en camvi ací si
En camvi les normes del puig son les normes de valència capital (on casi no es parla valencià ja), i això si que es deveres, per que ací es diuen moltes paraules que vosaltres les tildeu de catalanes.
BNV i UV? mai!!! jo tinc 2 profesors de valencià, un d'Albaida i l'altre de Daimús els dos regidors del bloc i son defensors de la unitat de la llengua, o siga que pactar amb UV... no crec, a més, seria la desgracia pel Bloc, els pocs vots que te se'n anirien cap a ERPV.

PD: Algú em pot dir qui son ONV i ENV?

Última edició per Gandia1707-2007 (14-12-2006 14:10:31)


http://img396.imageshack.us/img396/3967/getattachment1ot4.jpg

"La teua terra i tu sou u mateix, si la terra mor, has mort tu també."

Desconnectat

 

#36 14-12-2006 14:54:48

Re: Tercera via o neoblaverisme

Amic Gandia, ONV és opció nacionalista valenciana i ENV esquerra nacionalista valenciana. www.opcio-nv.org. Es presenten en coalició a les properes eleccions.


L'autonomia que ens cal, és la de Portugal.

Desconnectat

 

#37 14-12-2006 15:02:41

Re: Tercera via o neoblaverisme

que acata el dialecte barceloni osiga AVL

Naciovalencialliure, deuries de revisar els treballs de l'AVL i te n'adonaries que no té res a veure amb el que tu anomenes barceloní. Fins i tot et recomanaria que afagares una motxilla i feres una volta per tot el País Valencià i escoltares parlar la gent.


L'autonomia que ens cal, és la de Portugal.

Desconnectat

 

#38 14-12-2006 17:41:34

grixa
Membre

Re: Tercera via o neoblaverisme

És que a més a més en el parlar de Barcelona i rodalies, o en català central en general, es diuen moltes coses que no són normatives. Això passa amb tots els dialectes de totes les llengües del món.

Podria posar algun exemple de "barceloní" no normatiu: fagi o faigui en comptes de faci o faça; dugues en comptes de dues o dos; xixanta en comptes de seixanta; i un llarg etcètera.

En l'aspecte polític dubte molt que mai hi haja una unió entre el Bloc i UV sempre i quan UV no reconega, encara que siga de forma implícita, la unitat de la llengua.

Tant de bo el debat real d'aquest país fóra entre el valencianisme del Bloc i el d'UV. Certament, si el blaverisme no anara agafat de la mà de l'espanyolisme no m'importaria massa la seua presència, fins i tot me n'alegraria... (no t'ho prengues malament Webmestre :-))


------------------------------------------------------------------------------------------------------
Per l'oficialitat del català a la Franja de Ponent i la Catalunya del Nord.
Per l'oficialitat del català a la Unió Europea.

Desconnectat

 

#39 15-12-2006 11:31:34

grixa
Membre

Re: Tercera via o neoblaverisme

Sense ànim d'ofendre t'he de dir que em costa entendre què escrius. Potser sí que parlem llengües diferents...

A l'escola no et deixen dir "esquena", "taula" o "prou"? Llavors no t'estan ensenyant català.

No sé què passa però quan parlem de llengua acabem parlant de política, i quan parlem de política acabem parlant de llengua.


------------------------------------------------------------------------------------------------------
Per l'oficialitat del català a la Franja de Ponent i la Catalunya del Nord.
Per l'oficialitat del català a la Unió Europea.

Desconnectat

 

#40 15-12-2006 12:12:56

selrac
Membre

Re: Tercera via o neoblaverisme

Soc català, de prop de Barcelona i, si m'ho permets, m'agradaria donar-te la meva opinió sobre algunes de les coses que planteges

I clar que en tots los puestos no parlen igual yo e viagat per tota la meua nacio valenciana del senia al segura. Una Nacio Una llengua Una senyera  Un territori es tan greu soc un facha?defendre la meua llengua es un pecat?recorde defenc sense atacar ni a la castellana ni a la catalana des del respete i la tolerancia i sempre per la via del parlar o l'escriure.

Jo no crec que defensar la teua llengua sigui un pecat. Al contrari, t'animo a que segueixis parlant-la, escribint-la i defensant-la sempre. Entre altres coses, perquè pense que la teva llengua és també la meva llengua. Una llengua que jo també vull defensar, parlar i escriure. En això, tot i les diferències d'opinió, ens hi trobarem sempre.

Contestam a mi i per que tenen que dir en l'escola vosaltres nosaltres espalda i no esquena saltar en ves de votar o mesa en ves de taula o bastant en bes de prou.

Jo crec que si un mestre els diu això als xiquets és perquè no en te ni idea. Saltar/botar i bastant/prou son sinónims, i, per tant, son perfectament correctes les dues opcions. En el cas de taula/mesa únicament seria acceptable "mesa" per designar una mesa electoral (o taula electoral) però, al menys en el català que jo conec, una taula és una taula, i punt. Pel que respecta a esquena/espalda, la opció correcta és "esquena" i "espalda" és un castellanisme que jo no he sentit en ma vida. Una altra cosa és "espatlla" que si que és una paraula correcte en català, tot i que no designa exactament el mateix. Per tant, en tots aquests exemples, la opció que tu donaves com a "valenciana auténtica" és perfectament correcta en català normatiu i, en alguns casos, és l'unica correcta.

Dels exemples que posaves, només queda el cas de "mosatros" i "vosatros". Aquí si que és cert que el català normatiu només accepta el nosaltres/vosaltres tot i que a bona part del territori s'utilitzen coloquialment altres variants. Per exemple, al meu poble diem "naltros" i "valtros". ¿vols dir que, en base a això, al meu poble hem de considerar que parlem una altra llengua? ¿quantes llengües diries que s'hi parlen en els forums d'aquesta web?


Damunt de tots eixos castellanismes de la llengua catalana tenen que dirlos als chiquets que el seu valencia es coloquial i cuant estan un poc mes creiscudets que es de incults.

Com ja t'he dit, els castellanismes "espalda" i "mesa" no son correctes en la llengua catalana, el correcte és "esquena" i "taula". La resta de paraules son perfectament correctes (incloses "mosatros" i "vosatros" en un contexte coloquial). Per tant, en el cas que ens ocupa, l'incult no seria el xiquet, si no el mestre.

Es que un 90 per cent de la societat valenciana som tots uns incults ,o els unics cults son els catalanistes que parlen el catala i els valencians son menys per no parlar en un atra llengua ai mare si aixo ehu ageren fet els castellans en catalunya que els ageren disat? i els catalanistes valencians bobos que permitiu que mos furten la llengua? vos cregeu millor per mezclar la autentica llengua materna en atra llengua pareguda d'atre pais?

¿que jo "furto la llengua" a qui? ¿a qui li furto la llengua? De totes maneres, en el cas que parlavem abans ja ha quedat clar que l'incult seria el mestre. Per cert, si ens posem puristes amb els castellanismes, jo juraria que "en bes" d'utilitzar aquest castellanisme derivat de "en vez" seria mes correcte dir "en comptes". De totes maneres, ho dic per si t'interessa depurar de castellanismes incorrectes la llengua que utilitzes, que a mi m'és igual com parlis, que jo t'entenc igual.

Puix per a mosatros ,els catalans parlen valencia del nort ,mosatros no parlem catala per que el catala ,ve del valencia i punt ,no el valencia del catala .

Jo no soc lingüista ni historiador i, per tant, no t'aniré a discutir quin és l'orígen de la llengua. En tot cas, i amb independència de quin sigui el seu orígen históric, que hauran de determinar els experts, el que em sembla obvi és que, en aquests moments, tu i jo ens estem entenent en una mateixa llengua. Encara que poguem utilitzar alguns particularismes diferents i encara que estiguem escribint en diferents normatives, és evident que ens entenem gràcies al fet que, en essència, estem utilitzant el mateix codi comunicatiu, és a dir, la mateixa llengua. Que alguns us encaparreu en negar una obvietat tan evident com que dos mes dos sumen quatre és el que jo no entenc.

Mosatros els valencians per a que volem unes normes ortografiques del institut d'estudis catalans?

¿i nosaltres els catalans? doncs exactament pel mateix que la resta de parlants del mon d'una determinada llengüa, sigui la castellana o la rusa: per tenir una normativa ortogràfica consensuada i compartida per tots els parlants. I perquè fracturar aquesta normativa unificada un cop ja s'ha consensuat només pot fer que fracturar el mercat en aquesta llengua. I això, en una llengua ja prou petita com la nostra, seria pràcticament una condemna a mort, sobre tot per la part mes petita de les dues parts segregades. El motiu per tenir una normativa unificada és evident: ens interessa a tots. Per això els sectors mes radicalment espanyolistes, enemics de la normalització del català i del valencià, sempre han fomentat el secessionisme lingüístic a València i, encara que amb menys éxit, també a Mallorca. ¿o és que potser creus que tots els fatxes de la COPE, radicalment contraris a la normalització del català, del gallec o de l'eusquera, en el cas del valencià son diferents i el defensen de cor?

Ne tenim de propies no les defengem?

Jo crec que per a molts valencians, segurament per a la inmensa majoria, les normes oficials de l'AVL son les que consideren "pròpies". A mes a mes, com ja t'he dit avans, crec fermament que aquesta és la postura mes inteligent i que mes afavoreix les possibilitats de supervivència del valencià. Una supervivència que, t'ho creguis o no, jo estic tan interessat a fomentar com tu.

Una altra cosa és que un pugui pensar, legítimament, que la normativa hauria de variar en un o altre aspecte concret per adaptar-se millor a una determinada variant, o per acceptar com a corrcte un determinat localisme. És precisament per això que hi ha académies que debaten aquestes qüestions i consensuen els aspectes a anar millorant


Els maulets era un ejercit valencia no fiu catala o m'equivoque?No se voatros no dugeu blau en les vostres camisetes hasta en l'estrela de terra lliure teniu blau i vosatros segent valencians i no el voleu vinga per favor un poquet de perfavor

De lo dels maulets... ni idea. Ja t'he dit que no soc historiador. Respecte a les banderes... jo la veritat és que no em discutiré mai pels simbols amb que prefereix identificar-se cada qual: els respecto tots i tan sols demano que respectin també els meus.

Nomes tireu cap a catalunya vosatros ahon ehu naixcut en valencia o en catalunya puix tireu paca casa i olvideuse del pp dels collons que l'unic que a fet es anfonar el nacionalisme pasat de uv i enganyarmos en la llengua valenciana i castellanisa nostra societat.

Be, jo tiro cap a Catalunya perquè és on he nascut... ja m'ho perdonaràs... I en això últim del PP dels collons, "pues vale", ací si que et done tota la raó: la dreta espanyolista no ha parat d'enredar i conflictivitzar el tema de la llengua i, mentre ens ha tingut dividits i barallant-nos per un "mosatros" o un "vosaltres", ells han anat avançant en el procés de castellanització. ¿fins quan els hi anirem seguint el joc?

una sincera salutació.

Desconnectat

 

Peu del fòrum

Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB

Creative Commons License © 2004-2011 Antiblavers.org i altres contribuïdors | visites
Aquesta obra està subjecta a una Llicència de Creative Commons, tret d'on s'indique el contrari.
Funcionant gràcies a PmWiki, PunBB, Coppermine, PHP, MySQL, Apache i GNU/Linux.