#1 10-08-2006 22:51:25

Webmestre1
Equip

Què és ser valencià per a vosaltres?

Bo, el fòrum ja està oficialment inaugurat, i vaig a encetar el primer tema de debat: Què és er valencià per a vosaltres?

Opineu, doncs!


Unabhängig. Überparteilich [Independent. Per damunt dels partits. Eslogan del diari alemany "Das Bild"].

http://img528.imageshack.us/img528/5691/eng2if7.th.jpg

Desconnectat

 

#2 10-08-2006 23:14:13

xoco
Equip

Re: Què és ser valencià per a vosaltres?

hehehe per a mi simplement ser valencià. Com a valencià estime la meua terra, el País Valencià, parle la seua llengua, el valencià, intente disfrutar de la seua cultura i estimar la nostra Nació.


defensar la terra no es cap delicte

Desconnectat

 

#3 16-08-2006 14:47:25

sisco
Membre

Re: Què és ser valencià per a vosaltres?

Jo no tinc clar que és per a mi ser valencià, m'intentara explicar. Sent el català  la meua llengua materna, parlant i pensant en esta llengua i per desgràcia no sabent escriure-la correctament, reconeixent que els meus avantpassats catalans eren i que a estes terres van vindre per a  repoblar-les i que ací van tirar les seues arrels, convivint amb altres cultures, religions,  altres terres . Evolucionant  amb el pas dels segles, creant sentiments i vivències pròpies que es transmeten de generació en generació fins als nostres dies . Dies en què intent seguir i defendre este sentiment, esta forma de vida heretada i em trobe amb:
1.- que segons algun valencià-castellà parlant, jo no sóc valencià, perquè per a ser un autentique valencià he de ser: faller, devot de la verge dels desemparats i  del valència C.F. és a dir que tot l'altre no val .
2.- que segons algun valencià parlant, jo sóc valencià-català, perquè forme part d'una identitat nacional  (basada en una unitat lingüística , una cultura comuna i perquè fa segles érem germans) que és “Els Paisos Catalans”.

Jo sé que sóc un ignorant  i  com a tal no podré parlar perquè  per al blaver seré un catalanista ignorant , i  per al  catalista seré sempre  blaver ignorant.  Perquè amb esta ignorància em trobe, amb uns sentiments de país  i de defensa del que crec que és meu, que  ignorants són  perquè així ho diuen els que saben i que no són ignorants.  Que faig? ignore als que no són ignorants y seguisc ignorant però amb les meus creences?.

Perdoneu si no m'he sabut explicar, i pels faltes d'ortografia intentare millorar i com no, no vull continuar sent ignorant.

Desconnectat

 

#4 02-09-2006 23:22:31

Dridrak
Equip

Re: Què és ser valencià per a vosaltres?

Home, sisco, dient això no ets pas blaver, al contrari, ets un catalanista convençut. Res d'ignorant , eh? wink


La veritat està per sobre de totes les coses, la veritat ens transforma, la veritat ens fa créixer, la veritat il·lumina.

Desconnectat

 

#5 04-09-2006 10:25:45

Sóc_d'Elx
Membre

Re: Què és ser valencià per a vosaltres?

Per mi ser valencià és una forma ser català, és a dir, sempre dic que sóc: d'Elx, per tant valencià de nació catalana smile


http://www.sedo.es/52/img/elche.jpghttp://www.eselx.com/esfera/sisNews/mini/News6102.jpg Palmerar d'Elx i Misteri d'Elx, Patrimonis de la Humanitat......i la Dama a Elx per sempre!!

Desconnectat

 

#6 05-09-2006 01:45:14

Webmestre1
Equip

Re: Què és ser valencià per a vosaltres?

Home sisco, seguint el joc de paraules que has fet, jo te diria que en aquesta vida tots som u poquet ignorants...wink


Unabhängig. Überparteilich [Independent. Per damunt dels partits. Eslogan del diari alemany "Das Bild"].

http://img528.imageshack.us/img528/5691/eng2if7.th.jpg

Desconnectat

 

#7 06-09-2006 21:13:32

Cap i casal
Expulsat

Re: Què és ser valencià per a vosaltres?

Ser valencianiste, es sentirse valenci

Desconnectat

 

#8 06-09-2006 22:03:55

Webmestre1
Equip

Re: Què és ser valencià per a vosaltres?

Tret de l'inici de la web:

Val a dir a més que, ultra la col.laboració gratuïta i desinteressada de dos prestigiosos professors universitaris, el francès Franck Martin i l'alemany Hans-Ingo Radatz, aquest projecte és un projecte estrictament valencià, i que no ha rebut cap subvenció de cap entitat. És un projecte, doncs, fet per valencians, que estimen la seua terra i que no odien cap altra, i que no volen que el que ha passat els darrers 30 anys torne a succeir. Vos convidem amablement a fer un tomb per la nostra pàgina, i a fer-ne difusió d'ella si ho creieu convenient.

I en fi, no deuria avisar-te de nou perquèm ja se t'ha avisat. La pròxima volta que utilitzes expressions com "fill de puta" se't banejarà directament.


Unabhängig. Überparteilich [Independent. Per damunt dels partits. Eslogan del diari alemany "Das Bild"].

http://img528.imageshack.us/img528/5691/eng2if7.th.jpg

Desconnectat

 

#9 07-09-2006 07:55:42

nouestrat
Moderador

Re: Què és ser valencià per a vosaltres?

cap i casal escrigué:

Qui diga "eixe llauraor es un inculte que no sap parlar, uiii que vulgar", no es valencianiste, es un catalaniste fill de puta.

Com sempre i com fan la majoria de blaveros, sou uns demagogs i uns falsaris que us ho inventeu tot, fins i tot les crítiques; cap dialecte és inferior ni s'acusa de que hi hagi un dialecte inferior al català-valencià, confoneu naps i cols (voleu confondre a la gent per que sou uns merdosos en definitiva) ja que mai es critica la forma de parlar sino la forma d'escriure en tot cas, ja que hi han normatives que s'han de seguir, o quan agafes el cotxe tu interpretes els senyals de tràfic com et surt dels... pebrots si en tens ?, que insultar des de l'anonimat d'internet qui ho fa ? gent miserable que no dona la cara.

Última edició per nouestrat (07-09-2006 08:02:11)

Desconnectat

 

#10 01-10-2006 04:57:41

Re: Què és ser valencià per a vosaltres?

Company de textos "cap i casal"

Crec que els que han menyspreat als llauradors i la seua parla són precisament els:

- señoritos de ciudad (siga de València, Castelló, Alacant o alguna capital de comarca amb pretensions de ser alguna cosa més dins l'espanya provinciana)
- Polítics provincianistes, espanyolistes, militars, gent "de carrera" que es pensava que tenia dret a burlar-se dels treballadors, llauradors i proletaris.
- Nous rics que volien diferenciar-se de la xusma.
- valensianos que volíen sentir-se superiors parlant el castellà, que queda molt elegant i de ciutat.

Crec que tu, company et trobes entre algun grup d'estos "bons valencians". Si no és així, demostra-ho escrivint amb la teua llengua, educant els teus fills en la teua llengua i parlant a tot el qui es creue amb tu en la teua llengua.

http://images.google.es/images?q=tbn:qF9JYgFgZ7uE5M:http://www.uch.ceu.es/principal/patrimonio/agua/agua2.jpg

Conservem estes imatges encara que siga en la memòria, perquè d'ací uns anys, ja no es podrà trobar.
No mos fareu....ignorants, com vosaltres.


----------------------------------------------------------------------------------------------
Porta dels Països Catalans a Salses

http://img208.imageshack.us/img208/8452/ratpenatjohnnyborinottayu1.gif

Desconnectat

 

#11 01-10-2006 05:17:40

Re: Què és ser valencià per a vosaltres?

Per contestar al Cap i Casal se m'ha oblidat d'intentar expliar què és per mi ser valencià.

Per mi ser valencià, no és unicament sentir-se valencià. No hi ha prou.

Per mi ser valencià és actuar com a Valencià.

Com actua un valencià?

No ho sé cert.  El que sé és que com a mínim ha de viure   en valencià. Si no viu en valencià no és valencià. 

Viure en valencià és parlar el valencià sense cedir a pressions o a actituds de falsa compassió - A este pobre sudamericà li parle en castellà perquè no m'entendrà...- No, això no és una actitud determinada.

A més de viure en valencià ha d'intentar que els seus sers arrimats també ho facen.

Ser valencià ha de ser incompatible amb l'autoodi o la vergonya.

El valencià que s'autoodia deixa de ser valencià automàticament i es torna una espècie d'espanyol "quiero y no puedo". Els valencians que s'autoodien són uns espanyols conversos, que per dissimular la seua mala espanyolitat accentuen exageradament les seues característiques espanyoles i oculten el més profundament que poden les característiques que creuen que els diferencia dels espanyols "auténticos".

Això m'agradaria que ho analitzaren amb calma els lectors bilingües, binacionals, etcètera....

En realitat no en sou conscients, però crec que bona part del poble valencià està en un procès de suicidi col·lectiu

http://images.google.es/images?q=tbn:8dwg7WRqFOSivM:http://usuarios.lycos.es/logovandal3/suicidio.jpg

NO US IMITAREM
Salut i lluita !!

Última edició per República+independència (01-10-2006 05:26:49)


----------------------------------------------------------------------------------------------
Porta dels Països Catalans a Salses

http://img208.imageshack.us/img208/8452/ratpenatjohnnyborinottayu1.gif

Desconnectat

 

#12 03-10-2006 03:12:05

sisco
Membre

Re: Què és ser valencià per a vosaltres?

Tan difícil és fer país! Que no tenim identitat pròpia, que hem de dependre de Madrid o Barcelona per a així sentir-nos anti de l'altre?. Que som i serem sempre, com a xiquets menuts que necessitem que algú ens guie  i ens ensenye el camí.
Amb uns em lliga el centralisme(Madrid) amb altres m'unix la llengua (Barcelona), però jo tinc la meua pròpia cultura, les meues pròpies arrels i per desgràcia entre tots hem perdut la nostra identitat, per això jo defenc el lluitar per recuperar-la sense que cap germà major m'intente imposar les seues raons.

Desconnectat

 

#13 03-10-2006 03:20:37

Fartdefatxes
Membre

Re: Què és ser valencià per a vosaltres?

Reconèixer la nostra catalanitat surenya sense complexes

Desconnectat

 

#14 03-10-2006 03:53:15

Re: Què és ser valencià per a vosaltres?

Sisco, els catalans i els balears no solen actuar com germans majors; al contrari, per la meua experiència amb ells solen actuar com germans bessons. T'accepten tal com eres, i disfruten amb el nostre dialecte perquè el senten com a propi. Hi ha COMUNICACIÓ, SIMPLEMENT.
En canvi amb els castellans, pocs et trobaràs que t'escolten parlant el valencià amb un sonriure, i dient-te: SIGUE, SIGUE, QUE TENGO GANAS DE APRENDER TU IDIOMA....
Al contrari, sols trobar-te males cares, mala llet, paraules agrejades, insults, desprecis.... O si no prova de parlar-li en valencià als guàrdies civils, als policíes nacionals, a alguns funcionaris orgullosos, amb turistes espanyols que venen al País Valencià....
No equipares aquestos dos tipus de germandat, el castellà i el català, són ben diferents.
I si els catalans no demostren més simpatia cap alguns valencians és per que els blaveros i espanyolistes que viuen al P.V. i que són moltíssims, tenen la mateixa actitud cap a ells que els guàrdies civils, policíes...espanyols.
Així veig normal que el turisme català no penetre al nostre país. I no és que necessitem els diners... turistes en sobren segons el meu parer. El benefici del turisme és l'intercanvi cultural i humà, cosa que els blavers i espanyolistes no tenen interès. Ells solament volen que vinguen els que ens foten hòsties i burles, els que xulegen per costum, els que ens tracten com "animalitos que necesitan cariño del amo".
Jo veig aquesta diferència, Sisco.
Ja m'explicaràs això de posar-los als dos "germans" com igual de "dominants"...


----------------------------------------------------------------------------------------------
Porta dels Països Catalans a Salses

http://img208.imageshack.us/img208/8452/ratpenatjohnnyborinottayu1.gif

Desconnectat

 

#15 04-10-2006 01:43:58

sisco
Membre

Re: Què és ser valencià per a vosaltres?

Perdoneu, crec que no m'he sabut explicar o no se m'ha entés.
Això dels dos germans és que, o estem amb un o amb l'altre, perquè es veu que nosaltres valencians   per nosaltres mateixos no podem decidir que volem ser de majors.
És a dir, volem ser espanyolistes (blavers folkloristes) o volem ser catalanistes.
Que no puc ser Valencià?
No vull cap germà que m'ensenye,  hem de saber caminar sols, o no podem ?

Desconnectat

 

#16 04-10-2006 02:14:39

Re: Què és ser valencià per a vosaltres?

Com a poder, podem caminar sols, Sisco.

Però usant un paral·lelisme molt manegat, veritat que el concepte d'Hispanoamérica o Latinoamérica no és un concepte rebutjat per ningu? Els espanyols, els equatorians, argentins, etc. saben que CULTURALMENT és més eficient i rentable anar junts.

Quan fan una fira del llibre, la literatura "castellana, iberoamericana, española" és la mateixa. Són sinònims. 
Quan es fa una biblioteca, els llibres escrits per autors de qualsevol país de l'àrea cultural hispana van barrejats. No se separa normalment entre literatures "estatals" de no ser que la biblioteca siga molt important.
Per què els espanyols s'ajunten? per tenir més milions de lectors, més editorials, més autors...I AIXÒ QUE SÓN MÉS DE 900 MILIONS DE PARLANTS.
Si tu creus que la literatura i en general tota producció cultural que es fa als "Països de parla catalana" o digue-li com vulgues, és INTERCANVIABLE, COMPRENSIBLE, ASSUMIBLE, entre territoris, per què no fer com els llatinoamericans?
Ells ho fan per competir amb altres llengües -anglès, rus, xinès, àrab...-
Nosaltres som un petit grup de desorientats, bilingües, com a màxim en nombre de 15 milions.
No és una sobre-càrrega el dividir-nos?
Creus que pot existir una literatura valenciana amb futur econòmic?

AL PAÍS VALENCIÀ ES LLEGEIX POC. Damunt de llegir-se poc el que es llegeix és MAJORITÀRIAMENT EN CASTELLÀ. El poc que es llegeix en valencià està proveït per uns autors que de moment estan prou d'acord amb el model lingüístic.
EL SECCESSIONISME LINGÜÍSTIC  a quí beneficiaria? Crec que la resposta és clara.

La meua respectuosa opinió és que hem de decidir a les urnes si anar sols o acompanyats. Però en qüestió lingüística, la democracia no té sentit.
Cap poble sotmet a referèndum les normes d'ortografia de la seua llengua.
En llengua, anem junts, és un fet.

Última edició per República+independència (04-10-2006 02:21:37)


----------------------------------------------------------------------------------------------
Porta dels Països Catalans a Salses

http://img208.imageshack.us/img208/8452/ratpenatjohnnyborinottayu1.gif

Desconnectat

 

#17 04-10-2006 03:42:04

sisco
Membre

Re: Què és ser valencià per a vosaltres?

Totalment conforme , que lingüísticament podem i hem d'anar junts, parlem la mateixa llengua.

Fent ús del teu exemple d'Hispanoamèrica, imaginem-nos que Espanya reivindicara l'annexió d'Hispanoamèrica a l'estat espanyol, amb l'excusa que ells parlen el castellà , tenen una cultura semblant , i que fa segles Hispanoamèrica era Espanya. Perque el mateix dret té Espanya amb esta excusa pobra , de reivindicar POLITICAMENT l'annexió d'hispanoamèrica  a l'estat espanyol ,que té Catalunya  de reivindicar l'annexió  del P.V als països catalans. CAP.

El problema entenc és quan mesclem cultura, amb política i no ens equivoquem els que manen són els polítics i no els escriptors, historiadors, etc.... i  el pitjor és que  usant la cultura com a excusa tot val per a un  polític.

Desconnectat

 

#18 08-10-2006 06:22:08

Re: Què és ser valencià per a vosaltres?

Estimat Sisco.
Tens raó en el plantejament que fas de l'annexió del P.V. als Països Catalans polítics.
Però ni Espanya ni Catalunya com a Governs, no plantejaríen mai aquesta voluntat a no ser que estigueren bojos els governants....
El que si que es podría plantejar, és una col·laboració política entre estats, com ja en certa manera passa amb la Unió Europea i la OTAN.
En cas català, com que som més pobrets demanaríen la col·laboració entre "comunidades autónomas".

Però les persones que som catalanistes en el sentit ampli de la paraula volem una col·laboració entre un PV i una Catalunya independents políticament d'Espanya.

Com a rebaixa de les meues pretensions, ja estaria bé col·laboració política entre les tres comunidades autónomas i el que s'anomena Catalunya Nord. Sense passar-se eh !!! perquè la Constitución Española prohibeix la confederació de comunidades autónomas.

La col·laboració comercial és molt més fàcil i té les seues dinàmiques pròpies. Crec que els polítics del PV i Catalunya poden fer alguna cosa per millorar-les això si.

Nota per acabar: Las comunidades eren entitats associatives castellanes de no m'enrecorde quina època. La correspondència en la Corona d'Aragó eren les Germanies.
Jo preferiria que el País Valencià, Les Balears i Catalunya fóren Germanies i no comunidades. Aquest és un nom que ens va posar Madrid. Ens ha batejat el pare equivocat, com ja fa molts anys que ocorre.


----------------------------------------------------------------------------------------------
Porta dels Països Catalans a Salses

http://img208.imageshack.us/img208/8452/ratpenatjohnnyborinottayu1.gif

Desconnectat

 

#19 28-07-2021 19:57:05

Re: Què és ser valencià per a vosaltres?

Hehehehe, doncs una frase de la pàgina principal de la web descriu perfectament com és per a mi ser valencià:

És un projecte, doncs, fet per valencians, que estimen la seua terra i que no odien cap altra

És veritablement simple. Estimar la terra significa: (intentar) xarrar el seu idioma català, fins i tot si no te l'han ensenyat, i sense sentir cap vergonya per xarrar-lo; mostrar interés per la seua cultura i història; i tenir solidaritat amb altres pobles, veïns i no tan veïns, sobretot amb els que tenim una innegable unió, com és el cas de tots els Països Catalans.

Noteu la diferència quan parlem dels blavers, que poc valencians són: promocionen el secessionisme lingüístic, s'inventen estadístiques i neguen tradicions respecte a la nostra història, i coincidentalment estan en contra de qualsevol moviment d'alliberament nacional.

O al menys és el mínim que pot fer qualsevol persona que s'autodefinix com a valenciana, perquè el que acabe de redactar és obvi i ho estareu pensant tots.

Però al capdavall estic molt d'acord amb el que ha dit nostre company República+independència. wink


https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/82/Black_flag_II.svg/200px-Black_flag_II.svg.png

Desconnectat

 

#20 29-07-2021 22:10:31

Webmestre
Administrador

Re: Què és ser valencià per a vosaltres?

Fotre Llibertari, quina gran definició, m'han donat ganes d'aplaudir-te i tot he he he

Desconnectat

 

Peu del fòrum

Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB

Creative Commons License © 2004-2011 Antiblavers.org i altres contribuïdors | visites
Aquesta obra està subjecta a una Llicència de Creative Commons, tret d'on s'indique el contrari.
Funcionant gràcies a PmWiki, PunBB, Coppermine, PHP, MySQL, Apache i GNU/Linux.