#1 02-10-2006 16:16:48

charlie
Membre

La sexta emitint en "llengua valenciana"

Hola companys, tinc una noticia una mica decepcionant, encara que no se si sera certa o no.
Segons els nostres "amics" de Valencia freedom La sexta te pensat obrir un 5º canal en la versió digital que retransmetrà els partits de futbol en el que ells denominen "llengua valenciana". Si aço es cert jo estic decepcionat per dues coses:
- Si en realitat es difon eixa llengua valenciana (normes del puig) s'estarà emprant un valencià totalment incorrecte i no normkatiu.
- En el cas de que el facen en valencià normatiu, s'estarà fent un seccionisme a nivell nacional, pel qual perdem força a nivell d'Espanya de que Valencià = Català.
I ara el que dic es que si algú de vosaltres milita en algun partit nacionalista o es afiliat, que faça arribar la noticia als caps, per dir-ho d'alguna manera, i a vore que es pot fer x a cambiar aquesta decisió.


Sóc del sud del meu cor, sóc del sud del meu món, sóc del sud del record, d´uns països sense nom. Sóc del sud dels sentiments sóc del sud de les arrels sóc del sud i porte als ulls, llàgrimes de lluita i futur.

Desconnectat

 

#2 02-10-2006 17:51:36

un_del_Bloc
Membre

Re: La sexta emitint en "llengua valenciana"

k va jo pense que ho faran en el valencià normatiu, La Sexta és una canal prou d'esquerres i la més nacionalista que hi ha, em vaig riure poru quan cridaven als de NNGG cachorros del PP jaaj

Desconnectat

 

#3 02-10-2006 18:07:13

Joan_1707
Membre

Re: La sexta emitint en "llengua valenciana"

En cas de fer-ho en "valencia" seria en el valencia de l'AVL. Cosa que per altra part em pareix prou logic, perque una cosa es compartir llengua i altra que sempre gasten la forma de parlar del principat. Es igual que a TV3, si no es centraren tant en el "barceloni" tindrien molta mes audiencia al Pais Valencia.

Desconnectat

 

#4 02-10-2006 20:24:53

charlie
Membre

Re: La sexta emitint en "llengua valenciana"

Però no creieu que des de fora i tambe un poc des de dins es donara una imatge errònea dels termes Valencià i Català? m'explique, si fan açó la gent dira..."ui mira un canal en valencià i un altre en català, llavors son llengües diferents" i aixó no crecd que ajude gaire a la nostra feina.


Sóc del sud del meu cor, sóc del sud del meu món, sóc del sud del record, d´uns països sense nom. Sóc del sud dels sentiments sóc del sud de les arrels sóc del sud i porte als ulls, llàgrimes de lluita i futur.

Desconnectat

 

#5 02-10-2006 21:25:10

Webmestre1
Equip

Re: La sexta emitint en "llengua valenciana"

Per favor, no féu cas als borinots de valenciafreedom i les seues estupideses habituals.

Per cert, que la campanya per a tancar eixa web i elpalleter va de meravella. Aviat vos informarem.


Unabhängig. Überparteilich [Independent. Per damunt dels partits. Eslogan del diari alemany "Das Bild"].

http://img528.imageshack.us/img528/5691/eng2if7.th.jpg

Desconnectat

 

#6 02-10-2006 22:19:07

charlie
Membre

Re: La sexta emitint en "llengua valenciana"

On puc veure informacio sobre eixa campanya? esq a mi em van banejar xq vaig dir algo sobre la unitat de la llengua, fent-me passar per blaver.


Sóc del sud del meu cor, sóc del sud del meu món, sóc del sud del record, d´uns països sense nom. Sóc del sud dels sentiments sóc del sud de les arrels sóc del sud i porte als ulls, llàgrimes de lluita i futur.

Desconnectat

 

#7 02-10-2006 23:29:14

Joan_1707
Membre

Re: La sexta emitint en "llengua valenciana"

A veure, es que un blavero parlant sobre l'unitat de la llengua es poc creible...xDDD

Desconnectat

 

#8 03-10-2006 04:37:57

Re: La sexta emitint en "llengua valenciana"

La sexta, igual com qualsevol cadena espanyola, emetrà en castellà i si els catalanoparlants els donem la llanda bona cosa potser emeten alguna coseta en català.
Els blavers, per la unica cosa que demanen l'emissió en valencià no és perquè els agrade escoltar programes en valencià, sinó per donar pel sac als que ens sentim còmodes amb la nostra identitat.


----------------------------------------------------------------------------------------------
Porta dels Països Catalans a Salses

http://img208.imageshack.us/img208/8452/ratpenatjohnnyborinottayu1.gif

Desconnectat

 

#9 06-10-2006 20:00:51

taronget
Membre

Re: La sexta emitint en "llengua valenciana"

Jo  no crec que siga una mala noticia que LaSexta emeta els partits de futbol en valencià i català, dos varietats de la mateixa llengua...

Desconnectat

 

#10 08-10-2006 02:32:51

Re: La sexta emitint en "llengua valenciana"

La mala notícia és que cada vegada hi més cadenes que emeten integrament en ejpañol i menys que ho fan en català, euskera i gallec.
Respecte els dialectes de la nostra llengua, jo preferiria que els locutors fóren bons i que retransmitiren dos locutors competents de dos dialectes diferents ( mala sort pels catalanòfobs si un és barceloní i altre mallorquí ).


----------------------------------------------------------------------------------------------
Porta dels Països Catalans a Salses

http://img208.imageshack.us/img208/8452/ratpenatjohnnyborinottayu1.gif

Desconnectat

 

#11 22-10-2006 20:35:22

Joan_1707
Membre

Re: La sexta emitint en "llengua valenciana"

Segons acabe de llegir en la web blavera els de "LaSexta" els han fet cas en tot i emetran en un canal en llengua valenciana en anologic i esperen poder fer-ho tambe, en un futur, en TDT. Ademes segons comenten els blaveros en la noticia que han posat, els de "LaSexta" els han dit que:

"Como además conocen la problemática del asedio catalanista hacia las lenguas regionales de las comunidades cercanas a Cataluña, han decidido emitir en Lengua catalana en Cataluña, en Lengua Balear en Baleares y en Lengua valenciana  en Valencia, diferenciándolas entre si y negándose a que alguien pueda pensar en que hay una extraña unidad entre ellas."

Desconnectat

 

#12 24-10-2006 23:12:15

xoco_pv
Membre

Re: La sexta emitint en "llengua valenciana"

si això es cert ja estem preparant un escrit a la Sexta, pero jo no m'ho crec ni de la Sexta ni de VF


defensar la terra no es cap delicte

Desconnectat

 

#13 24-10-2006 23:32:56

Darmagon
Membre

Re: La sexta emitint en "llengua valenciana"

Si, es mes podríem fer una screen de la web i enviar-la a "la sexta" per a corroborar que això que diuen es o no es cert. Perquè la part de "asedio catalanista" crec que posiciona massa (ideològicament parlant) a la cadena.

quina mena de normes ten eixos foros

Cap, l´única norma es el odi i crear odi, com deia República+independència tot el que fan no ho fan perquè vulguin defensar la seva cultura el seu idioma, ho fan per tocar el pebrots a la gent que no te cap problema en dir que es valencià i que els seus germans son el catalans.

Última edició per Darmagon (24-10-2006 23:36:50)


http://sce.newlightsystems.com/userbars/usebarcatala.jpg

Desconnectat

 

#14 24-10-2006 23:36:58

Joan_1707
Membre

Re: La sexta emitint en "llengua valenciana"

Doncs segons diuen ara ni valencia en Valencia, ni catala en catalunya. Ninguna de les dos generalitats vol posar diners per a pagar els costos (uns 900.000€ segons diuen).

El govern balear si que esta dispost a pagar per a que LaSexta emeta en "mallorqui" en les illes.

Desconnectat

 

#15 26-10-2006 02:16:18

Re: La sexta emitint en "llengua valenciana"

Si mirem els xavos, i hi haguera col·laboració entre els tres governs els eixiria molt més barat.
Però ara per ara, això ja és una cosa improbable.
Per mi, més important que la sexta emetent en català, és que els governs tinguen televisions autonòmiques decents. Ja és una vergonya que els diners vagen a parar a una tele privada per normalitzar-la en quant canal nueve és una tele amb esperit castellano-manxec.


----------------------------------------------------------------------------------------------
Porta dels Països Catalans a Salses

http://img208.imageshack.us/img208/8452/ratpenatjohnnyborinottayu1.gif

Desconnectat

 

#16 27-10-2006 16:21:58

Manuel_Mir
Membre

Re: La sexta emitint en "llengua valenciana"

Charlie tin ben clara una cosa , la gran majoria de gent que afirma en públic que el valencià i el català són dues llengües diferents , són conscients que estan faltant a la veritat . Ells saben que és la mateixa llengua , encara que ho neguen. Repetisc , la gran majoria. Salutacions.

Desconnectat

 

#17 27-10-2006 16:29:28

Manuel_Mir
Membre

Re: La sexta emitint en "llengua valenciana"

Per cert , si laSexta afegeix un PID d'àudio en valencià a les seues emissions els amics de Valenciafreedom i Palleter podran sentir les belles paraules 'nosaltres,amb,esport...'   D S'utilitzarà el 'valencià normalitzat' si es confirma eixa noticia. No sé què opinar... Diferenciat català i valencià ... és un tema molt complexe. Al Brasil fan la seua pròpia versió i doblatge, i no deixa de ser portuguès.Però clar , algú de La Safor o d'Els Ports llavors podria dir: Jo vull una versió en gandienc o com parlem a Morella. Salutacions.

Desconnectat

 

#18 26-12-2006 14:25:43

Rat-penatman
Membre

Re: La sexta emitint en "llengua valenciana"

Podríem enviar-lis un missatge demanat que no separe els dos canals si no que faça un amb el nom català/valencià, aquest seria  una bona forma per a que molts valencians es donen compte que la llengua és la  mateixa

Desconnectat

 

#19 27-12-2006 02:20:34

Re: La sexta emitint en "llengua valenciana"

Ieeeeee gandienc noo! Saforeeeeeenc o meridional com vulgues xD que els d'Oliva parlen igual que ací, es sentiran ofesos xD
Bueno la veritat es que a Gandia hi ha diferents dialectes, per una part el l'Apitxat a la part de Gandia vella (a la part antigament burgesa i ho dic en serio), i a Beniopa, Benipeixcar... meridional.


http://img396.imageshack.us/img396/3967/getattachment1ot4.jpg

"La teua terra i tu sou u mateix, si la terra mor, has mort tu també."

Desconnectat

 

#20 14-01-2007 21:12:37

La Tuna Punk
Membre

Re: La sexta emitint en "llengua valenciana"

Yo crec que la sexta es un canal molt bo i damunt d'esquerres.
Me donen fastic programes de canal 9 en general,el valencia que parlen ni es valencia ni es res, i damunt son molt blavers.

Última edició per La Tuna Punk (08-03-2007 20:34:49)


___________________________________________________________________________________
http://img231.imageshack.us/img231/3304/capju7.jpg

Desconnectat

 

Peu del fòrum

Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB

Creative Commons License © 2004-2011 Antiblavers.org i altres contribuïdors | visites
Aquesta obra està subjecta a una Llicència de Creative Commons, tret d'on s'indique el contrari.
Funcionant gràcies a PmWiki, PunBB, Coppermine, PHP, MySQL, Apache i GNU/Linux.