#1 08-03-2009 15:35:54

FerranT
Membre

Policia Local Valencia

Array

Als últims mesos s´han multiplicat els comentaris al voltant del tracte que membres de la Policia Local de la ciutat de València dispensen als ciutadans que es dirigeixen a d´ells en valencià. Fins i tot, un amic meu em comentava com un Policia li va espetar "no me hables en moro" quan este es va dirigir parlant-li valencià.

És habitual que no responguen en valencià. Resulta més greu, però, que açò ocórrega per part d´un cos local que está al servici dels valencians i te la obligació d´entendre el valencià.

Vos agrairia donàreu informació d´on poden dirigir-se les denúncies per discriminació i vejació lingüistica. He sentit parlar d´una plataforma que està rebent prou denúncies al respecte.

Gràcies.

Desconnectat

 

#2 08-03-2009 18:51:39

PALAMOS
Membre

Re: Policia Local Valencia

-En principi, la legalitat (si, allò escas) ens ofereix una reclamació en una comisaria per escrit, però aquest mètode te un 11 % d'efectivitat nomès, pq si al carrer et diu "no em parlis en moro" a l'aixopluc d'una caserna imaginat tu..
-Es pot reclamar al síndic de Greuges o defensor del pueblo.
-Ja que el van anomenar moro, pot presentar una queixa a S-O-S racisme, (Jo ho faria).
-En qualsevol previsió de sofrir un abús d'autoritat, proveir-se d'una microcàmara de tant sols 29 euros de cost per enregistrar i potar davant un jutge la prova concloent per tal de cobrar l'indemnització pertinent.

He tret l'enllaç perque no en gaudeixin de l'informació els porquets, qui la vulgui que m'escrigui, o la busqui per si mateix al google (és fàcil)

Última edició per PALAMOS (09-03-2009 14:46:40)


Antiblavers, Irreductibles..

Desconnectat

 

#3 08-03-2009 19:40:33

Re: Policia Local Valencia

Palamós, m'interesa això de la microcàmera. Com funciona i on es pot aconseguir?

Desconnectat

 

#4 09-03-2009 09:35:14

FerranT
Membre

Re: Policia Local Valencia

Gràcies Palamós. Com diu el Raimonbono, a mi també m´interesa la microcámera. Vaig a visitar eixe enllaç.

Desconnectat

 

#5 09-03-2009 10:17:07

PALAMOS
Membre

Re: Policia Local Valencia

L'unica cosa que m'he equivocat és en el preu. Hi havien micros més econòmics en un altre enllaç, deixeu-me veure si el recordo i el poso


Antiblavers, Irreductibles..

Desconnectat

 

#6 06-04-2009 23:29:14

-àlex-
Membre

Re: Policia Local Valencia

Dels nazionals m´espere qualsevol cosa però dels locals? vamos, a mi em dieun aixó i li dic, a vore on està el teu superior mindundi, que vull parlar amb ell el que tu no en saps.


-ÀLEX13-    Rita bollera , que ja som de 1ª!!!  Campsnal9= xotos  PVSÍ

Desconnectat

 

#7 07-04-2009 00:02:24

Mikel
Membre

Re: Policia Local Valencia

Doncs justament en el meu poble l'unica que val la pena es la policia local, que son del poble de tota la vida...


http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/62/Senyera_valenciana_preauton%C3%B2mica.svg/200px-Senyera_valenciana_preauton%C3%B2mica.svg.png

Desconnectat

 

#8 07-04-2009 14:57:03

PALAMOS
Membre

Re: Policia Local Valencia

De totes formes, sense exposar-se a una pallissa extrema en una garjola, cal una mica més de força per combatre aquestes situacions, massa gent diu que "si bwana" a la primera per por a que li alçin la veu!

Última edició per PALAMOS (07-04-2009 14:57:39)


Antiblavers, Irreductibles..

Desconnectat

 

#9 13-04-2009 19:19:09

almogaver
Membre

Re: Policia Local Valencia

Sí, és clar, tens raó Palamòs, però no tots el polis locals son iguals, tenint en compte què a la capi, la gran majoria d'aquests son xarnegos, també hi han que son de casa, sobretot els de petites ciutats i pobles, jo mateix he estat policia local, i la meva atenció sempre a qualsevol veí siga d'on siga ha estat sempre en Català, i sempre sense faltar-li el respecte ningú, també haig de dir que mai me l'han faltat a mi,  fins i tot a la guardia cerril, sempre en Català, i mai se'ls ha ocorregut de dir ni xufa al respecte, el problema crec que és de la capi, i conseqüència d'aquells qui manen, no veig més problema que eixe, però en qualsevol cas, la millor patada és no canviar de llengua malgrat tot.

Desconnectat

 

#10 13-04-2009 22:08:00

PALAMOS
Membre

Re: Policia Local Valencia

sip titu, està clar, no sòc dels que diuen que si tota la poli sòn de les SS..faltaria més, bé que fan falta en bastantes ocasions, on cal que enllesteixi un conflicte una persona amb cobertura legal, per tal que no se'ns caigui el pes del codi penal a sobre.( Doncs al menys en a mi, molts cops se'm ha passat pel cap pendre'm la llei perla meva mà).
Algunes actituds de la policia com aquesta de passar olímpicament del valencià, jugen en contra del tot amb un policia, que a banda de fer-se respectar, li interessa tenir bones relacions amb tothom, perqué mai se sap quan pot necessitar la seva confidència. Així que mostrar una primera barrera xulesca amb l'idioma transmet un missatge cap al valenciàparlant: "Sòc un mal parit i tens motiu per fer-me la pirula"


Antiblavers, Irreductibles..

Desconnectat

 

#11 20-04-2009 22:01:06

-àlex-
Membre

Re: Policia Local Valencia

Joder doncs mireu aixó en Madrid.
La policia es igual a tots els llocs:  http://www.antifeixistes.org/3205_pille … social.htm

SE PUEDE MILITARIZAR A UN CIVIL, PERO NUNCA CIVILIZAR A UN MILITAR.


-ÀLEX13-    Rita bollera , que ja som de 1ª!!!  Campsnal9= xotos  PVSÍ

Desconnectat

 

#12 25-10-2010 18:39:18

xoco
Equip

Re: Policia Local Valencia

Es trist, perquè altres ciutats i pobles,  sols es comuniquen en valencià entre ells i en les freqüències de radio, que per cert, de mora eixa llengua no te res, quina falta de cultura i compressió que hi ha per ai... sad


defensar la terra no es cap delicte

Desconnectat

 

#13 27-10-2010 11:12:24

TirantLoNegre
Membre

Re: Policia Local Valencia

Hola macos, aquí al Pricipat també m´ho he trovat a la Rambla de Barcelona. Anava en cotxe amb uns companys i em para un policia local (municipal). Em pregunta:

Poli :¿De donde viene el señor?
Jo: Del trabajo, li contesto.

Poli:¿Y todos esos señores que van con usted?
Jo: Son compañeros de trabajo.


Poli:¿No habrán bebido verdad?
Jo: No gens! ..-S´em va escapar en català. El Poli es comença a catxondejar del "no gens"...-

Poli: No Chens, No chens,....

Jo: Quería decir que nada. No hemos bebido nada.

Al final em vaig canviar al castellà per por que no em fotés un calgot.

Aquell dia em va semblar que el Català estava ferit de mort. Si a Barcelona, un poli local no t´enten en plena Rambla, o t´enten però es catxodeja, és que ja no hi ha esperança.

Salut companys.


___________________________________________________________________________________________
http://acatalunyallenguavehicularelcatala.blogspot.com/
Ramon Muntaner, Crònica, cap. CCXCVI:
«E divenres matí venc, la gràcia de Déu,de bona pluja, que pres tot Aragon e Catalunya e Regne de Valencia e de Murcia e durà entrò per tot lo dicmenge tot dia»

Desconnectat

 

#14 27-10-2010 11:36:01

saforenc
Membre

Re: Policia Local Valencia

Tirant s'ha de parlar sempre en la teua llengua,ja esta be de tanta subordinació, els maleducats son ells que no saben o no volen entendre.

A tots els parle en Valencià i mai m'han dit res, guàrdia civil, nacional o local, excepte si em diu que no m'entén gens ni miqueta diguen-ho amablement, que es el que m'ha passat sempre hmm

Personalment, no puc queixar-me d'això.

Última edició per saforenc (27-10-2010 11:36:46)

Desconnectat

 

#15 27-10-2010 20:27:47

Pendrach
Membre

Re: Policia Local Valencia

-Si un poli local o nacional (també un agent de Guardia Civil) me preguntarà: "Hablame en cristiano (o bé, no me hables en moro)"
Jo li contestaré: Perdona! Jo sóc cristià i parle en cristià.

- I si hom me preguntarà: Por favor, habladme en español?
Jo li contestaré tranquil·lament i satíricament: Estic parlant en espanyooooool.... Vostè està parlaaaant en castellàaaaa....

Desconnectat

 

#16 29-10-2010 18:37:14

TirantLoNegre
Membre

Re: Policia Local Valencia

A vegades penso que soc un estrager a casa meva. L´unic que em queda és anar a votar el dia 28-NOV. Ho faré en clau Nacional (ara toca CiU).


___________________________________________________________________________________________
http://acatalunyallenguavehicularelcatala.blogspot.com/
Ramon Muntaner, Crònica, cap. CCXCVI:
«E divenres matí venc, la gràcia de Déu,de bona pluja, que pres tot Aragon e Catalunya e Regne de Valencia e de Murcia e durà entrò per tot lo dicmenge tot dia»

Desconnectat

 

Peu del fòrum

Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB

Creative Commons License © 2004-2011 Antiblavers.org i altres contribuïdors | visites
Aquesta obra està subjecta a una Llicència de Creative Commons, tret d'on s'indique el contrari.
Funcionant gràcies a PmWiki, PunBB, Coppermine, PHP, MySQL, Apache i GNU/Linux.