#21 16-12-2008 17:36:04

PALAMOS
Membre

Re: Nou gir del Bloc cap al blaverisme

exacte com sempre


Antiblavers, Irreductibles..

Desconnectat

 

#22 17-12-2008 13:38:27

almogaver
Membre

Re: Nou gir del Bloc cap al blaverisme

Així és, això es indiscutible, però jo crec que el camí que emprés el Bloc, no és el correcte vers un nacionalisme pròpiament dit, en certa mesura si hi ha un cert feixisme, supose com com a qualsevol altre partit, però molt han d'haver canviat, des de que van neixer com a UPV, car en aquells moments o pensaves com ells o simplement ets un proletari, paraules sempre i molt sovintment emprades pel sr. Enric Morera, la qual cosa mai havia gossat de dir, mai Pere Major, a més a més el fet de cercar gent per fer més ampla una base, no vol dir que valga tot, i els sectors als quals s'han adreçat, no son gent, que ni de bon tros del gust ni simpatia d'aquells que ens sentim Valencians i Catalans alhora, no es pot fer un nacionalisme, pensant en una futura independència, amb gent que es sent regionalista i espanyola, doncs eixa gent mai canviarà, a cas han canviat de debó els que s'han integrat de l'antiga UV, etc, etc, etc?

Desconnectat

 

#23 17-12-2008 15:01:31

PALAMOS
Membre

Re: Nou gir del Bloc cap al blaverisme

Bé depen; en la meva opinió sempre hi ha alternances en la vida de bona part de les persones. Sino, quants exemples hi ha d'antics comunistes o d'esquerres que ara son de dretes o fatxes directament i al revés? (tot i que menys...) Com també es pot donar que una persona amb sentiment regionalista amb el temps noti més ample el seu sentiment cap al Pv i faci un pas més enllà a part de fer un passeig a la diada incívica i portar la senyera.

A aquestes persones indecises o poc involucrades els hi serviria d'esperó veure com un partit com el bloc (per posar un exemple) comença a tenir certa representació relevant. Aleshores començarien a sortir el doble de valencianistes per tot arreu!


Antiblavers, Irreductibles..

Desconnectat

 

#24 17-12-2008 15:05:23

PALAMOS
Membre

Re: Nou gir del Bloc cap al blaverisme

No ho se ben bé, pq no soc valencià, però més gent del PV votaria a partits nacionalistes valencians, si no fos perque no el consideren un vot "UTIL"

sad Maleït vot útil


Antiblavers, Irreductibles..

Desconnectat

 

#25 17-12-2008 19:49:24

UPV96
Membre

Re: Nou gir del Bloc cap al blaverisme

"Convergencia de Demócratas de Navarra (CDN) aboga por posiciones más centristas y menos intransigentes en su navarrismo, propugnando un mejor entendimiento con la Comunidad Autónoma del País Vasco y con el nacionalismo vasco en general, la definición de Navarra como nación y de CDN como partido nacionalista navarro, así como la reforma constitucional en sentido federalista..."

Traduïu el text al català, canvieu CDN per Bloc, navarrisme per valencianisme, basc per català i Navarra per País Valencià.
Quines deferències hi ha?

Nafarroa Bai està format per (PNV, EA i Aralar) partits basquistes d'àmbit d'Euskal Herria i Batzarre partit basquista d'àmbit únicament navarrés (com era UPV abans del 96).

El Bloc pretén passar de ser Batzarre a CDN. Molt legítim. Però les coses claretes a l'hora d'explicar-les...

Desconnectat

 

#26 18-12-2008 09:46:26

Curial
Membre

Re: Nou gir del Bloc cap al blaverisme

Sí, les coses clares: això ni és blaverisme ni és espanyolisme. És nacionalisme valencià que pren al País Valencià com a nació en comptes de prendre com a marc nacional als Països Catalans. Que no estàs d'acord amb això? Molt bé, molts no estaran/estarem, però això no ho fa ni blaverisme, ni espanyolisme, ni feixisme. Jo no estic d'acord amb el PSOE però no per això dic que son nazis.

Els termes polítics estan per a emprar-los amb propietat, i no per a relativitzar-los com a insult, perquè això els buida de contingut i dona una imatge molt poc seriosa de l'anàlisi que fem.

Per tant el que tu deies, de que el BLOC gira cap al blaverisme, és FALS, i encara estic esperant que ho reconegues.


_____________________________________________________________
http://i18.tinypic.com/63i134l.jpg
Our movement is still not spent / We vow to make our foes relent
Llibertat Països Catalans - Saoirse d´Éirinn

Desconnectat

 

#27 18-12-2008 13:03:39

alacantí
Administrador

Re: Nou gir del Bloc cap al blaverisme

Soc del Bloc perquè entenc que és l'alternativa nacionalista actual possible al PV, però si els d'ERC o qualsevol altre em demostren el contrari, no tinc inconvenient en afiliar-me. Mentres tant, els partits d'esquerra nacionalista extraparlamentaria i amb gens pes municipal, no em fan el pes.

Desconnectat

 

#28 19-12-2008 20:45:38

UPV96
Membre

Re: Nou gir del Bloc cap al blaverisme

Curial accepte l'esmena. Canvie blaverisme per neoblaverisme. El segon accepta la unitat de la llengua però agafa la simbologia del primer.

Desconnectat

 

#29 21-12-2008 20:46:53

almogaver
Membre

Re: Nou gir del Bloc cap al blaverisme

Bo en qualsevol cas, el Bloc una de les alternatives nacionalistes al País, i com a tal a opinió meva, i encara que jo mai el votaria amb aquesta trajecctoria, i repeteix, és la meva opinió, ja que considere més nacionaliste a l'EUPV, que a ells, la respecte i defenso al davant del blaverisme i l'espanyolisme.

Desconnectat

 

#30 22-12-2008 14:22:10

Curial
Membre

Re: Nou gir del Bloc cap al blaverisme

Mai m'he cregut la xorrada eixa del "neoblaverisme", aixina que me dona igual l'esmena.

Jo pense que el terme blaver, igual que el terme feixista, té un significat molt concret i que no es pot utilitzar alegrement perquè ens vinga de gust o per diferències polítiques. Si ens oposem al blaverisme, poca feina fem si de primeres comencem a utilitzar malament el terme.


Salut.


_____________________________________________________________
http://i18.tinypic.com/63i134l.jpg
Our movement is still not spent / We vow to make our foes relent
Llibertat Països Catalans - Saoirse d´Éirinn

Desconnectat

 

#31 22-12-2008 16:57:44

PALAMOS
Membre

Re: Nou gir del Bloc cap al blaverisme

A mi com a català que soc m'encantaria que tots els partits politics nacionalistes valencians tinguessin un horitzó comú cap als paisos catalans, però si aixo no passa, en voluntat de captar més vots entre persones no obertament catalanistes, no em sap molt de greu, si es que serveix per posar sobre la taula de madrit una nova nació més, una nova evidència que espanya son 51 encara que no els agradi.

I si en el futur ens agermanem altre cop, dons de puta mare smile


Antiblavers, Irreductibles..

Desconnectat

 

#32 22-12-2008 20:19:39

Curial
Membre

Re: Nou gir del Bloc cap al blaverisme

Totalment d'acord Palamos, les teues paraules son una mostra de trellat.


M'ha molat això de que Espanya son 51 per molt que no els agrade! Pareix que als espanyolistes els costa entendre això, però poc a poc anem fent feina per a demostrar-lo cool


_____________________________________________________________
http://i18.tinypic.com/63i134l.jpg
Our movement is still not spent / We vow to make our foes relent
Llibertat Països Catalans - Saoirse d´Éirinn

Desconnectat

 

#33 23-12-2008 10:22:57

PALAMOS
Membre

Re: Nou gir del Bloc cap al blaverisme

I tant! o no us sona la tipica frase que cada cop es veu més per forums internet d'espanyolistes "farts"  que diuen: "Si fuera por mi os daria ya la independencia pesados, solo para que nos dejarais tranquilos de una vez, quereis separaros? Pues por mi hazedlo y ya no nos dais la vara"
Que bé que sona, llàstima que el pais de la nació no depengui d'ells! smile


Antiblavers, Irreductibles..

Desconnectat

 

#34 23-12-2008 10:24:20

PALAMOS
Membre

Re: Nou gir del Bloc cap al blaverisme

Volia dir el futur de la nació


Antiblavers, Irreductibles..

Desconnectat

 

#35 23-12-2008 21:23:25

UPV96
Membre

Re: Nou gir del Bloc cap al blaverisme

Curial, neoblaverisme és un terme d'ús habitual a hores d'ara, t'agrade o no. Altres (els interessats en el canvi) li deien fa anys Tercerviisme, per allò de la Tercera Via i ara aquests mateixos s'han reinventat amb això de valencianisme de construcció, deixant entendre que la resta és valencianisme de destrucció (llegeix catalanisme).

Es nota que tu ets votant i simpatitzant del Bloc, fins i tot potser militant. Pots dir-li com vulgues, jo sempre li he dit neoblaverisme perquè com ja t'he dit agafen la simbologia d'aquest, això és innegable, per molta unitat de la llengua que continuen defensant.

Blaverisme il·lustrat és un terme que també es va utilitzar al principi dels seus primers plantejaments. Ja veus, elegeix el que vulgues però recorda el que t'he dit, USEN LA SIMBOLOGIA I LA TERMINOLOGIA dels blavers. Això no ho pots negar-ho i estic esperant a que ho reconegues.

I repetisc en cap moment els pose al mateix sac que el blaverisme, déu me'n guarde!, però les coses són així, t'agrade o no. El Bloc va seguir i segueix aquest camí mentre el PSM a Mallorca no, aquesta és la diferència... És pot ser tan moderat en el catalanisme com es vulga però hi ha una línia que no es pot sobrepassar.

Desconnectat

 

#36 27-12-2008 13:01:38

almogaver
Membre

Re: Nou gir del Bloc cap al blaverisme

Jo, no més esper que sapiguen ben be el què fan, pel be del nacionalisme al País Valencià, car si no és així, si ara som on som!, encara hi caurem més fon.

Desconnectat

 

#37 30-12-2008 12:32:12

Mikel
Membre

Re: Nou gir del Bloc cap al blaverisme

Una pregunta, almogaver tu don ets?? Es que em crida prou l'atencio que utilitzes el meva ací al país valencià..


http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/62/Senyera_valenciana_preauton%C3%B2mica.svg/200px-Senyera_valenciana_preauton%C3%B2mica.svg.png

Desconnectat

 

#38 30-12-2008 13:28:22

almogaver
Membre

Re: Nou gir del Bloc cap al blaverisme

Doncs mira, soc Valencià d'adopció, i l'utilització de "meva", va simplement per la meva comoditat oral, al igual què va passar al segle XVI, amb la dessaparició de "aquest" per "este", i altres mots més, què serien els causants d'eixe secessionisme lingüístic dels blavers, però en definitiva Valencià i de La Plana Baixa.

Desconnectat

 

#39 30-12-2008 18:28:13

Mikel
Membre

Re: Nou gir del Bloc cap al blaverisme

Gràcies per la teua resposta smile Es que no acabava de vore el perquè...


http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/62/Senyera_valenciana_preauton%C3%B2mica.svg/200px-Senyera_valenciana_preauton%C3%B2mica.svg.png

Desconnectat

 

#40 02-01-2009 19:55:02

Zorrotz
Membre

Re: Nou gir del Bloc cap al blaverisme

UPV96, malauradament CDN ja no és el que era. Encara me'n recordo quan Juan Cruz Allí liderava el tripartit 'de l'esperança' CDN-PSN-EA' amb el suport extern de IUN. Després, tot això va passar a la història gràcies a escàndols com els de Otano, Urralburu, etc. UPN es va aprofitar d'això i des de llavors no ha deixat el poder amb un missatge (i politica) clarament antibascos, suportat per CDN i ara també pel PSN, amb exemples clars com la 'Ley del Vascuence' (que limita el seu ús) o la 'Ley de símbolos' que criminalitza a tot aquell que onegue una ikurriña. Si com tu dius el BLOC va camí de convertir-se en CDN, no tardarà massa en pactar amb el PP la investidura de Camps (espero que el de Calp no siga un preludi). D'altra banda, com vas dir, Batzarre es considera no-nacionalista i navarrés (i d'ambit basquista), entre la seua militància no crec que haja algú que es considere independentista navarrès, igual que els de CDN que són regionalistes, ja que no busquen crear un estat navarrès ni defensar la 'linguae navarrorum'. A més, Batzarre va formar part de Euskal Herritarrok des de la seua formació, al igual que Zutik i molts altres. M'agradaria saber si el BLOC acceptaria anar en les mateixes llistes que les CUPs... smile

Desconnectat

 

Peu del fòrum

Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB

Creative Commons License © 2004-2011 Antiblavers.org i altres contribuïdors | visites
Aquesta obra està subjecta a una Llicència de Creative Commons, tret d'on s'indique el contrari.
Funcionant gràcies a PmWiki, PunBB, Coppermine, PHP, MySQL, Apache i GNU/Linux.