#1 26-05-2008 15:16:52

sixte
Membre

dubte sobre la dolçaina

Tinc un dubte i m'imagine que ací, de segur algú pot aclarir-m'ho. Vull comprar una dolçaina, i malgrat que sóc músic no tinc molts coneixements técnics d'ella, però sé que hi ha diatòniques i cromàtiques, afinades en sol i fa. No sé que penseu els que domineu el tema, però creieu que és idoni començar amb una diatónica i afinada en sol? O creieu que és millor altra, no sé. Doneu-me idees o millor solucions. Gràcies a tothom.

Desconnectat

 

#2 26-05-2008 23:17:06

golet
Membre

Re: dubte sobre la dolçaina

Mmmmm... no sé exactament a què et refereixes amb això de diatònica i cromàtica... possiblement la cromàtica siga la que du claus (tecles), més utilitzada a Castella que ací... Amb la que es toca ací pots fer l'escala cromàtica també perfectament, tot i ser una mica difícil alguna posició, però bueno... ahí tens alguns mestres que fan virgueries...
Jo he tocat sempre (des que vaig començar fa any i mig) amb una sense claus (supose que serà la que tu anomenes diatònica) afinada en sol (la majoria per ací... trobe que l'afinada en fa l'empren més a Catalunya, amb les gralles i tot allò)...

Però sincerament, no sóc CAP expert, sols he donat la meua opinió o el poc que sé...

Un abraç, sixte, i pulmons!! hahaha!! smile

Desconnectat

 

#3 28-05-2008 15:55:29

Andreu-PV
Membre

Re: dubte sobre la dolçaina

La dolçaina més utilitzada és la afinada en sol, respecte a diatònica o cromàtica no se a què et referixes....

Espere haberte ajudat!!!

Vixca la terra!!!!!

Desconnectat

 

#4 29-05-2008 17:21:10

sixte
Membre

Re: dubte sobre la dolçaina

Val, gràcies, ja tinc més clar quina és la que s'utilitza ací. Respecte allò de diatònica i cromàtica. Es diu que un instrument és diatònic quan, cada vegada que alces o obris un forat es produeix un so que està a una distància, respecte a l'anterior, d'un to, per això instruments com la dolçaina, la flauta de bec o la dolça, (l'acordió també potser diatònic o cromátic)... cada dit que alces produeix un to i per a fer semitons, (cromatismes) has de fer posicions, diríem "antinaturals", instruments com la flauta, clarinet, oboè,.... Per altra banda els instruments cromàtics són els que indistintament dels forats que obrigues produeix semitons o tons depenent de l'acústica de cada instrument. Ja m'imaginava que la que toquen per ací no té claus i per tant era diatònica, però no sabia quina era l'afinació.

Però ara tinc altre dubte, quines canyes i quin protocol duen? les ven-en fetes, les has de fer, has d'arrenjar-te-les?
Jo toque el clarinet i tinc alguna idea de la dolçaina però al conservatòri, a no ser que estudies dolçaina a l'Iturbi, no se'n parla gens.

Moltes gràcies a tots dos, m'heu aclarit molt.

Desconnectat

 

#5 29-05-2008 19:44:15

4barres
Membre

Re: dubte sobre la dolçaina

A Musical Gualco, carrer venezuela 8 de valència, treballa Toni i ell es dolçainer. jo que tu li tocaria i segur que t'ajuda. el teléfon es 96 358 6161 y la web es www.gualmusical.net

salut

Última edició per 4barres (29-05-2008 19:44:48)


qui perd els origens, per identitat.

Desconnectat

 

#6 29-05-2008 23:16:28

golet
Membre

Re: dubte sobre la dolçaina

Ara mateix trobe que hi ha diversos constructors de canyes, i les fan prou bé... no són precisament barates, però en general van molt bé i no hi ha que retocar a penes... Abans diuen que eren uns canyots prou durs, però avui en dia, inclús hi ha de diverses "dureses"... tu que toques el clarinet saps bé de què parle wink per cert, jo també sóc clarinetista!!

Eres de la Ribera, veritat? de la costa o de l'interior?
Au!

Desconnectat

 

#7 30-05-2008 17:28:39

sixte
Membre

Re: dubte sobre la dolçaina

Gràcies a tothom per tot. Golet sóc de Cullera però no hi visc allí.

Desconnectat

 

Peu del fòrum

Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB

Creative Commons License © 2004-2011 Antiblavers.org i altres contribuïdors | visites
Aquesta obra està subjecta a una Llicència de Creative Commons, tret d'on s'indique el contrari.
Funcionant gràcies a PmWiki, PunBB, Coppermine, PHP, MySQL, Apache i GNU/Linux.