#21 24-04-2008 23:12:14

Re: El catalán en Valencia

No, quant més absurd millor, ja estic fart de contestar com Deu mana, a vore si seguint-los el joc de "quant més absurd millor" se n'adonen de les seues idiotades.
Quan no funciona una cosa, s'ha de provar amb una altra per tal d'arribar a la teua meta.

PD: Per que no li contestes tu llògicament i jo seguisc amb la meua estratègia?


http://img396.imageshack.us/img396/3967/getattachment1ot4.jpg

"La teua terra i tu sou u mateix, si la terra mor, has mort tu també."

Desconnectat

 

#22 24-04-2008 23:14:55

Dani_Vlc
Membre

Re: El catalán en Valencia

lacort, por eso mismo. Puede no ser fiable la de un bando, o la del otro. Eso yo creo que nunca se sabrá.
No hablo valenciano poruqe hace ya varios años q me fui de valencia. Entre que con 12 años no sabia casi ablar, y que llevo 3 años sin escuxarlo...:S es dificil! Lo siento

Gracias La Tuna Punk por defenderme!

Desconnectat

 

#23 24-04-2008 23:22:37

ka
Membre

Re: El catalán en Valencia

Així que en tens de 15..
Doncs mira, noi, que jo porte dos anys estudiant valencià, i et dic que "Entre que con 12 años no sabia casi ablar, y que llevo 3 años sin escuxarlo" no és cap excusa...! Que en 3 anys no t'oblidides de res, i segons la teua ip encara estàs a valència, però millor em calle...

Última edició per ka (24-04-2008 23:25:38)


Si no trobes el teu camí, fes-te'l!

Desconnectat

 

#24 24-04-2008 23:25:19

Re: El catalán en Valencia

Res, que no volen aprendre valencià per que no els dona la gana... a més, ka si no recorde malament es, d'Islàndia?


http://img396.imageshack.us/img396/3967/getattachment1ot4.jpg

"La teua terra i tu sou u mateix, si la terra mor, has mort tu també."

Desconnectat

 

#25 24-04-2008 23:27:42

Dani_Vlc
Membre

Re: El catalán en Valencia

ya e dicho lo de las I.P.s cada una dice una cosa diferente. aveces, pone que una I.P española es de Canada, o algun sitio de esos.

No hablo en valenciano porque me cuesta muxo. No se escribirlo y voi mas rapido en castellano. No veo problema no?

Desconnectat

 

#26 24-04-2008 23:30:19

LarsenAlacant
Membre

Re: El catalán en Valencia

Dani_Vlc, Fabra l'únic que va fer va ser dirigir la normativització lingüística, que va tindre la majoria d'adhesions, però que també tingué molta gent contraria, sobretot per la eliminació de les h en paraules que no tenien cap funció (Com la H del famós 'Tirant lo Blanch' o Cathalunya) i la omissió de dialectes (tant de catalunya com valencians). Fins i tot alguns catalans havien contraris, per què s'assemblava massa al parlar valencià.

Ens agrade o no (i crec jo que en línies generals, ho va fer bé), va dur una normativització de la llengua, on abans tot i ser una llengua (recordem que les llengües abans de tindre una transcripció escrita ja existien) no existia una normativa oficial i tothom escrivia com li sonava, tot i que la minoria il·luminada que tenia accés a nombrosos llibres, escrivia més o menys igual.

Els valencians hem d'estar orgullosos, el segle d'or de la nostra llengua és principalment valenciana.

(I, al igual que un argentí parla castellà, no significa que siga espanyol, els valencians parlem valencià, i no per això t'has de sentir català, espanyol o valencià) Una cosa és la cultura, i altra cosa la politica, i no s'han de barrejar.


"La sang del meu esperit és la llengua i la meua pàtria arreu on és parlada." Acció Valenciana, 1931

Desconnectat

 

#27 24-04-2008 23:30:40

ka
Membre

Re: El catalán en Valencia

Sí, Gandia, sóc d'allà.
I Dani_vlc, que si realment t'interessa és més fàcil que beure aigua...


Si no trobes el teu camí, fes-te'l!

Desconnectat

 

#28 24-04-2008 23:34:41

Dani_Vlc
Membre

Re: El catalán en Valencia

Eso mismo LarsenAlacant. Tambien muchas veces me e preguntado ¿porqur el valenciano tiene siglo de oro y no el catalan?

Gracias!

Desconnectat

 

#29 24-04-2008 23:40:16

puka
Administrador

Re: El catalán en Valencia

El català té segle d'or com a llengua que és el segle d'or valencià per procedència de les obres.

Desconnectat

 

#30 24-04-2008 23:43:57

ka
Membre

Re: El catalán en Valencia

Clar que no n'hi ha cap problema, però a la teua 'web' escrius en una mena de blavencià... que vol dir que si que ho saps parlar (però escriure no..)


Si no trobes el teu camí, fes-te'l!

Desconnectat

 

#31 24-04-2008 23:46:16

Dani_Vlc
Membre

Re: El catalán en Valencia

yo no la traduje! weno em voi, meñana ablamos!

Desconnectat

 

#32 24-04-2008 23:48:04

LarsenAlacant
Membre

Re: El catalán en Valencia

El valencià o català ha tingut un segle d'or amb escriptors de tots els llocs, però sobretot d'escriptors valencians (i fins i tot, alguns llibres 'catalans' eren d'escriptors valencians residents a Catalunya, però també escriptors catalans a València)

Per què? Generalment aquestes coses es donen en èpoques de pau i d'un sentiment de renaixement (eixa època va ser una del renaixement de la nostra cultura). També cal dir que molts autors al compartir època, es coneixeren en persona i pot ser això influiria també.


"La sang del meu esperit és la llengua i la meua pàtria arreu on és parlada." Acció Valenciana, 1931

Desconnectat

 

#33 24-04-2008 23:48:07

puka
Administrador

Re: El catalán en Valencia

Dani_Vlc escrigué:

yo no la traduje! weno em voi, meñana ablamos!

Això és castenallo, que és llengua diferent i diferenciada del castellà.

Desconnectat

 

#34 24-04-2008 23:53:23

ka
Membre

Re: El catalán en Valencia

Què bo, Daniol!

Bé, doncs posa'l una denúncia al que la va traduir, que t'ha enganyat i ha maltractat la llengua...! ugh
Envia'l a vacacions com diu ell(a)...


Si no trobes el teu camí, fes-te'l!

Desconnectat

 

#35 25-04-2008 09:07:47

Rogeta
Membre

Re: El catalán en Valencia

Ains, anem per parts Dani_Vlc que ací hi ha molta tela a tallar. Primerament demane disculpes per que no tinc habilitades en aquest PC les tildes ni les dièresis, i per tant apareixeran un munt de faltes. Tractaré de corregir les que puga amb el corrector del Word.

TU DIUS: Me considero valenciano, porque soy valenciano! No me puedo considerar catalan, porque aunque comparta lengua, no comparto nada mas. Por lo menos ahora!
A, i por cierto, no me aveis contestao. Muchas gracias por la informacion, pero no em queda del todo claro!

JO DIC: Primerament, ací ningú t’ha dit que has de ser català. EL català es la llengua que parlem, i tu mateixa ahi acabes d’afirmar que comparteixes llengua. Desprès et diria que si que t’han contestat, o es que t’han de copiar ací la informació dels enllaços que t’ha copia’t Daniol? Anant per eixe camí, ja posats, anem nosaltres i fem la teua exposició o treball, per que això que estas fent tu en el meu poble se diu SER UN GOSSARRA!!!

Dius que •no hablas valenciano por que hace ya años que te fuiste de Valencia, y que con 12 no sabias hablar”. Ara si que m’has tocat el nas!!!!!  Eres curtet que en 12 anys no sabies parlar??? Home, conforme escrius no es que no saps parlar, es que tampoc escriure!!! Com a docent, jo amb tantes faltes ja t’havera suspès. Això de primer, i de segon, tu que? Cada cap d’any reinicies el teu cervell i t’oblides de com es parla? Jo m’he tirat dos anys a l’Anglaterra i no he perdut ni una miqueta de valencià, ni castellà, ni l’accent apitxat que tinc.

Això de que el Valencia tingué un segle d’or, i el català no, es el típic argument blaver, i que estic farta de sentir. A veure, si es la mateixa llengua, que te que veure que la producció literària siga d’un lloc o un altre? Els escriptors d’ací eren fills de principantins!!! A Espanya,  escriu un argenti un llibre, i no per això deixa de ser una obra en castellà. Fes-t’ho mirar. I això de que el catalan no existia? Fotre ara serà que el morets que vivien ací ja eren uns doctes valencians impulsors de l’AVL!!!! Tu que, agafes el que et rota de la historia i la resta ho deixes ahi  per que ho empome qui li abelleixca?

I per cert, ací en cap moment ningú ha dit que Gandia 1707-2007, siga independentista. Estem parlant de llengües, no de política. No comencen a barrejar pimentons en taronges, que no te res a veure.

Per últim, ets Noveletor????? Que per alguna casualitat ets de Novele????

Desconnectat

 

#36 25-04-2008 09:17:23

Curial
Membre

Re: El catalán en Valencia

Daniel_Vlc: primer de tot has d'entendre que si entres ací mentint (no parle ja de si vius a Manises o a Càceres, sino de que tens un bloc publicitat a Valenciafreakdom.com, una pàgina que per molt que esborren comentaris, es nota que els seus usuaris fan apol.logia de la violència contra la gent que pensa de forma distinta a ells), la gent et reba amb escepticisme. Més encara quan tenim unes quantes experiències de gent que ha entrat ací fent-se passar com a una persona "curiosa" i ha començat a amollar mentires blaveres.
Ara bé, jo te vaig a contestar amb respecte, per a donar-te el benefici del dubte, per a que veges que ací som diferents als blavenciafreaks.

Primer de tot, oblida't del que has llegit en webs blaveres. Eixa gent no té cap rigor científic. Tenen com a una mena de gurú filològic a una profesora d'anglés que s'empenya en donar lliçons sobre el valencià, Teresa "Freedom".
"Zapatero a tus zapatos" que diuen en castellà, que parle d'anglés el que vullga, pero de valencià? Eixa dona em fa molta gràcia perquè segur que amb els seus mateixos arguments es podria defensar que l'anglés que parlen als EEUU és un altre idioma... però clar això ella no ho dirà perquè com d'anglés sabra un poquet, no se li ocorreria dir una bajocada així.

Son gent amb molta poca cultura, violents i maleducats. N'hi ha excepcions, com a tots els puestos, però com a norma general son així. Com a mostra, pots mirar este vídeo, ixen blavers en el 9 d'octubre:
http://ie.youtube.com/watch?v=9lqqayOn6W8

Igual ja l'has vist. Només vull que et fixes en l'odi que es destila en la forma de parlar de l'abuela. Mira com no vol parlar-li en valencià a la reportera catalana, perquè li fa por vore com l'altra l'enten perfectament, cosa que confirmaria la seua major por: que comparteixen llengua.

Te n'has d'adonar també que, encara que fora veritat que els catalans ens volen imposar la "seua llengua", això no llevaria que la llengua que més se'ns ha imposat històricament, per la força, ha sigut el castellà, no? I mira com eixa abuela prefereix parlar el castellà, llengua que ha minoritzat i reemplaça a la seua, el valencià (insistisc: al marge de considerar-la com a la mateixa llengua que el català o no), en comptes de valencià, tot per por de entendre's amb la periodista catalana.

Fixa't amb quin odi i quina mala educació parla l'abuela. Encara que tú estigues en desacord políticament amb algú, fa falta que li faltes el respecte així? Fa falta mostrar-te tan hostil amb algú només perquè siga d'un altre puesto? Això no és xenòfobia (només per ser catalana ja la tracten malament, sense coneixer-la en persona per a poder jutjar-la)?

I mira també l'odi que mostren els del GAV que ixen al final del vídeo, el fatxa cridant "polaco de mierda metetela por el culo". De veres creus que eixa gent pot donar-te lliçons o parlar objectivament d'algo?

Segona qüestió: la wikipedia en castellà o la viquipedia en valencià no son d'un bàndol. No es que estiguen dominades per "catalanistes" i la cosa eixa, la "uiquipedia", per "blavers". No. Les wikipedies oficials (en castellà i català/valencià) tenen una serie de guies per a que la informació que donen siga fiable, contrastable i objectiva. En altre cas, qualsevol persona podria escriure el que l'eixira dels nasos i quedaria com a cert.

Imagina't el tema de l'evolució. Si no hi haguera una serie de criteris per a considerar quina informació pot estar a wikipedia i quina no, qualsevol tarat d'estos fonamentalistes podria posar que la Terra la van crear literalment per obra divina, que no existeix l'evolució, que cada espècie animal ha eixit ja com és de la mà de Deu... Coses que cap científic serios pensa, només alguns extremistes religiosos. Per això s'han de complir uns criteris per a posar la informació que vullgues. En el cas del valencià/català, el mateix. Com els blavers volen posar coses que no accepten els estudiosos del tema a tractar perquè careixen de rigor científic, no els deixen posar-les. Com que no els deixen, s'enfaden i diuen que estan "manipulades" les wikipedies i se monten una còpia mala no oficial, totalment tendenciosa i inclinada cap a les seues idees.

Però es que... totes les wikipedies oficials (la "uiquipedia" no ho és) diuen lo mateix sobre el valencià/català! Pensa un poquet, per sentit comú: de veres et creus que "els catalanistes" podrien manipular a mig mon per a que posara això en totes les wikipedies? En la wikipedia en castellà també? En anglés també? Els blavers creuen que n'hi una conspiració, igual que qui creu que els jueus i els masons conspiren contra Espanya (com creia Franco).

Per què fan això? Bé, quan veus que no tens raó, és molt més fàcil imaginar-te que en realitat el que passa és que t'estan fent la punyeta per a no voler reconeixer la teua versió dels fets. És el que es diu tindre paranoia, imaginar-te que se't persegueix. Com ja he dit, Franco ho va fer amb els jueus, comunistes i masons, als que culpava de tots els problemes d'Espanya. Així se llevaba la culpa de qualsevol cosa que isquera malament. De la mateixa forma, els blavers culpen qualsevol opinió científica del tema a estar "comprada per Catalunya" i tonteries així. D'eixa forma es lleven la responsabilitat de plantejar-se "Ei, i si potser tenen raó? No hauria de llegir algo d'informació seua i contrastar-la?". Tenen por a pensar per ells mateixos.

Tercer: les llengües existeixen abans de tindre "normes". Mira la llengua castellana, abans de la RAE ja era llengua castellana. El valencià/català ja era una llengua abans de tindre normes escrites. La "normativització" només és una positivització (es a dir, posar per escrit, amb un ordre lògic i racional) dels costums dels parlants d'una llengua.

Per últim, ningú t'ha dit que t'hagues de sentir espanyol, valencià o català. Però igual que els mexicans son mexicans i no espanyols, encara que parlen en castellà, els valencians som valencians i compartim una llengua amb la gent de Balears i el principat de Catalunya. Despres ja com un vullga interpretar això és cosa seua, però els fets son eixos.

Espere haver-te informa't un poquet, salut!


_____________________________________________________________
http://i18.tinypic.com/63i134l.jpg
Our movement is still not spent / We vow to make our foes relent
Llibertat Països Catalans - Saoirse d´Éirinn

Desconnectat

 

#37 25-04-2008 09:19:35

Curial
Membre

Re: El catalán en Valencia

Per cert, jo no em fiaria massa d'una gent (els blavers) que en el tema en el que presentaves el teu "novelator" deien que la peli Terminator "eXtremeció al mundo".

Xe tio, si ni saben escriure o parlar el castellà, què collons vas a creure't que poden donar lliçons de valencià?


_____________________________________________________________
http://i18.tinypic.com/63i134l.jpg
Our movement is still not spent / We vow to make our foes relent
Llibertat Països Catalans - Saoirse d´Éirinn

Desconnectat

 

#38 25-04-2008 13:59:23

lacort19
Membre

Re: El catalán en Valencia

Molt bé, Curial... smile

Per cert, crec (a Dani_vlc) que vares entrar ací pensant que t'anavem a fer el treball sencer, o algo aixina. No. Te donarem llocs per a que t'informes, que es el que hem fet, pero ahí, prou.

Un salut a tots!!

PD: Rogeta, també molt bó el teu comentari.


Perquè a nosaltres "ja no ens alimenten molles, ja volem el pà sencer. Vostra raó es va desfent, la nostra és força creixent. Les molles volen al vent." - Ovidi Montllor

Desconnectat

 

#39 25-04-2008 15:12:31

sixte
Membre

Re: El catalán en Valencia

Aquesta gente te problemes, oi? Com pot dir que en 3 anys se li ha oblidat parlar una llengua, això és imposible. Jo crec que aquests blavers, i en concret els de València els que els passa és que són incapaços d'aprobar el mitjà de valencià i com que es farten de presentar-se a diverses convocatòries a la fi decideixen destruir una llengua a obtindre al´gun coneixement d'ella, perquè jo altra explicació no li trobe, quin motiu tene per maltractar l'elixir del nostre poble?

Desconnectat

 

#40 25-04-2008 15:14:23

sixte
Membre

Re: El catalán en Valencia

Aquesta gent té problemes, oi? Com pot dir que en 3 anys se li ha oblidat parlar una llengua, això és imposible. Jo crec que aquests blavers, i en concret els de València els que els passa és que són incapaços d'aprobar el mitjà de valencià i com que es farten de presentar-se a diverses convocatòries a la fi decideixen destruir una llengua a obtindre al´gun coneixement d'ella, perquè jo altra explicació no li trobe, quin motiu tene per maltractar l'elixir del nostre poble? Perdó el missatge anterior té alguna falta ara les rectifique.

Desconnectat

 

Peu del fòrum

Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB

Creative Commons License © 2004-2011 Antiblavers.org i altres contribuïdors | visites
Aquesta obra està subjecta a una Llicència de Creative Commons, tret d'on s'indique el contrari.
Funcionant gràcies a PmWiki, PunBB, Coppermine, PHP, MySQL, Apache i GNU/Linux.