#1 15-04-2008 11:50:38

piti
Membre

parlem de pilota !

doncs bé obrict aquest post per que podriem parlar de pilota jo jugue com aficionat i m'agradaria debatrer un poc sobre les categories de porfecionals i saber també si algu jua ! d'asi

adeu amics  !

Desconnectat

 

#2 15-04-2008 11:52:55

LarsenAlacant
Membre

Re: parlem de pilota !

Bé, jo no se molt, però dissabte passat vaig començar un curset de pilota, i juguí per primera vegada 3 hores al raspall....ja saps que significa això hehe

Imagina com estic


"La sang del meu esperit és la llengua i la meua pàtria arreu on és parlada." Acció Valenciana, 1931

Desconnectat

 

#3 15-04-2008 12:03:06

piti
Membre

Re: parlem de pilota !

aixó està molt bé jeje jo jugue a raspall en 3 b la categoria més baixa peró ja es algo xD

salut i molta pilota tongue


adeu amics !

Desconnectat

 

#4 15-04-2008 12:20:08

LarsenAlacant
Membre

Re: parlem de pilota !

Jo a vore si se'm dóna bé i entre al club de pilota del poble que juga campionats de raspall i llargues/a palma.

A quin equip estàs?


"La sang del meu esperit és la llengua i la meua pàtria arreu on és parlada." Acció Valenciana, 1931

Desconnectat

 

#5 15-04-2008 14:59:13

piti
Membre

Re: parlem de pilota !

Alzira

Desconnectat

 

#6 15-04-2008 15:59:51

LarsenAlacant
Membre

Re: parlem de pilota !

hehe bon equip, el que em sobta que un poble com Alzira tinga el blogspot de pilota en castellà quan tots els de la zona catalanoparlant estan en valencià, i sent Alzira el poble que és :S

Algun dia ens vorem al trinquet!


"La sang del meu esperit és la llengua i la meua pàtria arreu on és parlada." Acció Valenciana, 1931

Desconnectat

 

#7 15-04-2008 18:22:35

piti
Membre

Re: parlem de pilota !

tu d'Alacant ? no ?

ja et contare sobre el blogpost tongue

adeu amics !

Desconnectat

 

#8 15-04-2008 20:18:28

LarsenAlacant
Membre

Re: parlem de pilota !

Exacte hehe a vore si acabe entrant al CPVA


"La sang del meu esperit és la llengua i la meua pàtria arreu on és parlada." Acció Valenciana, 1931

Desconnectat

 

#9 15-04-2008 21:11:10

Webmestre1
Equip

Re: parlem de pilota !

Encara que jo sóc de família de pilotaris per part de mon pare, fa anys em vaig apuntar a un curset de pilota. Mon pare m'avisà: "Tu no estàs preparat, això no és per a tu". Jo li vaig respondre: "Jo estic fort!" Però recorde que a la segona sessió se m'umflà tota la mà, i així va estar un mes sencer...Ho senc però no he tornat a jugar.

Tot i així, és un gran esport, molt vistós, però això sí, com me digué mon pare, "per a gent forta". He, he, he...


Unabhängig. Überparteilich [Independent. Per damunt dels partits. Eslogan del diari alemany "Das Bild"].

http://img528.imageshack.us/img528/5691/eng2if7.th.jpg

Desconnectat

 

#10 15-04-2008 21:34:48

LarsenAlacant
Membre

Re: parlem de pilota !

Doncs jo vaig estar jugant amb una de 14 anys, altre de 17 o per ahi, i altres de 23-25 i cansats, però vam acabar. Això si, apleguí a les 22 a ca meua i m'he tirat 3 dies eixint només a fer la compra haha (no vaig fer ni estiraments ni calfar a penes...i es nota)

Per sort diuen que el Raspall és el que més cansa així que a les següents acabaré millor

Webmestre, quina modalitat vas jugar tu i quant de temps per acabar aixi? A mi només em va fer mal dos dies el dit petit per una topada contra la murada


"La sang del meu esperit és la llengua i la meua pàtria arreu on és parlada." Acció Valenciana, 1931

Desconnectat

 

#11 16-04-2008 01:44:43

Phelestres
Membre

Re: parlem de pilota !

Si és que esteu fets 'unas mariconas'!!

Jejeje, és broma, en realitat ha de ser complicat i cansat, sobretot si no tens costum

Última edició per Phelestres (16-04-2008 01:45:03)

Desconnectat

 

#12 16-04-2008 13:27:26

chivano
Expulsat

Re: parlem de pilota !

Seguramente lo único realmente autóctono, fruto del ingenio de los pobladores nativos de la CV sea el juego de la pelota. Lo demás, como casi todo en esta vida, ha venido cambiando e importado.

Desconnectat

 

#13 16-04-2008 14:13:34

LarsenAlacant
Membre

Re: parlem de pilota !

Doncs chivano, mira a vore els orígens de la pilota quins son....Venen dels jocs de Grècia, que s'estengueren fins Roma, França, Bèlgica, Italia i la Península Iberica. Francesos, belgues, italians, bascos i valencians l'hem conservat, això si, els valencians hem conservat la seua forma més original, les Llargues, que on més es juga és al sud del PV. Les altres modalitats, com el frontó basc, valencià, etc son variants.

Però ja ho he dit, els valencians, sobretot els del sud, els que millor hem conservat el joc original. Si t'interessa el tema, busca aquest arxiu "PILOTA-PELOTA VALENCIANA.doc"


"La sang del meu esperit és la llengua i la meua pàtria arreu on és parlada." Acció Valenciana, 1931

Desconnectat

 

#14 16-04-2008 16:10:07

piti
Membre

Re: parlem de pilota !

totalment d'acord amb tu !

i lo de la mà es normal els primers dies , despres t'acostumes tongue

Desconnectat

 

#15 16-04-2008 20:47:43

Webmestre1
Equip

Re: parlem de pilota !

Larsen, és que me'n recorde que la segona sessió va ser més llarga del normal...Hauria d'haver anat sols una hora, i el mestre insistí en que fera 2 per a recuperar. A banda, curiosament, insistí en que jugara a 2 mans, quan potser haguera estat millor jugar amb una sola, la dreta, que és la meua i que sí que la tinc forta...Em vaig fer mal amb la mà esquerra sobretot...A voltes la natura és curiosa, veieu?

Responent al chivano, jo crec que la pilota, com tantes coses, la dugueren els repobladors. A València hi ha en ple barri antic, el carrer de "trinquet de cavallers". Els "cavallers" eren la noblesa repobladora, que rara volta se juntaven amb els autòctons (moros bàsicament, ja que els mossàrabs eren gairebé inexistents...). Està clar, doncs que, poc després de la conquesta, jugaven al trinquet.

Al PV s'han conservat moltes coses que s'han perdut en altres llocs, començant per molts girs lingüístics.


Unabhängig. Überparteilich [Independent. Per damunt dels partits. Eslogan del diari alemany "Das Bild"].

http://img528.imageshack.us/img528/5691/eng2if7.th.jpg

Desconnectat

 

#16 16-04-2008 20:54:49

LarsenAlacant
Membre

Re: parlem de pilota !

De fet Sant Vicent Ferrer recomanava jugar a pilota. Curiosament van començar a jugar la classe alta valenciana, i quan jugà la baixa, l'alta deixa de jugar i per això, junt a la castellanització de la burgesia (i amb això, gran part de les classes populars) fou part de la baixada del ús de la pilota. Ara per sort, s'està recuperant.


"La sang del meu esperit és la llengua i la meua pàtria arreu on és parlada." Acció Valenciana, 1931

Desconnectat

 

#17 21-04-2008 21:48:31

ka
Membre

Re: parlem de pilota !

Ara no només parlar de pilota, sino JUGAR! smile

Doncs jo també estic fent un curset de pilota, i deu meu com cansa el raspall.. ufff però m'encanta!


Si no trobes el teu camí, fes-te'l!

Desconnectat

 

#18 22-04-2008 00:13:42

puka
Administrador

Re: parlem de pilota !

si al final m'hauré d'animar...

Desconnectat

 

#19 22-04-2008 00:59:04

LarsenAlacant
Membre

Re: parlem de pilota !

I tant que si daniol hehe ho recomane a tothom


"La sang del meu esperit és la llengua i la meua pàtria arreu on és parlada." Acció Valenciana, 1931

Desconnectat

 

#20 22-04-2008 14:34:14

ka
Membre

Re: parlem de pilota !

Si si! però Daniol, si comences ja no ni hi ha marxa arrere..! És un esport adictiu, ara passe tot el dia pensant en jugar, i sempre necessite més i més  smile

Última edició per ka (22-04-2008 14:35:34)


Si no trobes el teu camí, fes-te'l!

Desconnectat

 

Peu del fòrum

Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB

Creative Commons License © 2004-2011 Antiblavers.org i altres contribuïdors | visites
Aquesta obra està subjecta a una Llicència de Creative Commons, tret d'on s'indique el contrari.
Funcionant gràcies a PmWiki, PunBB, Coppermine, PHP, MySQL, Apache i GNU/Linux.