#1 04-01-2008 00:03:36

Empala
Membre

Tercera via

Algú em pot passar algun link on pugui conéixer les idees de la Tercera Via, o és que no existeix com a moviment en sí?
Oi que no se'n parla a la informació antiblavera que teniu aquí al web?

Per cert, aquesta informació antiblavera del web té alguna relació amb el llibre "No mos fareu catalans"?

Gràcies

Desconnectat

 

#2 04-01-2008 00:06:27

puka
Administrador

Re: Tercera via

A la wikipedia, busca "valencianisme" o "pancatalanisme".

Desconnectat

 

#3 04-01-2008 11:33:39

montgrony
Membre

Re: Tercera via

Tot i que en principi la Tercera Via reconeix la Unitat de la llengua a la pràctica posa tant èmfasi en el particularisme valencià que s'acaba convertint en rupturista per la llengua i per la nació ...


Llegiu "Qüestió de noms "

Desconnectat

 

#4 04-01-2008 12:03:23

LarsenAlacant
Membre

Re: Tercera via

Ah si? Per això es fan actes musicals on toquen grups catalans, fan passes de vídeos del principat, etc etc? La anomenada 'tercera vía' abans de la guerra civil era la "única via". La majoria de partits valencians parlaven de llengua valenciana, valencià o català com a sinonims (el que son) i estaven a favor de, una vegada independents, la confederació amb territoris de la mateixa parla. El que passa es que ara, en compte de estar a favor dels PPCC, es diu directament 'Volem els Paisos Catalans', en compte de fer-ho una realitat...i això precissament perjudica.


"La sang del meu esperit és la llengua i la meua pàtria arreu on és parlada." Acció Valenciana, 1931

Desconnectat

 

#5 04-01-2008 14:24:41

Combatiu
Membre

Re: Tercera via

...un favoret...que és això de la tercera via?


ADEU PP--Rita & Camps fora JA!!

Desconnectat

 

#6 04-01-2008 19:40:36

Empala
Membre

Re: Tercera via

Combatiu:
El conflicte "identitari valencià" oposa blavers i catalanistes, parlant a grosso modo.
Uns tenen un interès reaccionari irracional, i els altres tenen un projecte modernitzador, racional i al marge d'espanya.
La tercera via seria un moviment que pretén acabar amb el conflicte ajuntant aquests dos corrents "valencianistes", que abans estaven junts. La realitat és que el blaverisme és antivalencianisme i que la dreta no cedeix. L'únic que ha fet la tercera via, segons molts acadèmics, és dividir la gent valencianista i intentar justificar moltes tesis blaveres, accentuant el caràcter particularista del poble valencià. A més, la tercera via ha posat per igual tesis irracionals amb tesis científiques (la llengua és una tan si la gent vol com si no), sobrequalificant el blaverisme. És difícil veure les conseqüències d'aquest corrent.Toni Gisbert, en el seu llibre "Quan el mal ve d'espanya", diu que la tercera via és un error o un acte de mala fe, i altres diuen que és una cte de mala fe en tota regla.

Jo el que vull és contactar amb el seu punt de vista i no trobo enlloc on poder-ho fer.



LarsenAlacant, tu sembla que veus part de la crítica de la tercera via, no?

Desconnectat

 

#7 04-01-2008 19:41:44

Empala
Membre

Re: Tercera via

Per cert, a la viqui hi surt molt poc

Desconnectat

 

#8 04-01-2008 19:47:43

puka
Administrador

Desconnectat

 

#9 04-01-2008 23:15:09

LarsenAlacant
Membre

Re: Tercera via

"LarsenAlacant, tu sembla que veus part de la crítica de la tercera via, no?"

Jo el que pense és que abans (de la guerra civil enrere) el valencianisme era valencianisme, i punt. Ni primera, ni segona, ni tercera via. Valencianisme = Rupturisme amb el estat espanyol, i a favor de la unió amb territoris de mateixa parla. Ells deien que parlaven valencià, i que el valencià es parlava al País valencià....Catalunya i les Illes. Volien uns paisos catalans, només que en compte de dir PPCC cada dia, simplement deien: Som valencians, i volem un país valencià lliure. Tan clar com això

Això no lleva que no volgueren la unió dels 3 paisos, simplement que això és (com és lògic) el segon pas, el primer, la independència. Amb la tercera vía (no se per que es conta el blaverisme com una via, quan és una del espanyolisme) crec jo que es torna a la epoca anterior. El resultat? quan la gent estava cansat de baralles, tirava per la tercera via, el "som valencians, i la resta ja vore'm". I on està el blaverisme? amb menys d'un 2% de vots i cada vegada menys.

No se, jo veig tot açò del independentisme com a diferents etapes, i veig lògic que primer siguem valencians (amb cultura catalana o valenciano-catalana, ja que tenim trets que el principat no tenen) i després, estar a una confederació amb els principatins i illencs.


"La sang del meu esperit és la llengua i la meua pàtria arreu on és parlada." Acció Valenciana, 1931

Desconnectat

 

Peu del fòrum

Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB

Creative Commons License © 2004-2011 Antiblavers.org i altres contribuïdors | visites
Aquesta obra està subjecta a una Llicència de Creative Commons, tret d'on s'indique el contrari.
Funcionant gràcies a PmWiki, PunBB, Coppermine, PHP, MySQL, Apache i GNU/Linux.