#1 15-08-2006 16:57:41

kb33
Membre

Muixeranga de València (En construcció)

Un grup de persones residents a València estan preparant
amb l'ajuda de membres d'altres colles una muixeranga.
Si tens interés esciu-los un correu electrònic.

collavalencia@muixeranga.info

Desconnectat

 

#2 15-08-2006 23:16:30

xoco
Equip

Re: Muixeranga de València (En construcció)

molt be! jo ja ho sabia, un de nosaltres es mestre muixaranguer i ja m'ho habia dit, i pot ser s'apunte gent d'estos de València, ja que hi ha que fer-la forta i que no es contagie de blaverets


defensar la terra no es cap delicte

Desconnectat

 

#3 30-08-2006 22:23:49

delsPPCC
Membre

Re: Muixeranga de València (En construcció)

Que es una muixaranga exactament? Ara mateix estic sentin la de catalunya (es el primer cop que l'ascolte)

Desconnectat

 

#4 31-08-2006 14:54:02

Darmagon
Membre

Re: Muixeranga de València (En construcció)

La Muixeranga és el nom que rep un conjunt de danses i castells humans originaris del País Valencià i que principalment es preserven a Algemesí (Ribera Alta), però també existeixen colles i grups a altres diversos indrets de les comarques valencianes.

Més que una dansa pròpiament dita, és un conjunt de quadres plàstics amb intencionalitat representativa, que participa en les processons de la Mare de Déu de la Salut, la Festa Major d'Algemesí (7 i 8 de setembre).

La Muixeranga és el nom que rep a Algemesí, i que es diferencia dels moderns castellers en el sentit que en la Muixeranga, l'objectiu és més religiós i es fa una dansa, sense que l'alçària de les torres humanes siga crucial. Per bé que la teoria ens diu que els castells i la Muixeranga tenen un origen comú (les moixigangues), els primers s'haurien especialitzat en les torres humanes pròpiament dites i les segones s'haurien preservat fidels al sentit religiós i el quadre plàstic.

Mes info en la viquipedia: Link


http://sce.newlightsystems.com/userbars/usebarcatala.jpg

Desconnectat

 

Peu del fòrum

Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB

Creative Commons License © 2004-2011 Antiblavers.org i altres contribuïdors | visites
Aquesta obra està subjecta a una Llicència de Creative Commons, tret d'on s'indique el contrari.
Funcionant gràcies a PmWiki, PunBB, Coppermine, PHP, MySQL, Apache i GNU/Linux.