#1 29-08-2006 22:38:06

Webmestre1
Equip

Quin menjar vos agrada més?

Aprofitem l'ocasió per a insitir que en aquest fòrum, sempre que se respecten les normes del fòrum, es pot parlar sobre qualsevol cosa.

Així doncs, vos propose parlar dels menjars que més vos agraden.

A mi m'agraden molts menjars. Però si haguera de triar un menú triaria:

-Primer plat: Sopa vegetal.

-Segon plat: All i pebre/paella de carxofes i faves (la que ix tota verda si no se li posa colorant).

-Postres: Arnadí/postres de músic/fruita del temps.

Què vos agrada més, doncs?


Unabhängig. Überparteilich [Independent. Per damunt dels partits. Eslogan del diari alemany "Das Bild"].

http://img528.imageshack.us/img528/5691/eng2if7.th.jpg

Desconnectat

 

#2 29-08-2006 22:52:33

elx-ska
Membre

Re: Quin menjar vos agrada més?

El puchero y arros en costra


Visça Elx i el Baix Vinalopo sanser.
Visça la TERRA LLIURE .

Desconnectat

 

#3 29-08-2006 23:09:35

Ximo
Equip

Re: Quin menjar vos agrada més?

i que em digueu de l'arrós al forn també conegut com passejat smile

Última edició per Ximo (30-08-2006 07:32:23)

Desconnectat

 

#4 29-08-2006 23:18:21

Maulet2
Membre

Re: Quin menjar vos agrada més?

Una ensalada valenciana, una paelleta i una taronja. Existeix alguna cosa millor?


Terra, treball, cultura, sentiment: paraules mortes per la sobèrbia del poder

Desconnectat

 

#5 29-08-2006 23:25:39

Webmestre1
Equip

Re: Quin menjar vos agrada més?

Maulet2 escrigué:

Una ensalada valenciana, una paelleta i una taronja. Existeix alguna cosa millor?

Tampoc ho havia pensat. No, hi ha poques millors que eixa!big_smile

Però te recomane, si no ho has tastat, l'all i pebre (com a plat diguem-ne, salt), i l'arnadí com a plat dolç.

Mitra, i em vénen al cap les delicioses coques cristines també!


Unabhängig. Überparteilich [Independent. Per damunt dels partits. Eslogan del diari alemany "Das Bild"].

http://img528.imageshack.us/img528/5691/eng2if7.th.jpg

Desconnectat

 

#6 30-08-2006 00:08:39

Maulet2
Membre

Re: Quin menjar vos agrada més?

M'ho apunte, webmestre...


Terra, treball, cultura, sentiment: paraules mortes per la sobèrbia del poder

Desconnectat

 

#7 30-08-2006 22:15:54

xoco_pv
Membre

Re: Quin menjar vos agrada més?

paella


defensar la terra no es cap delicte

Desconnectat

 

#8 31-08-2006 19:51:50

Sóc_d'Elx
Membre

Re: Quin menjar vos agrada més?

L'arròs en costra, plat típic d'Elx, i també "Les pipes i carasses", el "putxero en terongetes" i l'arròs i ceba


http://www.sedo.es/52/img/elche.jpghttp://www.eselx.com/esfera/sisNews/mini/News6102.jpg Palmerar d'Elx i Misteri d'Elx, Patrimonis de la Humanitat......i la Dama a Elx per sempre!!

Desconnectat

 

#9 02-09-2006 00:30:29

delsPPCC
Membre

Re: Quin menjar vos agrada més?

Arròs amb costra, hehe com tires per ha casa.
Tenim una gran gastronomia. Jo m'acave de comprar "La cuina dels Països catalans"  100% recomanable.

Desconnectat

 

#10 04-09-2006 10:20:51

Sóc_d'Elx
Membre

Re: Quin menjar vos agrada més?

delsPPCC hehehe, és que no vegues com la fa m'agüela, el perolet de costra al foc ummmm wink


http://www.sedo.es/52/img/elche.jpghttp://www.eselx.com/esfera/sisNews/mini/News6102.jpg Palmerar d'Elx i Misteri d'Elx, Patrimonis de la Humanitat......i la Dama a Elx per sempre!!

Desconnectat

 

#11 08-09-2006 01:00:05

delsPPCC
Membre

Re: Quin menjar vos agrada més?

I que en dius e la "coca d'Elx"  ?  xDDD

Desconnectat

 

#12 08-09-2006 01:21:18

polidet
Membre

Re: Quin menjar vos agrada més?

I per a cambiar un poc l'Arnadí, uns bunyols de carabassa?? I per a berenar una mona, d'Alberic clar; i recordeu, mona!! no ''panquemao'' (que encara que no siga pasqua, està molt bona). Cadascú tira cap a casa ee
De iogur... una crema catalana.
De pastís de celebracions... un bras de gitano acompanyat amb una copeta de cava (si és autòcton millor).

Desconnectat

 

#13 08-09-2006 07:56:14

nouestrat
Moderador

Re: Quin menjar vos agrada més?

A veure... escalivada, esqueixada, ànec amb prunes, porc senglar, canelons, crema catalana, músic, vedella amb rovellons, i braç de blaver

lol

Desconnectat

 

#14 11-09-2006 22:48:36

Re: Quin menjar vos agrada més?

La ensalada de formatges del bar Terra de Benimaclet està DELICIOSA!!big_smilebig_smilebig_smilebig_smile

Desconnectat

 

#15 12-09-2006 06:37:13

Fartdefatxes
Membre

Re: Quin menjar vos agrada més?

Sense cap mena de dubtes, la paella, com a concepte culinari és la gran troballa de la nostra cuina a tots els nivells, àdhuc internacionals. Penseu-lo bé: Com a concepte culinari és irrepetible i en cap altre indret del món ha sorgit res comparable. I fixeu-vos que a l'Extrem Orient on l'arròs és el menjar tradicional no tenen res de semblant.

Última edició per Fartdefatxes (12-09-2006 06:37:29)

Desconnectat

 

#16 12-09-2006 21:33:13

Webmestre1
Equip

Re: Quin menjar vos agrada més?

Fotre, això que diu en Fartdefatxes m'ha fet reflexionar molt...

Jo sempre havia pensat que la paella era una mostra del caràcter un tant caòtic del poble valencià.

Però certament, ben mirat, és tota una creació culinària, i la comparació amb l'arròs de l'extrem orient és del tot encertada.

No vull ofendre a cap xinès o oriental que lligca això, però entre l'arròs blanc o l'arròs "tres delicíes", i la paella...francament...no hi ha colorbig_smile


Unabhängig. Überparteilich [Independent. Per damunt dels partits. Eslogan del diari alemany "Das Bild"].

http://img528.imageshack.us/img528/5691/eng2if7.th.jpg

Desconnectat

 

#17 25-09-2006 15:36:04

Eiximenis
Membre

Re: Quin menjar vos agrada més?

Ummm. S'em fa la boca aigua! Pareu.


"Qui controla el present, controla el passat. Qui controla el passat, controla el futur."

Desconnectat

 

#18 28-09-2006 05:18:33

Re: Quin menjar vos agrada més?

La paella està bé, però la gent tendim a empobrir la cultura i sembla que no es parle de cap plat més.
Com ha fet "dels PPCC" comprar-se un llibre de cuina catalana ens obrirà els ulls a tota la riquesa culinària dels Països Catalans.
Destaque que això de la cocina española és un invent. La cocina española no existeix. Existeix la cuina castellana i l'andalusa. I para de contar!
Els espanyols, com sempre han robat a altres pobles: La cuina Gallega, la basca, la pirinenca i la catalana han estat "absorbides" pels lladres que no tenen només que cigrons i porcs (és una exageració, jeje).

La paella no és espanyola, és un plat català. Si volen espanyolitzar la paella, hauran de canviar-li el nom i dir-li SARTÉN. (Estic donant-li idees als blavers? )

Els blavers organitzen concurs de paelles com si fora el plat valencià per excel·lència. No m'agrada això. És simplificar la cultura. De fet la idea de maulet2 és digna de canal nueve.

Li dic a maulet2 que el cultiu de la taronja a València és recent. Les taronges són originàries de la Xina i es cultiven actualment a moltes zones de clima meditarrani: Xile, Brasil, Sudàfrica, Tota la conca meditarrània, Andalussia occidental.... fins i tot a les Terres del Ebre, cosa que supose que fotria al malaurat Don Visente Gonzalez Lisondo que en glòria estiga.

És a dir, això de folcloritzar determinats productes culinaris no m'agrada.

Un altre exemple: el pa amb tomàquet, que s'ha venut com a plat català, no és estrictament català. S'ha popularitzat a Catalunya i s'ha pensat que era d'origen català. No crec que un plat tan fàcil de preparar no es prepare a altres llocs. De fet, allà on hi ha blat, hi ha pa, i allà on hi ha un clima capaç de fer créixer tomaqueres hi haurà tomaques. La única aportació mediterrània del pa amb tomàquet és l'OLI.
Hi ha persones que opinen que el pa amb tomaca el van "implantar" emigrants murcians que van arribar a Catalunya.

Igual com la taronja ve de la Xina, la tomaca ve de sudamèrica. Lizondo, realment estava defenent als xinesos quan va pujar a parlar al Parlamento Español amb una taronja amb la mà, je je.

L'arròs, cultivat actuament a l'Albufera de L'Horta i al Delta del Ebre, i tan folcloritzat per alguns, va ser introduït pels àrabs a la península Ibèrica, procedent l'orient mitjà, i on havia arribat des de les valls plujoses de l'India.

Els gitanos, van seguir curiosament aquesta ruta amb els segles. Van eixir de la Vall de L'Indo (Paquistan) pressionats per conquistes de pobles de les estepes russes. Van anar expandint-se per tota l'Àsia i tota Europa de l'est. Han arribat fins Anglaterra i Galícia, igual que l'arròs ha arribat fins la desembocadura (marismas) del Guadalquivir.

Adéu, salut i revolució cultural.
Perdoneu per l'anarquia expossitiva.


----------------------------------------------------------------------------------------------
Porta dels Països Catalans a Salses

http://img208.imageshack.us/img208/8452/ratpenatjohnnyborinottayu1.gif

Desconnectat

 

#19 28-09-2006 16:29:47

Eiximenis
Membre

Re: Quin menjar vos agrada més?

Plats de la meva iaia: cargols "llepats". Sublims. No en tinc de paraules per descriure'ls. Plats de la meva mare: "ofegat". Són peus de porc fets a l'olla expréss amb castanyes, prunes de Califòrnia i ví moscatell dolç. També fa força bé l'ar´`os amb conill i cargols i el pollastre amb escamarlans. Per postres i dolços la crema catalana, mel i mató, peres al ví, panellets, tortells, etc.No em convenen pero no me'n puc estar de menjar embotits com els fuets, les llonganisses de pagès, les botifarres farcides de bolets,etc. Però anem amb molt de compte perque com diu l'acudit: "Qui als trenta no té seny i als quaranta no té cabal, als cinquanta a l'Hospital". He, he, he...
Per cert, vos recomane un llibre meravellós d' història cul.linària  de les terres gironines ( d' on era el franciscà qui lloa tant i tant les terres valencianes on hi va viure per molts anys, Francesc Eiximenis ) que du per títol "Les litúrgies del menjar a les terres gironines" d'un tal Pep Vila, editat per la Diputació de Girona. Hi trobareu un munt d'anècdotes d'un poble historicament golafre i llaminer com el dels Païssos Catalans. Des-de els capricis dels nostres reis i reines ( Matha d' Armanyac, esposa de Joan I el Caçador, es tornava boja pels peixos i mariscos de l'Empordà) fins a les cites literaries com ara el Tirant lo Blanc ("com foren llevats de taula portaren la col.lació, un àpat lleuger que feia després del principal, en un gran plat d'or en lo qual hi havia citronat e pinyonada d'amelles e pinyons confits a l'una part del plat". Són capítols molt curtets i fàcils de llegir.


"Qui controla el present, controla el passat. Qui controla el passat, controla el futur."

Desconnectat

 

#20 28-09-2006 16:43:25

Eiximenis
Membre

Re: Quin menjar vos agrada més?

Més acudit del llibre anterior que hi apareixen al començament de cada capítol:
-" Més ne mata la gola que'l coltell". SANT VICENT FERRER:
-"Al molí i al mercat fes-hi anar al més avispat".
-"Los cochs escorxant un gran cervo". TIRANT LO BLANC.
-"Pecat de gola, restitució pel cul".
-"Com vós serets en l'ermitatge què menjarets?". RAMON LLULL.
-"Frares, monges i polls, mai estan sadolls".
-"Ofici de burgès: menjar, beure i no fer res".
-"Me nàní a casa a pèndrer xocolate ab un padàs de tortell". BARÓ DE MALDÁ.
-"A on no hi ha ví, no va el fadrí".
-"Qui menja carn, que rosegui els ossos".
-"Cadascú té un rei en lo ventre, qui no en té dos".


"Qui controla el present, controla el passat. Qui controla el passat, controla el futur."

Desconnectat

 

Peu del fòrum

Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB

Creative Commons License © 2004-2011 Antiblavers.org i altres contribuïdors | visites
Aquesta obra està subjecta a una Llicència de Creative Commons, tret d'on s'indique el contrari.
Funcionant gràcies a PmWiki, PunBB, Coppermine, PHP, MySQL, Apache i GNU/Linux.