#1 01-07-2007 19:49:22

LarsenAlacant
Membre

Crida als Alacantins

Molta gent ataca el catalanisme, molts per blaverisme típic de maedeureta "mos volen envair i furtar la paella el micalet i els títols del València CF", però en gran part per desconeixença. A les Illes Balears, el gonellisme sempre ha sigut molt marginal (ara potser té una mica més de força, gràcies a l'entrada del PP al govern Balear fa 4 anys) ja que ningú dubtava que el català era català. Ací, com ja sabeu, molta gent pensa que el valencià no és català, o que el confluir tots territoris de parla catalana és que "mos envaïsquen" mentres que pertànyer a Espanya no.

Com ja sabeu, fa 30 anys portar una quatribarrada era sinònim a les nostres terres de ésser valencià. Ara ho és de "catalaniste" o pot ser d'un català que estiga ací de vacances. Els mitjans que tenen el catalanisme al País Valencià son pocs. No tenim una TV catalana (a vore que passa amb TV3 finalment..)  ni una ràdio, ni una periòdic que arribe a molta gent i que explique que ésser valencià, és sinònim d'ésser català. Cadascú ací estarà a un grupet de musica en català, o a una organització política catalanista, o a una plataforma de llengua, cultura, historia, musical o el que siga, i ahi treballa/treballem. Aquest foro, utilitza el mitjà d'internet per expandir el seu missatge. Utilitze'm-ho doncs.

Quina és la meua idea? Doncs la de crear un bloc que, per la seua facilitat i capacitat d'enllaçar diferents blocs, és més fàcil que crear una pàgina.

Que seria, doncs? Doncs una pàgina d'informació de tota mena de la vida a aquest indret dels Països Catalans, el més castellanitzat, el més oblidat, on és més dificultós lluitar en qualsevol àmbit. Voldria crear una pàgina d'opinió, on hi hagen noticies que ens afecten com catalans i com habitants de les comarques del sud. On hi haja una agenda completa amb tots els actes, concerts, manifestacions, concentracions de caire cultural (ja siga lingüístic, ja siga històric...) On cadascú puga opinar sobre la llengua, sobre el dia a dia del catalanisme d'Alcoi, de la nova conquesta que ha pogut fer la FEV a Alacant, etc

Així què qui siga del sud i visca ací i vulga col·laborar, que m'ho diga ací o per privat, que entre tots podem fer un bon treball.


"La sang del meu esperit és la llengua i la meua pàtria arreu on és parlada." Acció Valenciana, 1931

Desconnectat

 

#2 01-07-2007 20:27:19

ppcc1707.2007
Membre

Re: Crida als Alacantins

saluts a tothom em dic tobaritz i soc nou a aquet forum, visc al pais valencià i vaig descobrir aqueta pàgina per pura casualitat. Gràcies epr existir sou els millors, jo duia un temps llegint solament els comentaris que hi disaveu però m'he atrevit a donar el pas smile.

Desconnectat

 

#3 01-07-2007 21:37:17

Joan_1707
Membre

Re: Crida als Alacantins

A vore, jo parle català (valencià) pero jo no em considere en absolut català i és més, a la gran majoria dels valencians si lis dius que són catalans se riuran de tu (els més normals, si és un blaver a saber...). Dins del Bloc, que és la força valencianista majoritaria se defen el fet de ser valencià, cosa ja prou dificil en els temps que corren en els quals la gent primer és "española i luego valenciana".

Per a mi dir que València és catalana és un error, València mai ha format part de Catalunya com per a ara considerar-la part d'ella, una cosa seria una unió de tipo PPCC (que tampoc acaba de convencer'm) i altra fer de València la "catalunya sud", això per a mi i gastant argumentació blavera; seria imperialisme, deixar de ser castellans per a passar a ser catalans i no...JO SOC VALENCIÀ, simplement em considere del País Valencià.

És la meua opinió.

Desconnectat

 

#4 01-07-2007 21:51:58

LarsenAlacant
Membre

Re: Crida als Alacantins

I s'enten, però no és cap error parlar d'uns PPCC.

Paisos Catalans no és altra cosa que "Els territoris de parla catalana" I, en això, estem d'acord la majori. Et senteixes valencià i no català? Val, perfecte. Jo per la meua banda preferisc considerar-me del meu poble i català (i per això, valencià)

Lo de "imperialisme català" també ho podriem gastar nosaltres, que som alacantins (altres castellonencs) i alhora valencians, però bé..

Que potser haja errar en dir això de "catalans"? Val, volia dir "catalanistes" (ja siga per que es senten nacionalment part de catalunya, i/o llingüisticament i/o culturalment) com també valencianistes a favor d'uns PPCC.

Explicat això, recorde que és un espai per als catalanistes, valencianistes catalans o gent que es sentisca del seu poble o comarca només, però que estiga a favor d'els PPCC, i vulguen opinar.


"La sang del meu esperit és la llengua i la meua pàtria arreu on és parlada." Acció Valenciana, 1931

Desconnectat

 

#5 01-07-2007 21:57:34

Joan_1707
Membre

Re: Crida als Alacantins

A vore, el que que és un error és dir que "València és catalana", el tema dels PPC seria atra cosa com dic; "Per a mi dir que València és catalana és un error, València mai ha format part de Catalunya com per a ara considerar-la part d'ella, una cosa seria una unió de tipo PPCC (que tampoc acaba de convencer'm) i altra fer de València la "catalunya sud", això per a mi i gastant argumentació blavera; seria imperialisme, deixar de ser castellans per a passar a ser catalans i no...JO SOC VALENCIÀ, simplement em considere del País Valencià."

O siga, contra els PPCC encara que no me convenc no tinc res en contra i lingüisticament parlant els defenc, pero si se parlara de fer a València part de Catalunya jo no dubtaria em ficar-me la famosa pegatina blavera de "no mos fareu catalans" jejeje. Parlant en serio, PPCC si políticament parlant si tant València, com Catalunya com les illes tinguerens els mateixos drets i estigueren en igualdat de condicions. València com a part de Catalunya per la meua part "nanai de la Xina".

Última edició per Joan_1707 (01-07-2007 22:00:24)

Desconnectat

 

#6 01-07-2007 22:00:01

LarsenAlacant
Membre

Re: Crida als Alacantins

Quan es diu que València és catalana, no és que siga la cinquena provincia, si no que és culturalment i lingüísticament catalana.

La questió és recuperar el valencianisme de finals dels 70, que feia un 9 d'Octubre amb només quatribarrades o estel·lades, i deia "Paisos Catalans SI". Obviamentn no agradarà a tots, al igual que no agrada a tots treballar per un País Valencià d'esquenes a Catalunya i les Illes

Última edició per LarsenAlacant (01-07-2007 22:00:28)


"La sang del meu esperit és la llengua i la meua pàtria arreu on és parlada." Acció Valenciana, 1931

Desconnectat

 

#7 01-07-2007 22:02:43

Joan_1707
Membre

Re: Crida als Alacantins

Xè, no se d'on traus tu eixos "9 d'Octubre" perque jo no recorde haver-los vist mai i mira que soc majoret jejeje...
Quatribarrades i País Valencià si, pero jo no recorde les estelades i els cantics pro-PPCC encara que per aquella epoca només tenia 9/10 anyets

Desconnectat

 

#8 01-07-2007 22:04:55

Joan_1707
Membre

Re: Crida als Alacantins

Jo d'aquella epoca recorde 9 d'Octbres de germanor entre valencias que anavem a les manifestacions en senyeres en blau i sense blau, en corona i sense corona i en la que tots estavem d'acort en demanar l'autonomia per a la nostra terra (fora Regne o fora País, pero en estatut), pero al poc vingueren els enfrontaments, la radicalització del discurs blaver, la crema de la bandera del consell pre-autonomic, etc...

Última edició per Joan_1707 (01-07-2007 22:05:40)

Desconnectat

 

#9 01-07-2007 22:24:06

LarsenAlacant
Membre

Re: Crida als Alacantins


"La sang del meu esperit és la llengua i la meua pàtria arreu on és parlada." Acció Valenciana, 1931

Desconnectat

 

#10 01-07-2007 22:25:35

Re: Crida als Alacantins

Joan, el país valencià si que ha format part de "Cathalunya" (era un mot que s'utilitzaba abans per referir-se a tots els territoris de la nostra parla, i als Borja, a itàlia els dien catalans), però el País valencià mai ha format part del Principat.
Dir-nos catalans, equival a dir-nos valencians dels Països catalans, igual com un principatí o un balear son això i catalans.
Jo em senc català, no principatí, el que li hajen dit al Principat de Catalunya, Catalunya em sembla una incorrecció i en menor medida una apropiació d'un nom que era de tots i transformar-lo en restrictiu del Principat, que només ha fet que crear espanyolisme a les altres parts dels PPCC (Balears, Franja, PV).

PD: No tinc res en contra teua per sentir-te només valencià wink ni molt menys, abans mort que tindre algo en contra big_smile XD


http://img396.imageshack.us/img396/3967/getattachment1ot4.jpg

"La teua terra i tu sou u mateix, si la terra mor, has mort tu també."

Desconnectat

 

#11 01-07-2007 22:36:54

LarsenAlacant
Membre

Re: Crida als Alacantins

Gandia té molta raó, això és el que jo volia dir (em costa explicar-me..) Si el nom dels paisos catalans fora Truita, doncs jo seria Truití, no català. Quan es diu català es referint-se a tot el territori

"PD: No tinc res en contra teua per sentir-te només valencià"

Ni jo home, que millor per als paisos catalans que treballar pel País Valencià (que és el que cal ara mateix)


"La sang del meu esperit és la llengua i la meua pàtria arreu on és parlada." Acció Valenciana, 1931

Desconnectat

 

#12 01-07-2007 23:04:39

Re: Crida als Alacantins

http://img233.imageshack.us/img233/6176 … 978ng6.jpg
http://img74.imageshack.us/img74/4905/9 … 783mr2.jpg

Molt de blau no és veu, no.

En la segona se'n veu una, però es la antiga nacionalista, la de Esquerra Valenciana big_smile


http://img396.imageshack.us/img396/3967/getattachment1ot4.jpg

"La teua terra i tu sou u mateix, si la terra mor, has mort tu també."

Desconnectat

 

#13 02-07-2007 00:45:32

ppcc1707.2007
Membre

Re: Crida als Alacantins

Una unió dels PPCC sería perfecta per unificar cultura llengua i tradicions, que catalunya el pais valencia i les balears compartixen. Yo soc del pais valencia i em senc catala del sud per aixo dic SI ALS PPCC!

Desconnectat

 

#14 02-07-2007 01:40:56

Joan_1707
Membre

Re: Crida als Alacantins

Jo em referia a les manifestacions de carrer no als actes de les fotografies...xDD

Desconnectat

 

#15 02-07-2007 01:52:56

LarsenAlacant
Membre

Re: Crida als Alacantins

Els "actes de les fotografies...xDD" son els culmiants de la manifestació de carrer,que si vols ací et pose dues més

http://img129.imageshack.us/img129/6271/elxpu9.jpg
http://img129.imageshack.us/img129/5489/nosegn8.jpg


"La sang del meu esperit és la llengua i la meua pàtria arreu on és parlada." Acció Valenciana, 1931

Desconnectat

 

#16 02-07-2007 04:10:14

Joan_1707
Membre

Re: Crida als Alacantins

Pero eixes imatges son de la manifestació del matí o de la vesprada?? i sobretot, de que any son??

Desconnectat

 

#17 02-07-2007 09:11:16

LarsenAlacant
Membre

Re: Crida als Alacantins

Del 1978 i no havien del matí o vesprada, habia UNA i punt. Quan lo blau no eixia de la comarca de València


"La sang del meu esperit és la llengua i la meua pàtria arreu on és parlada." Acció Valenciana, 1931

Desconnectat

 

#18 02-07-2007 10:12:07

Re: Crida als Alacantins

No som Catalans del sud, ens sentim catalans i prou, ni del sud ni del nord XD (lo de Catalunya Sud referint-se al País Valencià crec que és un insult, però bé)


http://img396.imageshack.us/img396/3967/getattachment1ot4.jpg

"La teua terra i tu sou u mateix, si la terra mor, has mort tu també."

Desconnectat

 

#19 02-07-2007 13:55:16

Nelo A.N.V.
Membre

Re: Crida als Alacantins

opine que també és degradant dir-nos calatunya sud.
Nosom catalunya ni som iles balears, ni som franja de ponent ni roselló, som el que som i som país valencià, però per suposat tenim estrets lligams amb altres territoris de la mateixa llengua, evidentment la solució que es deuria dur a terme en una hipòtesi d'independència dels PPCC seria una rel·lació de tu a tu amb la resta de teritoris cap per damunt de la resta i tots en línia horitzontal, és el mes respectable i tolerant amb tots, els centralismes no son bons ni el de Madrid, ni de Barcelona.


No us preocupe que diga algú "VALENCIANO NO ES CATALÀN" preocupeu-vos per qui diu "VALENCIÀ NO ÉS CATALÀ" perquè els parlants són la seua llengua. Qui no parla no pot decidir.

Desconnectat

 

#20 02-07-2007 13:57:38

Nelo A.N.V.
Membre

Re: Crida als Alacantins

per cert, això de ANV no és del partit polític neoblaver (ho explique perquè fa temps k no escric per aquest fòrum), sinó perquè jo abans signava com "Altre Nacionalista Valencià", i d'ahí que signe així ara.


No us preocupe que diga algú "VALENCIANO NO ES CATALÀN" preocupeu-vos per qui diu "VALENCIÀ NO ÉS CATALÀ" perquè els parlants són la seua llengua. Qui no parla no pot decidir.

Desconnectat

 

Peu del fòrum

Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB

Creative Commons License © 2004-2011 Antiblavers.org i altres contribuïdors | visites
Aquesta obra està subjecta a una Llicència de Creative Commons, tret d'on s'indique el contrari.
Funcionant gràcies a PmWiki, PunBB, Coppermine, PHP, MySQL, Apache i GNU/Linux.