#21 04-01-2008 14:19:41

Combatiu
Membre

Re: La TVV gasta diners innecesariament

Et recorde amic que en català està el final...i és el NOSTRE IDIOMA!!

Ara si vols "mandes"(envies) tots els e-mails que vulgues

JAJAJA!!


ADEU PP--Rita & Camps fora JA!!

Desconnectat

 

#22 04-01-2008 14:28:34

SeRcH
Membre

Re: La TVV gasta diners innecesariament

A catalunya vem veure bola de drac GT també, i jo era molt petit m'enrecordo que ma mare no em deixava veure el capítol perque era tard (les 22:30 o així) i l'havia de grabar hehe..

Última edició per SeRcH (04-01-2008 14:28:48)


http://img139.imageshack.us/img139/7131/renaixenazd2.png

Només es pot convèncer amb la paraula smile

Desconnectat

 

#23 04-01-2008 16:12:28

Mallorca
Membre

Re: La TVV gasta diners innecesariament

M'agrada saber que hi ha otakus pel forum

Desconnectat

 

#24 07-05-2010 12:28:40

Re: La TVV gasta diners innecesariament

No ens hem d'estranyar de la política lingüística del PP. Fa anys i panys que van per on van, tant els del PP com els del PSOE. Per exemple, en un interessant llibre sobre el doblatge a València es diu (pàg. 46): “El PSOE i el PP no han volgut doblar en català perquè acceptar la llengua pròpia en els “mass media” implica un esforç notable. A més, amb la seua renúncia, també impedien crear un espai comunicatiu propi. Van impedir que la valenciana fos una manera de veure el món” (Vicent Artur Moreno: "La dècada prodigiosa. Una odissea de l’espai comunicatiu valencià. Els orígens del doblatge a RTVV (1989-2000)", València: Denes Editorial, 2010). Els primers capítols, l'autor els dedica a explicar el valencianisme polític, cultural, social... del segle XX. Tot queda clar: l'espanyolisme és l'actual vencedor, i ens hi hem d'esforçar perquè no acabe sent el vencedor final.

Desconnectat

 

#25 09-05-2010 02:22:49

Re: La TVV gasta diners innecesariament

Patraix Lingua escrigué:

A més, amb la seua renúncia, també impedien crear un espai comunicatiu propi. Van impedir que la valenciana fos una manera de veure el món”.

Si, Patraix. Quan es va crear RTVV ja em van tombar la il·lusió de tindre una televisió autènticament valenciana quan van començar a dir que no doblarien pel·lícules al valencià i que col·laborarien amb les televisions autonòmiques espanyoles.


----------------------------------------------------------------------------------------------
Porta dels Països Catalans a Salses

http://img208.imageshack.us/img208/8452/ratpenatjohnnyborinottayu1.gif

Desconnectat

 

#26 09-05-2010 17:44:20

Re: La TVV gasta diners innecesariament

República+independència escrigué:

Patraix Lingua escrigué:

A més, amb la seua renúncia, també impedien crear un espai comunicatiu propi. Van impedir que la valenciana fos una manera de veure el món”.

Si, Patraix. Quan es va crear RTVV ja em van tombar la il·lusió de tindre una televisió autènticament valenciana quan van començar a dir que no doblarien pel·lícules al valencià i que col·laborarien amb les televisions autonòmiques espanyoles.

Sí, moderador. És una vergonya la televisió pública valenciana que tenim. La culpa és el PSOE i del PP, però cal reconéixer que els valencians votem massivament partits espanyols: un 90 % del vots, si no m'erre, són per a ells. La culpa, en una democràcia, és del poble. Calen anys de formació, culturització, lectures... --diguem-ne com ens rote-- per tal de canviar la inèrcia de la incultura, la política provinciana, la censura informativa... Radiotelevisió Valenciana és el millor exemple. En fi, ja m'he esbravat una miqueta.

Desconnectat

 

#27 12-05-2010 04:05:45

Re: La TVV gasta diners innecesariament

xisco escrigué:

Navegant per youtube vaig trobar els endings de una serie de dibuixos anomenada OnePiece, i te dues versions una en català i l'altra en valencià i queal es la meua sorpresa, que el video es tot igual menys al principi que en el català diuen "ben petit" i en el valencià diuen "xicotet" , aqui os pose els videos, la TVV podria gastar els diners en traduir altres coses que no esten ja traduides al mateix idioma

http://youtube.com/watch?v=-vEZu__rnuA  Aquesta és la versió en Valencià

http://youtube.com/watch?v=ZBxile_Lvlw   Aquseta és la versió en Català

Opineu.

No té massa sentit allò que dius. Al Quèbec la llengua s'anomena francés i cap altra cosa, però les pel·lícules són doblades al seu francés, no s'accepta cap doblatge en francés de França. Això mateix passa a Mèxic. I també passa a l'Estat espanyol: les sales de cine mai acceptarien pel·lícules americanes doblades al castellà de Mèxic.  A més a més igual que TV3 fa les seues traduccions directament de l'original, Canal 9 també fa les seues traduccions directament de l'original.

També podrien dir que TV3 gasta diners innecessàriament fent doblatges que ja ha fet Canal 9 en la mateixa llengua.

Desconnectat

 

#28 12-05-2010 04:10:58

Re: La TVV gasta diners innecesariament

Virdu escrigué:

A mi no em sembla mal, la gran majoria de valencians no entén el català del principat, i crec que es necessari, perque a mi, per exemple, em costa moltíssim entendre el català, el valencià es la meua llengua, i sí, es català, però a la nostra manera, i bé, ja podrien traduïr totes les series com "Héroes" o les pel·lícules, perque de nano si que m'enrecorde de vore Bola de drac, Musculman, Shin Xan, Doraemon, i un munt de series a Babalà que eren boníssimes, i a més, en la meua llengua...
Ara cada vegada que passe pel Punt2 estàn fent documentals, i la poca animació que fan es malísima...
QUE TORNE LA BOLA DE DRAC A CANAL 9!!!
tongue

No entenc perquè dius que et costa entendre el català. Però no és el català la teua llengua?. No estàs escrivint ara en català?. O vols dir que et costa entendre el català de TV3 i no el català de Canal 9?.

Desconnectat

 

#29 29-08-2010 16:03:21

saforenc
Membre

Re: La TVV gasta diners innecesariament

Molt senzill  ReagrupamentpelPaís

Ací fem "caràte", amb la quantitat d'analfabèsties que hi ha, que vols.

http://tiny.cc/fotre

Desconnectat

 

#30 29-08-2010 16:24:08

TirantLoNegre
Membre

Re: La TVV gasta diners innecesariament

Hola macos,

Aquí un Català de Barcelona. Trobo fatal fer la despesa per traduïr en les dues variants (Català barceloní i Valencià).

Trobo que la millor manera d´acostumar-nos es intercanviar material. Fora bo que TV3 i Canal 9 intercanviessin material però ho trobo bastant dificil tenint en compte qui governa al Pais Valencià.

En principi a mi no em costa gens entendre la gent que parla Valencià. Crec que és normal que a vosaltres si que us costi entendrens. Tenim més vocals, conjuguem diferent els verbs, i tenim expresions que ens diferencien.

Tot i això, crec que cadascú ha de parlar la seva variant sense complexes. I finalment tots i guayarem per que ens acostumarem a sentir-nos.

Anims i força! Que és la nostra llengua.

Última edició per TirantLoNegre (29-08-2010 17:42:20)


___________________________________________________________________________________________
http://acatalunyallenguavehicularelcatala.blogspot.com/
Ramon Muntaner, Crònica, cap. CCXCVI:
«E divenres matí venc, la gràcia de Déu,de bona pluja, que pres tot Aragon e Catalunya e Regne de Valencia e de Murcia e durà entrò per tot lo dicmenge tot dia»

Desconnectat

 

#31 29-08-2010 19:07:50

saforenc
Membre

Re: La TVV gasta diners innecesariament

Tirant com que teniu més vocals?

això que eeeeeeeeessssss !!!

Que jo recorde, tenim les mateixes vocals, no es per res.

Última edició per saforenc (29-08-2010 19:09:29)

Desconnectat

 

#32 29-08-2010 21:16:13

TirantLoNegre
Membre

Re: La TVV gasta diners innecesariament

Hola,

Em referia a això:

En català central, com a norma general els fonemes vocàlics àtons (no accentuats) es neutralitzen, és a dir, perden els trets que els distingeixen. Per tant, en general:
Es pronuncien neutres les vocals a i e en posició no accentuada (àtones)
Es pronuncia [u] la vocal o en posició no accentuada

No se si aquests trets els teniu al Pais Valencià. Ho dubto, ja que la vostra vocalització es similar o igual al Català parlat a Lleida.

Ja em disculpareu la meva ignorancia si vaig errat.

Salut.


___________________________________________________________________________________________
http://acatalunyallenguavehicularelcatala.blogspot.com/
Ramon Muntaner, Crònica, cap. CCXCVI:
«E divenres matí venc, la gràcia de Déu,de bona pluja, que pres tot Aragon e Catalunya e Regne de Valencia e de Murcia e durà entrò per tot lo dicmenge tot dia»

Desconnectat

 

#33 30-08-2010 02:14:45

saforenc
Membre

Re: La TVV gasta diners innecesariament

Home això no fa que tingueu una vocal més, potser vos done un altra forma de pronunciar el mot.

Tampoc soc un professional del tema xD

Sols ho veig així, per debatre, ja saps big_smile

De tota manera qui diga que no vos entén es un "analfabestime" i poc més hmm

Última edició per saforenc (30-08-2010 02:16:20)

Desconnectat

 

#34 01-09-2010 18:31:39

TirantLoNegre
Membre

Re: La TVV gasta diners innecesariament

De fet hi ha un estudi que parla d´aquest tema. Segons aquest estudi, Català Oriental (Barcelona, Girona...) i Català Occidental (Lleida, Terres de l´Ebre, Pais Valencià) ens entenem perfectament. El Català Oriental, també s´entendria amb el Balear.

Però, i aquí estaria la questió, és que Català Occidental (valencià) no entendría a un Balear, però el Balear si que entendria al Català Occidental (Valencià).

Ja faré una recerca a veure si ho trobo.


___________________________________________________________________________________________
http://acatalunyallenguavehicularelcatala.blogspot.com/
Ramon Muntaner, Crònica, cap. CCXCVI:
«E divenres matí venc, la gràcia de Déu,de bona pluja, que pres tot Aragon e Catalunya e Regne de Valencia e de Murcia e durà entrò per tot lo dicmenge tot dia»

Desconnectat

 

#35 02-09-2010 10:31:54

saforenc
Membre

Re: La TVV gasta diners innecesariament

Home jo quan vaig a les illes si que els entenc, potser siga perquè entenc el català oriental?

Si occidental i oriental s'entenen i oriental i balear també, perquè occidental i balear no han de fer-ho, no li trobe lògica hmm

Desconnectat

 

#36 02-09-2010 19:46:30

TirantLoNegre
Membre

Re: La TVV gasta diners innecesariament

Noi, no se. És el que he llegit a no se on. Ja t´enviaré el link.

Si més no, fins i tot a mi em costa d´entendre a la Chenoa quan ve a TV3. I a en Rafa nadal deu ni dó. Tenen aquella "ò" extranya quan parlen. No trobes? N´hi han Mallorquins com el Baltasar Porcel que se´ls enten millor, però crec que és perque passen més temps a la península.


___________________________________________________________________________________________
http://acatalunyallenguavehicularelcatala.blogspot.com/
Ramon Muntaner, Crònica, cap. CCXCVI:
«E divenres matí venc, la gràcia de Déu,de bona pluja, que pres tot Aragon e Catalunya e Regne de Valencia e de Murcia e durà entrò per tot lo dicmenge tot dia»

Desconnectat

 

#37 02-09-2010 22:17:53

saforenc
Membre

Re: La TVV gasta diners innecesariament

També tens raó, es com parlar amb un de poble, que sol tindre bòlid per llengua i un parlar més tancat, però si s'és correcte, menys algunes paraules, s'entén prou be.

Desconnectat

 

#38 03-09-2010 12:57:35

TirantLoNegre
Membre

Re: La TVV gasta diners innecesariament

Si, i si vens al principat i t´endinses cap a Olot, veuràs també un Català molt peculiar que fins i tot sen´s fa difícil d´assimilar pels que som de ciutat.


___________________________________________________________________________________________
http://acatalunyallenguavehicularelcatala.blogspot.com/
Ramon Muntaner, Crònica, cap. CCXCVI:
«E divenres matí venc, la gràcia de Déu,de bona pluja, que pres tot Aragon e Catalunya e Regne de Valencia e de Murcia e durà entrò per tot lo dicmenge tot dia»

Desconnectat

 

Peu del fòrum

Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB

Creative Commons License © 2004-2011 Antiblavers.org i altres contribuïdors | visites
Aquesta obra està subjecta a una Llicència de Creative Commons, tret d'on s'indique el contrari.
Funcionant gràcies a PmWiki, PunBB, Coppermine, PHP, MySQL, Apache i GNU/Linux.