• Inici
  •  » Noticies
  •  » Oferim "Els quatre pals" d'Armand de Fluvià en format digital

#1 06-01-2011 13:23:20

Webmestre
Administrador

Oferim "Els quatre pals" d'Armand de Fluvià en format digital

Benvolguts amics:

Dins de la nova secció que tenim de llibres digitals, oferim Els quatre pals del prestigiós heraldista Armand de Fluvià:

http://www.antiblavers.info/galeria/alb … e_Pals.pdf

Aquest llibre porta com a subtítol L'escut dels comtes de Barcelona. El llibre, doncs, és un molt complet i documentat estudi sobre l'origen del símbol de les quatre barres (o pals), i la seua vinculació amb la dinastia comtal de Barcelona. El llibre aporta gran documentació i està fet amb molt de rigor científic. L'únic que jo li criticaria és que té un cert to apologètic antiaragonès, i crec que no podem tirar per terra tot un poble, com és l'aragonès, perquè estiga molt castellanitzat o perquè, com és el cas, hi haja hagut alguns historiadors poc honestos, com Antonio Ubieto, un dels ideòlegs del blaverisme.

Al meu entendre, Aragó forma part ineludible de la nostra història, estretament lligat a l'Edat Mitjana tant a Catalunya com, sobretot, al País Valencià. Ja sé que sona un poc utòpic, però una volta fets els PPCC, fóra bo establir (o millor dit, re-establir) algun tipus de lligam.

Però bé, centrant-nos en el llibre en si, jo el qualificaria de document imprescindible, perquè clarifica totalment l'origen del símbol, tan estimat per nosaltres, de les quatre barres (o pals), i ho demostra tot amb abundant documentació, que és com se fan les coses de manera científica.

Espere, doncs, que vos agrade.

Webmestre.

Desconnectat

 

#2 06-01-2011 14:26:52

saforenc
Membre

Re: Oferim "Els quatre pals" d'Armand de Fluvià en format digital

al lector de pdf del Desire HD va de cap xD

Desconnectat

 

#3 06-01-2011 22:04:49

Toni_M
Membre

Re: Oferim "Els quatre pals" d'Armand de Fluvià en format digital

Molt bé!!! Ja tinc noves coses per a llegir! smile Moltes gràcies!

Desconnectat

 

#4 09-01-2011 23:56:22

Filarjos
Membre

Re: Oferim "Els quatre pals" d'Armand de Fluvià en format digital

Fantàstic! Tot i que tinc un piló de llibre i articles per llegir -.-'

Desconnectat

 

#5 10-01-2011 11:45:38

alacantí
Administrador

Re: Oferim "Els quatre pals" d'Armand de Fluvià en format digital

El llibre està be, però caldria donar-li un suport gràfic de totes aquells elements que descriu (monedes, sepulcres, etc.) i que es troben a la Vikipèdia, per exiemple.

Desconnectat

 

#6 10-01-2011 12:54:36

Webmestre
Administrador

Re: Oferim "Els quatre pals" d'Armand de Fluvià en format digital

Tens raó, alacantí, però l'edició és més aviat modesta, com haureu comprovat.

Un altre molt documentat estudi vexilològic és, com sabeu, Història de la senyera del País Valencià, de Pere Maria Orts, i aquest molt acompanyat d'imatges (moltes de les quals hem reproduït a la web).

Aquest Nadal visitàrem Pere Maria Orts, amb qui ens uneix una amistat personal, per a desitjar-li bones festes i felicitar-lo, i li vàrem comentar la possibilitat de reproduir digitalment el seu estudi, per a la qual cosa li demanàrem autorització. Pere Maria Orts ens digué literalment que no volia crear polèmica, i que preferia que no ho férem.

Ací es veu la grandesa d'ànima i de mires d'aquest venerable valencià, que per desgràcia no tenen altres persones. No cal dir que respectarem escrupulosament la seua decisió mentres visca.

Si algú vol obtenir aquest preciós llibre en paper (que no és massa car), li direm com fer-ho.

Desconnectat

 

#7 10-01-2011 13:11:27

Toni_M
Membre

Re: Oferim "Els quatre pals" d'Armand de Fluvià en format digital

Jo per exemple seria un dels interessats en tenir-ho en paper! ;-)

Desconnectat

 

#8 10-01-2011 13:26:06

Webmestre
Administrador

Re: Oferim "Els quatre pals" d'Armand de Fluvià en format digital

Doncs si et poses en contacte amb l'Editorial Tres i Quatre, te l'enviaran com feren amb La Pesta Blava.

Aquestes són les dades del llibre:

Orts i Bosch, Pere Maria. Història de la senyera al País Valencià. València. Ed. Tres i Quatre. 1979. 326 pp.
Biblioteca d'Estudis i Investigacions nº 2.

Desconnectat

 

#9 10-01-2011 23:08:23

Toni_M
Membre

Re: Oferim "Els quatre pals" d'Armand de Fluvià en format digital

Doncs ja ho provaré, ja em coneixen de fer comandes hehe.

Desconnectat

 

#10 10-01-2011 23:44:21

senderi
Membre

Re: Oferim "Els quatre pals" d'Armand de Fluvià en format digital

Interessant i pedagògica obra de'n Fluvià.

Webmestre, em sap greu l'actitud de'n Pere Mª Orts que esmentes.
Mai està de més la informació i menys en conflictes de símbols d'aquest tipus. Pensem que fa només dos anys el professor Viciano va publicar un nou llibre que tractava el tema, i tampoc "ardió Troya"...

A més han passat força anys des de la seva publicació i no crec, sincerament, que fora un problema exposar-lo a la lliure informació d'internet.
Malgrat això,cal respectar el seu posat en aquesta qüestió, que per alguna cosa fou l'autor.

Però ho trobo una llàstima. És la meva opinió.

Desconnectat

 
  • Inici
  •  » Noticies
  •  » Oferim "Els quatre pals" d'Armand de Fluvià en format digital

Peu del fòrum

Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB

Creative Commons License © 2004-2011 Antiblavers.org i altres contribuïdors | visites
Aquesta obra està subjecta a una Llicència de Creative Commons, tret d'on s'indique el contrari.
Funcionant gràcies a PmWiki, PunBB, Coppermine, PHP, MySQL, Apache i GNU/Linux.