#1 15-08-2010 12:21:36

carlosms
Membre

Tinc una sèrie de preguntes importants

En primer lloc me presente sóc Carlos visc a l'Horta concretament a Paterna molt prop de València capital i tinc 16 anys.
La cosa esque he estat entrant desde fa uns dies a valencianisme.com i ja em fan dubtar perque no s'autonomenen blavers pero defenen la "sobirania valenciana" independent de Catalunya i Espanya, es a dir un estat valencià republicà independent. Però no creuen en els PPCC. Algú em podria explicar de que va aquesta pàgina?
Aquest es el link de la conversació: http://www.valencianisme.com/forums/vie … e59444e17c


També tinc una pregunta més i es que jo sempre he pensat que desde la batalla d'Almansa sen's ha imposat la cultura castellana i per això jo sempre he defensat la unió amb Catalunya però un amic "blaver" m'ha dit que els catalans no ens van ajudar en la batalla d'almansa i ens van deixar perdre i això esque no se si es veritat o
com està la cosa


Felicitacions per la pàgina!

Última edició per carlosms (15-08-2010 12:27:08)

Desconnectat

 

#2 15-08-2010 16:13:51

cu_cut
Membre

Re: Tinc una sèrie de preguntes importants

Carles escrigué:

També tinc una pregunta més i es que jo sempre he pensat que desde la batalla d'Almansa sen's ha imposat la cultura castellana i per això jo sempre he defensat la unió amb Catalunya però un amic "blaver" m'ha dit que els catalans no ens van ajudar en la batalla d'almansa i ens van deixar perdre i això esque no se si es veritat o com està la cosa

Es imposible que els catalans us abandonaram a la batalla d'Almansa senzillament perque no van poder participar. Les tropes catalanes de linia eren molt poques, basant-se principalment els seus efectius en el que seria conegut posteriorment com "fusilers de muntanya". Aquestes eren unes tropes d'infanteria lleugera molt aptes per l'exploracio i els cops de ma, pero considerades inutils pels estrategues de la epoca en una batalla campal. Per aixo el comandament aliat (que no catala) va decidir que aquestes tropes es situarien en el front d'Aragó on mantindrien ocupat l'exercit borbonic mentres protegien el flanc del exercit aliat (angles, portugues i holandes) que es dirigi cap al sud per enfrontar-se a l'exercit hispano-frances a Almansa.

La millor prova la trobem en les autoritats valencianes de l'epoca que mai varen dir res contra l'actuacio catalana, tot el contrari ja que fins i tot el 1713 encara alentaven als valencians a enrolarse a l'exercit catala per defendre el Principat.

Salutacions,
Cu-Cut

Si en vols saber mes pots llegir:

Historia Militar de Catalunya, Vol III, F. Xavier Hernandez
Els exercits de Catalunya, F. Xavier Hernandez i Francesc Riart
Narraciones Historicas, Francisco de Castellvi (cuatre volums)

Desconnectat

 

#3 15-08-2010 17:50:18

Webmestre
Administrador

Re: Tinc una sèrie de preguntes importants

Començant pel final, el que diu el teu amic blaver és una gran xorrada, ja que precisament la Guerra de Successió fou un dels moments de la història on catalans i valencians més col·laboraren i més relació tingueren.

Sobre valencianisme.com, ho has dit tu, no nosaltres: Excepte en l'ús d'una ortografia correcta, són pràcticament blavers. Se'ls sol anomenar neoblavers. Eixos dos personatges que et contesten a més, Víctor Baeta i Joan Sorribes, són dos personatges que provenen de l'extrema esquerra i ara van d'això, de "sobiranistes valencians".

Com hem dit en altres fils, valencianisme.com ha faltat repetidament el respecte a la nostra web. Ells pretenen un fals "valencianisme de construcció", on en teoria donen cabuda a blavers i catalanistes. En realitat no és així, ja que sols donen canxa i promocionen un bàndol, el bàndol blaver, o neoblaver. La cosa és un tant delirant perquè oficialment eixa web és la "web oficial" del BNV, i en canvi estan donant canxa a uns minúsculs partidets neoblavers (els partidets de Baeta i Sorribes), que tenen com a màxima aspiració furtar-li vots al BNV.

Potser tot ho explique el fet que l'administrador d'eixa web, un tal Pere Fuset, en la seua adolescència fou membre del GAV. Ell sempre diu que allò ha passat i que ell era massa jove, però crec que es pot veure molt clar com el seu subconscient blaver ix a relluir una i altra vegada.

Desconnectat

 

#4 15-08-2010 18:36:52

carlosms
Membre

Re: Tinc una sèrie de preguntes importants

Webmestre escrigué:

Començant pel final, el que diu el teu amic blaver és una gran xorrada, ja que precisament la Guerra de Successió fou un dels moments de la història on catalans i valencians més col·laboraren i més relació tingueren.

Sobre valencianisme.com, ho has dit tu, no nosaltres: Excepte en l'ús d'una ortografia correcta, són pràcticament blavers. Se'ls sol anomenar neoblavers. Eixos dos personatges que et contesten a més, Víctor Baeta i Joan Sorribes, són dos personatges que provenen de l'extrema esquerra i ara van d'això, de "sobiranistes valencians".

Com hem dit en altres fils, valencianisme.com ha faltat repetidament el respecte a la nostra web. Ells pretenen un fals "valencianisme de construcció", on en teoria donen cabuda a blavers i catalanistes. En realitat no és així, ja que sols donen canxa i promocionen un bàndol, el bàndol blaver, o neoblaver. La cosa és un tant delirant perquè oficialment eixa web és la "web oficial" del BNV, i en canvi estan donant canxa a uns minúsculs partidets neoblavers (els partidets de Baeta i Sorribes), que tenen com a màxima aspiració furtar-li vots al BNV.

Potser tot ho explique el fet que l'administrador d'eixa web, un tal Pere Fuset, en la seua adolescència fou membre del GAV. Ell sempre diu que allò ha passat i que ell era massa jove, però crec que es pot veure molt clar com el seu subconscient blaver ix a relluir una i altra vegada.

D'acord, el d'Almansa ja m'ha quedat clar però aquests "neoblavers" osigui jo sóc comunista però jo crec en els països catalans, per tant em sorprén que aquesta gent que també és molt d'esquerres siguen blavers perque jo pensava que blaver eren espanyolistes
Per altra banda tampoc em pareix mal (malgrat jo preferisc els països catalans) que reivindiquen l'estat valencià que apart de compartir historia amb Catalunya te una història pròpia i un regne distint (Jaume I), de fet el meu tio es indepedentista a soles del país valencià i és molt d'esquerres i diu que no és ni espanyol ni català

Desconnectat

 

#5 15-08-2010 19:50:15

Almogaver.cat
Membre

Re: Tinc una sèrie de preguntes importants

La veritat es que els neoblavers tenen una paranoica obsessió en la vostra sòbria i culta webb Antiblavers.info.
Des-de que eu totalment desmantellat amb arguments i 2400 demostracions, els seus ridículs i obsessius desitjos de "Bieng-enteg-dio regionalismo", d'ofertar noves glories als seus amos castellans, i sobretot con els [ "negritos guennos" de Guinea-Bissau  al crit de Viva Ejpanya] d'enarbolar la imposada blavera, al crit de. "No mos furtaran la paella".

Aquest missatge del nen de 16 anys... ? Tipus consultori (Elena Francis o Encarna de nit) o el de amenaces de dies anteriors, ben be els aguest pogut fer, un tal Chilcheiro.
Una especie de provocaooor i Mandarin-moderaooor del autoodi i neoblaver per vocació.

Desconnectat

 

#6 15-08-2010 23:39:05

HERETGE
Membre

Re: Tinc una sèrie de preguntes importants

Neoblavers, blavers, pancatalanistes, i aix

Desconnectat

 

#7 29-08-2010 15:51:51

saforenc
Membre

Re: Tinc una sèrie de preguntes importants

Almogaver.cat, esta clar que hi haurà gent que dirà moltes bovades però sincerament jo no veig totes eixes coses a valencianisme.com.

Açò em sembla la típica discussió entre dues pagines que s'assemblen en temàtica i que forceu a tindre moltes coses en contra, en lloc de treballar junts.

Que els agrada la senyera coronada?, a mi també m'agrada, el que odie es la perversió que s'ha fet d'un símbol i qui s'aprofita d'ell, 4 fills de puta i els peperos dels collons, el mateix que el psoe.

Això si, discutir entre nosaltres esta de puta mare eh smile

No arribarem a cap lloc mai si anem així.

nota: encara no he vist cap referencia als "amos castellans" a valencianisme.com, com no siga que tingueu un odi irracional a la senyera coronada i caigueu al parany dels espanyolistes.

Desconnectat

 

#8 29-08-2010 16:42:22

carlosms
Membre

Re: Tinc una sèrie de preguntes importants

saforenc escrigué:

Almogaver.cat, esta clar que hi haurà gent que dirà moltes bovades però sincerament jo no veig totes eixes coses a valencianisme.com.

Açò em sembla la típica discussió entre dues pagines que s'assemblen en temàtica i que forceu a tindre moltes coses en contra, en lloc de treballar junts.

Que els agrada la senyera coronada?, a mi també m'agrada, el que odie es la perversió que s'ha fet d'un símbol i qui s'aprofita d'ell, 4 fills de puta i els peperos dels collons, el mateix que el psoe.

Això si, discutir entre nosaltres esta de puta mare eh smile

No arribarem a cap lloc mai si anem així.

nota: encara no he vist cap referencia als "amos castellans" a valencianisme.com, com no siga que tingueu un odi irracional a la senyera coronada i caigueu al parany dels espanyolistes.

però la senyera coronada sempre a estat al PV no? la barra blava està clar que no pero la corona d'amunt de la quatribarrada desde Jaume I o m'equivoque?

Desconnectat

 

#9 29-08-2010 17:04:00

Webmestre
Administrador

Re: Tinc una sèrie de preguntes importants

Anem per parts:

1-Saforenc, els xics de valencianisme.com han faltat el respecte contínuament a la nostra web, pràcticament des dels inicis. Pel que fa al blaverisme, podem dir que ells els donen canxa obertament. Excepte el GAV (i fins i tot no estic 100% segur), en eixa web escriu gent de tot l'espectre del blaveram. Fins i tot gent de la PJV, que com sabràs han fet quedades conjuntes i són col·leguetes del GAV.

2-Carlosms: Mira la nostra secció de bandera. Ací demostrem que la franja blava és un afegit de finals del s. XIX, i afectaria en qualsevol cas a la senyera de la ciutat de València a soles.
Una cosa és l'escut i altra la bandera. L'escut de la ciutat i Regne de València, efectivament, duia corona reial. Però les corones són d'or, i l'or és de color groc, no blau.
La bandera del Regne de València sols pot ser la senyera de quatre barres nua per una raó molt simple: València era regne, i l'emblema de la nostra casa reial eren les quatre barres.
No anem a repetir tot el que diem en eixa secció. Simplement dir que n'hi ha unes proves ben concloents, que són les pintures i tapissos del Palau de la Genealitat Valenciana (dels segles XVI i XVII) que representen l'àngel custodi del Regne de València:

http://www.antiblavers.info/galeria/albums/bandera/normal_Angel_custodi_1.jpg

http://www.antiblavers.info/galeria/albums/bandera/Angel_custodi_2.jpg

http://www.antiblavers.info/galeria/albums/bandera/normal_Angel_custodi_3.jpg

Per cert, aquestes pintures no deixen pràcticament visitar-les, és complicadíssim. Per què serà? No volen que ningú les veja i faça eixa simple relació mental que abans he dit (àngel custodi del Regne-bandera del Regne)?

Desconnectat

 

#10 29-08-2010 17:06:47

TirantLoNegre
Membre

Re: Tinc una sèrie de preguntes importants

Hola macos,

No entenc gaire aquesta diferenciació donada la meva procedència Barcelonina. Si més no, és difícil d´entendre des d´aquí dalt, perquè Valencians que parlen la llengua, estan dividits. Entenc que no us entengueu amb els castellans, tot i que aquí no ens passa, ja que no tenim gaires conflictes llingüistics amb ells. Digue´m que ens soportem mutuament.

Tot i això, la questió del Valencià no passa per decidir si pertanyeu o no als PPCC o si sou o no sou catalans.

Crec que la primera feina es expulsar el PP i PSOE de la vida política del Pais Valencià.

No és possible construir una comunitat Catalano-parlant quan els pares divideixen a la societat valenciana, fent que els seus fills facin l´ESO en aules diferents (Castellans per una banda i Valencians per l´altre). Això és un calde de cultiu que acabarà malament en un futur, per què probablement ambdues societats no es voldran relacionar en un futur creant- hi dos fronts. És una situació molt perillosa, penso. .

A més, sempre una de les llengues hi sortirà guanyant. Ja us podeu imaginar quina, oi?

Tots coneixeu el model llinguïstic que estem practicant a Catalunya desde l´era Pujol. La inmersió llingüística, que es tracta d´utilitzar la llengua Catalana com a vehicle, garantitzant que els nois surtin també amb nivell en Castellà. El model de inmersió llingüística fa que tots els nens (castellans i catalans) apreguin sota un mateix model i en Català. Per tant no hi ha divisió de la societat en dos fronts diferents. Es una societat bilingüe en bloc.

Aquest model llínguístic va ésser posat com a exemple per la Unió Europea, abans que el PP Europeu es posicionés a Europa. Aquest model, ara per ara està en perill amb la derogació de certs articles, pel Tribunal Constitucional, que ens ve a dir que el català no és llengüa preferent.

Els catalans no permetrem mai que Madrid ens vingui a dir com hem d´educar els nostres fills.

Crec que aquest és el cavall de batalla que teniu al Pais Valencià ara per ara.

Salutacions desde el principat.

Última edició per TirantLoNegre (01-09-2010 18:34:27)


___________________________________________________________________________________________
http://acatalunyallenguavehicularelcatala.blogspot.com/
Ramon Muntaner, Crònica, cap. CCXCVI:
«E divenres matí venc, la gràcia de Déu,de bona pluja, que pres tot Aragon e Catalunya e Regne de Valencia e de Murcia e durà entrò per tot lo dicmenge tot dia»

Desconnectat

 

#11 29-08-2010 21:59:20

carlosms
Membre

Re: Tinc una sèrie de preguntes importants

Webmestre escrigué:

2-Carlosms: Mira la nostra secció de bandera. Ací demostrem que la franja blava és un afegit de finals del s. XIX, i afectaria en qualsevol cas a la senyera de la ciutat de València a soles.
Una cosa és l'escut i altra la bandera. L'escut de la ciutat i Regne de València, efectivament, duia corona reial. Però les corones són d'or, i l'or és de color groc, no blau.
La bandera del Regne de València sols pot ser la senyera de quatre barres nua per una raó molt simple: València era regne, i l'emblema de la nostra casa reial eren les quatre barres.
No anem a repetir tot el que diem en eixa secció. Simplement dir que n'hi ha unes proves ben concloents, que són les pintures i tapissos del Palau de la Genealitat Valenciana (dels segles XVI i XVII) que representen l'àngel custodi del Regne de València:

http://www.antiblavers.info/galeria/alb … todi_1.jpg

http://www.antiblavers.info/galeria/alb … todi_2.jpg

http://www.antiblavers.info/galeria/alb … todi_3.jpg

Per cert, aquestes pintures no deixen pràcticament visitar-les, és complicadíssim. Per què serà? No volen que ningú les veja i faça eixa simple relació mental que abans he dit (àngel custodi del Regne-bandera del Regne)?

Aleshores els blavers el que diuen es que la franja blava existeis desde abans del que esta demostrat?

Desconnectat

 

#12 29-08-2010 22:18:35

Webmestre
Administrador

Re: Tinc una sèrie de preguntes importants

Els blavers bàsicament confonen l'escut amb la bandera, i interpreten que la corona faria referència a la franja blava. Sí, ells diuen que la franja blava ja estava en el s. XIV, i això és fals.

Desconnectat

 

#13 30-08-2010 00:56:05

carlosms
Membre

Re: Tinc una sèrie de preguntes importants

Webmestre escrigué:

Els blavers bàsicament confonen l'escut amb la bandera, i interpreten que la corona faria referència a la franja blava. Sí, ells diuen que la franja blava ja estava en el s. XIV, i això és fals.

jome jo pensava que quan es crea la bandera amb la franja blava la franja es fa perque la corona a soles no queda be i es posa el fons blau però en realitat si ho penses la corona no la te el primcipat i la franja blava es posa per a que quede be la corona en la bandera no?

Desconnectat

 

#14 30-08-2010 22:19:12

Webmestre
Administrador

Re: Tinc una sèrie de preguntes importants

Torne a repetir-te que una cosa és l'escut i altre la bandera. L'escut de València evidentment duia corona. Però la bandera del Regne de València sols pot ser la quatribarrada nua. Llig-te, per favor, la secció nostra dedicada a la bandera i ho veuràs més clar.

Desconnectat

 

#15 31-08-2010 06:29:59

Almogaver.cat
Membre

Re: Tinc una sèrie de preguntes importants

Disculpeu si soc prosaic però:
Francament un blaver, un col·laboracionista, o un traïdor; un neoblavero o un confident (Confidente); un falangistero o Ritero;  un GAV-ero o un PPero... Per mi, es lo mateix.
Canvie sa intensitat però no el fons....
Es un traïdor, el que contra Raó i Tradició, i teledirigit, enlairant la imposada i colonialista blavera, per donar mes glories a: "Sus amos castellanos" Enfront de la legitima
http://www.youtube.com/watch?v=rYq1xFe8brI
Nomes tenim i tindrem; acatem i venerem:
La llei dels Nostres Honorables Parlaments i Comtes Reis; lleis i furs. alli fraguades.  La/Les  lleis de nostres venerables ancestres, que genuinament ens feren forem i som:
"Tots Iguals I tots diferents" Amb un llengua, tres parlaments i una grandiosa i nobilissima Confederacio

lo demès avui ens porta a la innoble traïció i dissolució patriòtica, com un terro de sucre en un got d'aigua. Aixo val per el nord i el sud per Mallorquins i Principatins; Valencians i Catalunya nord.
O PPCC.... o... A fer la ma.
Your move !!!

Última edició per Almogaver.cat (31-08-2010 07:23:52)

Desconnectat

 

#16 31-08-2010 12:28:00

carlosms
Membre

Re: Tinc una sèrie de preguntes importants

esque un tio meu m'ha dit que quan Jaume I va entrar a València va possar-li a la bandera la franja blava amb la corona i que si en les pintures surt la quatribarrada es perque com vingueren catalans a repoblar es van traure la seva bandera i al final es va quedar eixa però que la autèntica del pv es la blava

Desconnectat

 

#17 31-08-2010 13:57:20

Webmestre
Administrador

Re: Tinc una sèrie de preguntes importants

Doncs eixe tio teu s'erra. Si així haguera estat, és molt fàcil, hi hauria algun tipus de representació gràfica, perquè no tots els artistes eres "catalans", i no n'hi ha.

Torne a repetir-te que la corona afecta a soles l'escut, no la bandera. I les corones són d'or, i per tant, grogues, no blaves.

Desconnectat

 

Peu del fòrum

Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB

Creative Commons License © 2004-2011 Antiblavers.org i altres contribuïdors | visites
Aquesta obra està subjecta a una Llicència de Creative Commons, tret d'on s'indique el contrari.
Funcionant gràcies a PmWiki, PunBB, Coppermine, PHP, MySQL, Apache i GNU/Linux.