• Inici
  •  » Debat general
  •  » La necessitat d'un centre-dreta autonomista per a la desblaverització

#61 13-03-2009 17:22:59

Xilxeiro
Membre

Re: La necessitat d'un centre-dreta autonomista per a la desblaverització

Crec que no m'explicat bé. Quan dic que ERPV no pinta res em refereixc als resultats electorals, i no per menysprear-la, que al BLOC tampoc estem com per llançar coets.

No volia dir altra cosa que això. Ara, ja dic ara que ERPV de moderats al País Valencià no tenen res, no és ERC, ni molt menys.

BNV i Esquerra no poden treballar junts  al País Valencià perquè ERPV es dedica sistemàticament a torpedejar al BNV.

Al fil del que comenta Palamós, recordeu la penjada de l'estelada el 9 d'Octubre. Se suposa que els d'ERPV anaven a manifestar-se conjuntament amb el Bloc Jove (així els ho van demanar els bloquers). Sense dir-los ni pruna en canvi, se'n van enfilar al balcó a penjar l'estelada sabent com sabien que els "companys" bloquers estaven baix i a tir d'òstia dels feixistes blaveros.

Tot un detall.

Última edició per Xilxeiro (13-03-2009 17:33:10)

Desconnectat

 

#62 13-03-2009 17:26:37

Marv
Membre

Re: La necessitat d'un centre-dreta autonomista per a la desblaverització

Home, Palamós, això de defensar els Països Catalans únicament com el que és, un territori que compartieix els mateixos trets lingüístics i culturals, és molt diferent a afirmar la constitució dels PPCC com a Estat. Així que afirmar que qui no defensa això últim (si anaves per ací) li ha calat dins seu el missatge blaver és una ximpleria ben grossa.

Una cosa és el falsejament cultural que fan els blavers i altra molt diferent els Països Catalans lliures i independents. Si no s'aprecia eixa distinció, el blaverisme no podrà ser derrotat mai.

Per tant, no ens fa falta CiU, tan sols la UDC com autonomistes de centre-dreta. Si els espanyolistes accepten amb naturalitat eixa veritat evident que és la unitat de la llengua, els blavers estaran acorralats i la seva desaparició estarà cada cop més a prop.

CiU no és el PP d'ací, no ens confonguem pas.

Desconnectat

 

#63 13-03-2009 17:39:37

Webmestre
Administrador

Re: La necessitat d'un centre-dreta autonomista per a la desblaverització

Bo, amics, veig que per fi s'han calmat els ànims.

Plantegeu diverses coses que donen per a diversos fils. Vaig a intentar sintetitzar:

1-Palamós diu una cosa que em sembla interessant: La legítima defensa és justa i necessària, i més quan les forces de l'ordre no posen això, ordre. La defensa pròpia per cert, és causa exculpatòria en el Dret Penal espanyol.

2-Una cosa és defensar els PPCC culturalment i altra políticament, certament. Crec que al PV deuria d'haver opcions per a aquestes dos classes de persones, ja que uns i altres no han necessàriament de coincidir. Ací molta gent del Principat s'equivoca, ja que això és com un  procés, i més encara en molta gent que prové de l'espanyolisme, tot i ser valenciana de soca i arrel (estic segur que la gran part dels nostres pares i avantpassats, que han rebut eixa educació espanyolista, cosa que per sort no ha passat al Principat).

3-Com ha dit Marv, CIU no és el PP, i al PV certament cal un partit semblant de centre-dreta, que assumisca uns mínims, com a mínim culturals, que no estiga sempre tocant els collons amb el tema de la llengua i que no caiga en collonades neoblaveres.

Desconnectat

 

#64 13-03-2009 17:40:37

Marv
Membre

Re: La necessitat d'un centre-dreta autonomista per a la desblaverització

ERPV i les seves JERC no són el PSAN, els degans de l'independetisme català al País Valencià. Tampoc són Maulets-SEPC, ni el CAJEI, ni tots aquestos jovents al voltant de les CUP i que, si bé el temps em donarà la raó o me la llevarà, crec que són els que més força de futur tenen ací entre els independentistes.

No et semblaran res moderats, Xilxerio, però són el que són: centre-esquerra liberal o, com a molt, un poc socialdemòcrates. Una altra cosa és que actuen amb el trellat que toca i deixen de putejar a qui no toca. I això va tant per ERPV respecte a BNV com a l'inrevés.

Última edició per Marv (13-03-2009 17:42:55)

Desconnectat

 

#65 13-03-2009 19:18:54

Xilxeiro
Membre

Re: La necessitat d'un centre-dreta autonomista per a la desblaverització

Ho torne a dir, Marv. ERPV no és ERC, encara que siga filial, i de moderats de centre esquerra liberal o socialdemòcrata no tenen res. Si et dic que més aviat van de radicals i rebentaplenaris potser m'arrime a la definició.

Desconnectat

 

#66 13-03-2009 20:20:00

PALAMOS
Membre

Re: La necessitat d'un centre-dreta autonomista per a la desblaverització

Marv escrigué:       "Home, Palamós, això de defensar els Països Catalans únicament com el que és, un territori que compartieix els mateixos trets lingüístics i culturals, és molt diferent a afirmar la constitució dels PPCC com a Estat. Així que afirmar que qui no defensa això últim (si anaves per ací) li ha calat dins seu el missatge blaver és una ximpleria ben grossa.

Collons, mira que ho he deixat clar! he utilitzat l'eufemisme: "idea romàntica dels Països catalans" per no dir la dolorosa paraula "utopía".
Tant sols deia i ratifico que a qui li faci nosa ERPV és que de veritat, potser inconcientment, pensa alló de que són una mica radicals.

Xilxeiro, el tema del dia del 9 d' Octubre ja va sortir òbviament per aquest fòrum les setmanes després del "despropòsit incívic". En efecte, si concientment els d'erpv van desplegar l'estalada gegant sabent que el bloc estava allà abaix va ser un "detallet", està clar.
Vulgui que no, em separen 422 km. d' on sòc fins a València i aquesta petita diferència regional i geogràfica potser em fa ser poc realista. Als meus ulls va ser una heroïcitat, a ulls de quasi qualsevol valencià, una temeritat. De vegades oblido escrivint aqui que si nosaltres som "8 gats" vosaltres en sou 1,1 i que les coses funcionen diferent.

I sí, webmestre, alguns principatins potser ens podem equivocar, i ben pensat quasi tota la cuota de "culpa" la tè l'educació escolar, en el meu cas catalanista, m'en alegro de no haver-la tingut espanyolista perque tindría el doble de feina per entendre la meva terra.

Última edició per PALAMOS (13-03-2009 20:24:10)


Antiblavers, Irreductibles..

Desconnectat

 

#67 13-03-2009 20:33:16

Marv
Membre

Re: La necessitat d'un centre-dreta autonomista per a la desblaverització

Xè Palamós! M'he confós amb el teu eufemisme, pensant-ne més en el cas de la unificació alemana i italiana més que en la Reinaxença.

I bé Xilxeiro, no conec molta gent d'ERPV, encara que el president de la meua comarca és un bon tio a més de vell conegut meu i no m'assembla per a res cap rebentaplenari. Però insistisc, donaran eixa imatge (com diu el Palamós, això de l'estelada amb el Bloc davant va ser un "detallet") mes no hi són pas més que uns socialdemòcrates com a molt.

Última edició per Marv (13-03-2009 20:37:52)

Desconnectat

 

#68 13-03-2009 20:33:21

Xilxeiro
Membre

Re: La necessitat d'un centre-dreta autonomista per a la desblaverització

Per aquells moments quan va eixir per aquest fòrum i per altres jo estava malalt, però vaig aplaudir el desplegament de l'estelada, encara que pense que no va ser el millor lloc ni el millor moment, i més tenint en compte que la gent del BLOC, que els haviem demanat anar junts i a la que van dir que sí, estava allà baix i la van deixar en mans dels feixistes blaveros mentre ho miraven des del balcó. De no haver estat malalt jo haguera estat també, baix.

Em sembla senzillament una punyalada per l'esquena. Almenys podrien haver avisat, però ni això van fer. Poc podem confiar en les bones intencions d'ERPV, almenys des del BLOC.

Jo també conec gent d'ERPV (recorda que era simpatitzant) i no son mala gent, però en general i a nivell del País Valencià senzillament no em fie. Enlloc d'anar contra el PPSOE o els blavers  o l'espanyolisme sembla que més aviat vagen contra els bloquers.

Última edició per Xilxeiro (13-03-2009 20:40:33)

Desconnectat

 

#69 13-03-2009 20:56:11

Marv
Membre

Re: La necessitat d'un centre-dreta autonomista per a la desblaverització

La veritat és que això últim que diu, si de debò passa així, és vertaderament llastimós... què no tenen ambdues formacions un enemic comú molt fort per a donar-se galtades entre ells?

Però tornem al que toca en aquesta entrada. Coneixes gent del BdC? Seria interessant contactar amb ells...

Última edició per Marv (13-03-2009 20:58:46)

Desconnectat

 

#70 13-03-2009 20:59:20

Xilxeiro
Membre

Re: La necessitat d'un centre-dreta autonomista per a la desblaverització

Pregunta-li-ho a ells, Marv

Ja saps, al BLOC sóm neoblavers traidors, poca cosa podem fer. De debò passa així.

Desconnectat

 

#71 13-03-2009 21:02:15

Xilxeiro
Membre

Re: La necessitat d'un centre-dreta autonomista per a la desblaverització

Conec gent del BdC, però ja et vaig dir, estàn tancant la paradeta i els que conec se'n venen al BpV.

Espere...xD

Última edició per Xilxeiro (13-03-2009 21:03:38)

Desconnectat

 

#72 14-03-2009 10:05:15

Marv
Membre

Re: La necessitat d'un centre-dreta autonomista per a la desblaverització

Doncs potser siga la millor opció per al BNV a curt termini, però amb el temps es resentirà d'això... El País Valencià necessita la constitució i vertebració d'eixa formació fora del BNV si és que volem fer fora als migblavers del PP...

Desconnectat

 

#73 14-03-2009 10:13:56

PALAMOS
Membre

Re: La necessitat d'un centre-dreta autonomista per a la desblaverització

Jo el que faria com a protecció de cara el proper 9 d'octubre i com a mostra de denúncia davant l'hostilitat cap a l'entorn nacionalista valencià seria anar (tant de bó la cup, bloc, erpv junts) anar-hi tots amb cascos de moto!
El que també és necessàri seria que CIU i ERPV procurèssin un servei de seguretat per aquest dia en concret com per exemple l'empresa CATALANA DE SEGURETAT.

Ai, perdó que estavem parlant de La necessitat d'un centre-dreta autonomista per a la desblaverització....

Última edició per PALAMOS (14-03-2009 10:14:56)


Antiblavers, Irreductibles..

Desconnectat

 

#74 14-03-2009 13:05:53

Xilxeiro
Membre

Re: La necessitat d'un centre-dreta autonomista per a la desblaverització

Sí, d'això estavem parlant xDD (conste que abans d'anar  a la processó cívica del 9 d'Octubre vam demanar la protecció de la policia i la vam tindre)

Al PP no són migblavers, Marv, són blavers del tot, i a més ho fomenten.

Desconnectat

 

#75 14-03-2009 13:13:58

Marv
Membre

Re: La necessitat d'un centre-dreta autonomista per a la desblaverització

Jo utilitzava eixa expressió per com juguen per la seua estratègia: defensen totes les ximpleries blaveres i anticatalanistes als seus discursos, però per altra banda no s'atreven a imposar una blaverització major per no còrrer el risc a predre vots... ells el que volen és deixar el conflicte tal com està per seguir eixe famós dit castellà que en deia "En riu revolt, guany de pescadors"...

És clar que són blavers. Però era tan sols un xicotet matís per diferenciar-los de la Colaeyshion Valenxiana, Unió Blavenciana i UxV...

Última edició per Marv (14-03-2009 13:33:01)

Desconnectat

 

#76 14-03-2009 15:14:38

Xilxeiro
Membre

Re: La necessitat d'un centre-dreta autonomista per a la desblaverització

El matís no és xicotet. Si el PP no fora blavero altre gall ens cantaria.

Ja no recordeu els debats televisius de Martínez Pons a les eleccions generals passades? Mentre a València el blaverisme guanye vots, seràn blaveros.

Última edició per Xilxeiro (14-03-2009 15:16:50)

Desconnectat

 

#77 14-03-2009 15:30:51

Marv
Membre

Re: La necessitat d'un centre-dreta autonomista per a la desblaverització

Eiei! Que jo en cap moment he volgut dir amb eixa paraula que no ho siguin! Però que no és el mateix els uns que els altres... El PP és blaver per vergonyosa conveniència per, com bé dius, arramplar uns quants vots blavers... I en eixa política no sols estan el Gonzo Pons i el Fontdemore, sinó que ni el Paquito i els seus vestits se'n lliuren...

Última edició per Marv (14-03-2009 17:32:41)

Desconnectat

 

#78 14-03-2009 20:13:45

Xilxeiro
Membre

Re: La necessitat d'un centre-dreta autonomista per a la desblaverització

González Pons, cert. Amigatxo de Fabra. Si tots fan una bona tropa, com deia Rajoy.

Desconnectat

 

#79 16-03-2009 15:27:07

Marv
Membre

Re: La necessitat d'un centre-dreta autonomista per a la desblaverització

Vaig trobar un article de l'Alfons Esteve que pot resultar prou interessant per a entendre d'una manera resumida le política lingüística que el PP ha portat a terme des de que és al poder:

Esteve, Alfons (2004). La política lingüística del PP al País Valencià: anàlisi de la legislació de 1995 a 2003. Revista de Llengua i Dret, 41: 219-242.

Per cert Webmestre, has rebut l'e-mail?

Última edició per Marv (16-03-2009 15:35:25)

Desconnectat

 

#80 16-03-2009 18:53:38

UPV96
Membre

Re: La necessitat d'un centre-dreta autonomista per a la desblaverització

Realment no sé perquè alguna gent del Bloc (i també d'ERPV, perquè no) es piquen entre ells perquè en realitat tot i que comparteixen moltes coses en comú també no és menys cert que representen espais polítics molt diferents.

Tots convindreu que ERPV es defineix nacionalment de Països Catalans i socialment d'esquerra moderada (socialdemòcrata), mentre que el Bloc té un espai diferent nacionalment i social.

El diumenge passat (ahir) Enric Morera va ser entrevistat al diari Levante-EMV i aquestes fóren tres de les respostes a les preguntes que li feia el periodista sobre el Bloc (no ho dic jo per tant, ho diu el secretari general del Bloc):

-¿Ustedes son de izquierdas?
-Nosotros somos valencianistas y de progreso, y dentro del Bloc hay gente que es de izquierda y que no es de izquierda. Nuestro denominador común es el valencianismo y el progresismo.

-En concreto usted ¿es de izquierdas?
-Yo soy valencianista. he conocido alguna gente de izquierdas que pegaba a su mujer. Para mí eso es ser un delincuente. Las etiquetas no hacen el nombre.

-¿Cuál es la patria? ¿Los Països Catalans o el País Valenciano?
Nuestra patria es la Nación Valenciana. Queremos estar como valencianos en el mundo. No somos anti nada, pero queremos que el ser valenciano esté presente como un pueblo más en el mundo.

Per a la definició ideològica encara tenen certa ambigüetat però per a la adscripció nacional fa temps que no en tenen cap. I sense ànim de reobrir pol·lèmiques: Qui pot dir-me ara que alguns no tenim el dret a pensar que s'encaminen cap allò que diu el títol del post? Almenys tenim el dret de pensar-ho, encara que a alguns els moleste tant sentir certes coses. I això no significa res més que el dret a pensar i discrepar.

Última edició per UPV96 (16-03-2009 19:04:10)

Desconnectat

 
  • Inici
  •  » Debat general
  •  » La necessitat d'un centre-dreta autonomista per a la desblaverització

Peu del fòrum

Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB

Creative Commons License © 2004-2011 Antiblavers.org i altres contribuïdors | visites
Aquesta obra està subjecta a una Llicència de Creative Commons, tret d'on s'indique el contrari.
Funcionant gràcies a PmWiki, PunBB, Coppermine, PHP, MySQL, Apache i GNU/Linux.