• Inici
  •  » Noticies
  •  » Nova secció de la galeria dedicada a Francesc Eiximenis

#1 29-01-2009 22:13:59

Webmestre
Administrador

Nova secció de la galeria dedicada a Francesc Eiximenis

Benvolguts amics:

Tal com hem anunciat, disposem d'una nova secció de la galeria dedicada a Francesc Eiximenis.

Com vos hem indicat, hi ha un investigador que ens està trametent obres d'aquest gran escriptor en format PDF (moltes d'elles inèdites, per a la nostra sorpresa), i com ja ne tenim unes quantes, i per a no mesclar temes, hem decidit obrir una nova secció en la galeria.

Francesc Eiximenis fou un gran escriptor gironí que visqué molt de temps a València (on escrigué la majoria de la seua obra) a finals del s. XIV i principis del s. XV. És un gran escriptor en la nostra llengua (tot i que també té obres en llatí), amb una obra de contingut enciclopèdic i teològic (tenint present que a la seua època se considerava la teologia com a la ciència més important). Tanmateix, per a sorpresa de tots, gran part de la seua obra està inèdita fins el dia d'avui. La nostra web té el grandíssim honor de treure a la llum moltes d'aquestes obres inèdites (de moment ne tenim el Primer del Crestià i la Vida de Jesucrist).

Esperem amb aquesta nova secció donar a conèixer aquest gran escriptor, tan desconegut per a molts. Així mateix, Francesc Eiximenis representa com a pocs la relació entre el Principat de Catalunya i el País Valencià. Fou també un escriptor molt patriota, i estem segurs que si visquera hui dia estaria en el bàndol antiblaver.

Reiterem, doncs, que esperem que vos agrade la nova secció i puga ser útil a tots.

Webmestre1.

Desconnectat

 

#2 30-01-2009 20:48:08

grau_gandia
Membre

Re: Nova secció de la galeria dedicada a Francesc Eiximenis

Gràcies per aquesta gran aportació de la literatura catalana, estic d'acord que hi feia falta una secció per a aquest autor, i de pas li done ànims a l'investigador que s'ho curra tant. wink

Salutacions del Grau!


__________

No "mos" fareu escriure mal  ll*ll

Desconnectat

 

#3 30-01-2009 21:11:12

PALAMOS
Membre

Re: Nova secció de la galeria dedicada a Francesc Eiximenis

M'emociona el que he llegit sobre Eiximenis...tant costa tenir germanor entre Valencians i Catalans?
Si som carn de la mateixa carn; Cognoms, bandera, hàbits, parla, festes. Mireu com desitjo jo aquesta unió que acceptaria per tal d'enterrar divisions inculcades de l'exterior que la nostra nació es diguès " Països valenciano-mallorquins" i en cap cas em sentiria discriminat perque els uns ens portem als altres.

Pd: perdó, feia molt molt que no em fumava un porro..


Antiblavers, Irreductibles..

Desconnectat

 
  • Inici
  •  » Noticies
  •  » Nova secció de la galeria dedicada a Francesc Eiximenis

Peu del fòrum

Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB

Creative Commons License © 2004-2011 Antiblavers.org i altres contribuïdors | visites
Aquesta obra està subjecta a una Llicència de Creative Commons, tret d'on s'indique el contrari.
Funcionant gràcies a PmWiki, PunBB, Coppermine, PHP, MySQL, Apache i GNU/Linux.