#1 07-02-2008 08:05:27

montgrony
Membre

Riure's de mi perquè parlava en català

Nova discriminació que vaig tenir que sofrir ahir quan vaig entrar a comprar un croissant en un forn de pa. La dependenta que era sudamericana va riure tot dient-me que se li parlava en català no m'entenia. Mentrestant vaig sentir que la dependenta li deia  a la seva companya: " con que idioma habla este señor"


Llegiu "Qüestió de noms "

Desconnectat

 

#2 07-02-2008 09:10:11

Curial
Membre

Re: Riure's de mi perquè parlava en català

I què vas fer? No podem deixar que este tipus d'actitus puguen fer-se sense, al menys, cap resposta per la nostra part. Jo li haguera amollat algo, desde un simple "Parle en valencià, a València. A on collons vol que parle valencià, a la Xina?", a algo més elaborat (clar, que en el moment supose que és difícil que se t'ocorrega).

Si la persona insisteix en la seua actitut discriminatòria, li hem de dir que no volem res d'eixe establiment, que no volem comprar res a un puesto a on se'ns discrimina i que ens donen el full de reclamacions. Ja voreu com se´s canvia la cara.

Jo l'altre dia vaig anar a un bar a comprar una cosa per a la meua germana i la xica que estava darrere la barra al sentir-me em va preguntar "Como?" i a la tercera vegada li ho vaig dir en castellà. Em va dir "Ahh parles en valencià (un poquet com esforçant-se en pronunciar-lo, però amb un accent d'un país de l'est)! Perdona es que no lo entiendo". A mí no em va molestar.

Sí és de veres que m'agradaria viure plenament en valencià i no haver de canviar d'idioma, però també entenc que una persona que fa poc que ha arribat potser no l'enten perfectament, i mentres no falte al respecte i em demane que li parle en castellà amb educació, jo no tinc problema.


PD: Posa el nom del comerç i si n'hi ha gent ací d'a on vius a vore si poden anar a queixar-se.


_____________________________________________________________
http://i18.tinypic.com/63i134l.jpg
Our movement is still not spent / We vow to make our foes relent
Llibertat Països Catalans - Saoirse d´Éirinn

Desconnectat

 

#3 07-02-2008 14:55:14

karlosdc
Membre

Re: Riure's de mi perquè parlava en català

Va ser a València ciutat?


http://img98.imageshack.us/img98/1081/freedomcountriesjg6ip3.jpg
No t'han parit per a dormir:
et pariren per a vetllar
en la llarga nit del teu poble

Desconnectat

 

#4 07-02-2008 15:58:05

Re: Riure's de mi perquè parlava en català

Jo no dic la meua opinió del que hauria fet, per que els moderadors hem de "moderar-nos" lol

que collons, jo li haguera furtat tots els cruassants del mostrador i hauria eixit corrent com un conill. I de nit, li haguera fet coses pitjors... vaig a moderar-me xD


http://img396.imageshack.us/img396/3967/getattachment1ot4.jpg

"La teua terra i tu sou u mateix, si la terra mor, has mort tu també."

Desconnectat

 

Peu del fòrum

Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB

Creative Commons License © 2004-2011 Antiblavers.org i altres contribuïdors | visites
Aquesta obra està subjecta a una Llicència de Creative Commons, tret d'on s'indique el contrari.
Funcionant gràcies a PmWiki, PunBB, Coppermine, PHP, MySQL, Apache i GNU/Linux.