#1 25-02-2007 19:36:11

Els vostres ideals pesen a l'hora de consumir?

El consum en la societat capitalista és obligatori per tindre una existència dins la normalitat.

A vegades m'he preguntat fins a quin punt els nostres desitjos més filantròpics i sublims determinen accions de compra, de no compra o d'elecció de producte o de marca.
Vaig a fer-vos una llista de valors que a mi m'influeixen a l'hora de consumir:

- País-Estat d'origen del producte. Intente que siguen catalans o de països propers "amics" -Euskadi, Galícia, Occitània...

- Distància a la meua ciutat. Com més lluny, més contamina el transport fins ací, i més em costa comprar el producte.

- Tipus de règim polític. Alguns règims com les Monarquies i les Dictadures fan que no compre productes d'aquell estat -Marroc,  (Argentina-Xile-Sudàfrica abans), Espanya, Holanda, Irak...

- Criteri de defensa i conservació del Medi Ambient. Hi ha productes que amb la seua producció es contamina tant que intente comprar-los el menys sovint possible -automòbils, gasolina, bosses de plàstic, or, diamants, mobles de fustes en perill d'extinció... I al revés, mire de consumir molts productes biològics o d'agricultura integrada.

- Ètica cap als animals i les persones. Si hi ha empreses que usen pre-adolescentes per treballar o semi-esclaus, o exploten poblacions indígenes, o si hi ha empreses que maltracten o maten animals, procure fer-les boicot. Exemple: Pelleteria, bosses... en canvi consumisc molts productes de Comerç Just, com el cafè, sucre... on els intermediaris no es queden amb la majoria de beneficis.

Després de tots els condicionants, vosaltres quins afegiu? Quins són els més imporants actualment?


----------------------------------------------------------------------------------------------
Porta dels Països Catalans a Salses

http://img208.imageshack.us/img208/8452/ratpenatjohnnyborinottayu1.gif

Desconnectat

 

#2 25-02-2007 21:34:52

Re: Els vostres ideals pesen a l'hora de consumir?

Pel capitalisme tot es rentable, la terra, els sentiments (tot lo relacionat en la premsa rosa), inclús les vides humanes. Tot el que es mou, val una quantitat de diners.


http://img396.imageshack.us/img396/3967/getattachment1ot4.jpg

"La teua terra i tu sou u mateix, si la terra mor, has mort tu també."

Desconnectat

 

#3 26-02-2007 14:39:17

Feralja_PV
Membre

Re: Els vostres ideals pesen a l'hora de consumir?

A mi m'agradaria ser més selectiu a l'hora de comprar encara que habitualment no ho sóc. Si que acostume a evitar certs productes com ara la Coca-Cola (molt típic, ho se) i de no comprar al Mercadona pel tema dels companys en vaga. A més també evite a Velarte quan vaig llegir aci mateix que eren uns blavers "de la llet" (estava esperant per dir eixa expresió traduida literalment xDDDD).
Podriem dir que tracte de ser consecuent al mercat encara que al final no ho sóc massa.

Desconnectat

 

#4 27-02-2007 01:02:03

Re: Els vostres ideals pesen a l'hora de consumir?

És dificil ser consequent a la perfecció. Jo a vegades compre bananes que venen de sudamèrica...mira què lluny. Encara que sempre queda el consol de pensar que han vingut en barco, que és més ecològic que en camió o en avió.


----------------------------------------------------------------------------------------------
Porta dels Països Catalans a Salses

http://img208.imageshack.us/img208/8452/ratpenatjohnnyborinottayu1.gif

Desconnectat

 

#5 27-02-2007 15:52:57

Re: Els vostres ideals pesen a l'hora de consumir?

En barco??? No abaixes al nivell Campsnal nou... és vaixell

La veritat es que done preferència als productes de la nostra terra, però com moltes voltes això no pot ser, doncs no li pegue massa voltes.


En lluita per salvar el Pais Valencia! No et deixarem morir MAI!!!!

Desconnectat

 

#6 27-02-2007 17:02:40

Re: Els vostres ideals pesen a l'hora de consumir?

Es pot dir de les dos formes: barco o vaixell.


http://img396.imageshack.us/img396/3967/getattachment1ot4.jpg

"La teua terra i tu sou u mateix, si la terra mor, has mort tu també."

Desconnectat

 

#7 27-02-2007 18:21:45

olocaui
Membre

Re: Els vostres ideals pesen a l'hora de consumir?

si pero barco esta mal dit, dius barco, en masculi, i deuria de ser barca, en femeni, vaixell es una barca gran...crec...


Estic fart d'haver de demanar perdo per existir!! (Joan Fuster)

Desconnectat

 

#8 27-02-2007 19:53:21

Re: Els vostres ideals pesen a l'hora de consumir?

mmm
Repetisc: en estàndard està ben dit de les fos formes, barco o vaixell.


http://img396.imageshack.us/img396/3967/getattachment1ot4.jpg

"La teua terra i tu sou u mateix, si la terra mor, has mort tu també."

Desconnectat

 

#9 27-02-2007 20:28:25

Re: Els vostres ideals pesen a l'hora de consumir?

Si però és un estàndard fet per la AVL, i és una paraula castellana.


En lluita per salvar el Pais Valencia! No et deixarem morir MAI!!!!

Desconnectat

 

#10 28-02-2007 23:17:18

-àlex-
Membre

Re: Els vostres ideals pesen a l'hora de consumir?

Està mal dit, es vaixell, la barca es només per a la pesca..etc
Jo crec que cadascú pot compra el que vulga i d´on siga, ara que si tu vols regir-te pels teus valor ètics, doncs, fes el que vullgues. Productes de la terra sempre millor no???, millorem l´economia..
gràcies


-ÀLEX13-    Rita bollera , que ja som de 1ª!!!  Campsnal9= xotos  PVSÍ

Desconnectat

 

Peu del fòrum

Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB

Creative Commons License © 2004-2011 Antiblavers.org i altres contribuïdors | visites
Aquesta obra està subjecta a una Llicència de Creative Commons, tret d'on s'indique el contrari.
Funcionant gràcies a PmWiki, PunBB, Coppermine, PHP, MySQL, Apache i GNU/Linux.