#1 19-04-2013 23:43:14

Webmestre
Administrador

20 anys sense Guillem Agulló

Benvolguts amics:

Enguany s'acompleixen 20 anys de l'assassinat del jove nacionalista i antifeixista Guillem Agulló per part d'un grup de feixistes.

Molt s'ha parlat i escrit del tema, i no anem a repetir la història, que en si és desagradable, de com els feixistes assenyalaren, acaçaren i finalment assassinaren Guillem.

Sí que convé que recordem l'entrevista que férem des d'aquesta web a son pare, també de nom Guillem, fa cosa d'any i mig, on conta com la seua família va viure tot això. Més interessant creiem que és la part on conta el patiment enorme de la seua família després de l'assassinat del seu fill, que al nostre entendre és potser tan greu com l'assassinat en si.

20 anys després continuen passant coses molt escandaloses al vontant d'aquest fet. Començant per com gent d'alguns grupuscles com el GAV o España2000 continuen burlant-se de la seua mort. Seguint per com en alguns mitjans de la dreta espanyolista continua criminalitzant-se la figura de Guillem i repetint que allò va ser una baralla de bandes. Seguint per com en alguns pobles i ciutats governats pel PP se li continuen negant carrers i places a Guillem...Un llarg etcètera.

El més greu potser és que els assassins estan en llibertat i continuen fent de les seues. Com conta el pare de Guillem en l'entrevista que li férem, ni l'assassí ni la seua família li han demanat perdó, quan és el mínim que podien fer.

L'exemple de Guillem, però, té aspectes positius. Representa la lluita de tota una generació, que despertà al nacionalisme en aquell temps. Representa igualment la fidelitat a eixos principis. Representa en darrer terme com, malgrat el seu assassinat pels feixistes, el nacionalisme no sols ha minvat sinó que continua creixent sense parar. Ací podem dir allò que deia l'Església en els primers temps de que sang de màrtirs, llavor de cristians.

I en aquest sentit, malgrat les circumstàncies dramàtiques en què morí, Guillem és un exemple. És la veu de tota una generació i per extensió de tot un poble.

Mon pare sempre me deia que si tens la raó, no tingues mai por. Guillem no va tenir mai por, i per tant, tenia la raó.

Webmestre.

https://www.antiblavers.org/galeria/albums/violencia/Guillem.Agullo.jpg

Foto de Guillem Agulló

Desconnectat

 

#2 26-04-2013 01:37:47

Almogaver_cat
Membre

Re: 20 anys sense Guillem Agulló

Font: Vilaweb.cat

"El PP nega el reconeixement a Guillem Agulló a les CortsEl PP nega el reconeixement a Guillem Agulló a les Corts


Ho havia proposat EUPV, en un text que també instava a crear una fiscalia especialitzada en delictes d'odi "
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"La lluita continua companys, fins la nostra llibertat ! "

http://youtu.be/2-SS0_toOxQ

<Companys, si enyoreu les primaveres lliures,
amb vosaltres vull anar,
que per poder-les viure
jo me n'he fet soldat.

I si un trist atzar m'atura i caic a terra,
porteu tots els meus cants
i un ram de flors vermelles
a qui tant he estimat,
quan guanyem el combat.>

(Lluís Llach)

Última edició per Almogaver_cat (02-05-2013 22:37:54)

Desconnectat

 

#3 09-05-2013 00:58:47

Almogaver_cat
Membre

Re: 20 anys sense Guillem Agulló

Encara hi ha combat.

http://youtu.be/49zeZzkBFRs

Desconnectat

 

#4 09-05-2013 20:02:43

Webmestre
Administrador

Re: 20 anys sense Guillem Agulló

Un vídeo molt bonic, com aquell que feren amb música de "Sóc mediterrani" de Seguridad Social. Alguns dels que ixen, per cert, són coneguts meus, i sempre em fa il·lusió veure'ls en un vídeo.

Si els xics del Bloc Jove fan una cosa bé, jo sóc el primer a aplaudir-los. Coses com aquesta han de fer i no i no perdre el temps en val.com

Desconnectat

 

#5 20-05-2013 01:48:59

Almogaver_cat
Membre

Re: 20 anys sense Guillem Agulló

Del "Roig al Blau"  (al igual que l'entrevista que vareu fer aci a Antiblavers, al pare d'en Guillem, dos documents que m'han commogut mes.
Del Roig al Blau,   Un document impressionant.
font: Vilaweb.

http://youtu.be/ZrbDUmT7L3o

Desconnectat

 

Peu del fòrum

Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB

Creative Commons License © 2004-2011 Antiblavers.org i altres contribuïdors | visites
Aquesta obra està subjecta a una Llicència de Creative Commons, tret d'on s'indique el contrari.
Funcionant gràcies a PmWiki, PunBB, Coppermine, PHP, MySQL, Apache i GNU/Linux.