#1 03-05-2010 19:30:40

Ripollès
Membre

Diferències lèxiques entre el valencià i el català, Teresa Puerto

Podem citar l’articul lo (cat. el), determinatiu este (c. aquest), possesiu seua (c. seva), personal vosatres-vosatros (c. vosaltres), numeral deneu (c. dinou), preposicio en (c. a), conjuncio puix (c. doncs), adverbi aci (c. aquí), quasi (c. gairebé)…


"El nostre valencià, català de tots i el nostre català, valencià de tots"

Desconnectat

 

#2 03-05-2010 19:34:25

Ripollès
Membre

Re: Diferències lèxiques entre el valencià i el català, Teresa Puerto

I es justifica dient...   "no es precis que siguen moltes les diferencies lexiques. No es la cantitat, sino la calitat de significacio que tenen en el proces de formacio de la llengua i en la freqüencia d’us. Tenen gran valor com a traços pertinents de diferenciacio les paraules que no tenen significat propi, com les preposicions, conjuncions, adverbis, determinatius, possesius, personals, numerals, etc."

Per cert, poseu - vos protecció als ulls,.... "Les autoritats sanitàries adverteixen que llegir durant més de dos minuts un text escrit amb les normes del Puig perjudica sèriament la salut"


"El nostre valencià, català de tots i el nostre català, valencià de tots"

Desconnectat

 

#3 20-09-2010 18:37:02

manelmod-PV
Membre

Re: Diferències lèxiques entre el valencià i el català, Teresa Puerto

Ni cas, xiquets, eixa senyora és una autèntica "tia maria", però que ha llegit 3 llibres i ja és creu Saussure, Meyer-Lubke o Chomsky amb veu de pito; res de res, nens, de forment ni un gra, un "zero a l'esquerra a nivel filològic. 2 tòpics espanyolerblavers sense cap demostració empírica més sobats i rancis que els braç de sant vicent. Currículum: Catedràtica d'institut (col.legi matat, què no us pensàveu) especialitat "ANGLÉS". Té l'ego disparat gràcies al bombo mediàtic que li han donat en els darrers anys certs mitjans peperos i les paraetes seudoculturals blaveres que viuen del presupost públic per la pela que els amolla la Diputació del Giner-Rus i l'Alcaldia de Rita.

Desconnectat

 

#4 15-12-2010 03:13:46

Re: Diferències lèxiques entre el valencià i el català, Teresa Puerto

Diferències entre l'andalús i l'espanyol: Buhero: Agujero, Quiyo: Chiquillo, Ozú: Jesús, etc.


http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSWI2d6jBA3Pf__nPQ_4WgV8g7UgBwVEL2MFh0W0pU5u-87y2t4QQ

Si el que calla atorga, sap que s'empassa la porga.

Desconnectat

 

#5 16-12-2010 00:54:47

Pendrach
Membre

Re: Diferències lèxiques entre el valencià i el català, Teresa Puerto

Buhero!!! Vaja coincidència!!! Alguns valencians (en el sud del País Valencià i, tal vegada, en la comarca La Costera) quan parlen en castellà i pronuncien "buhero", "abuhero" o "abujero"...

Desconnectat

 

#6 12-05-2012 20:29:48

COFOI_VLC
Membre

Re: Diferències lèxiques entre el valencià i el català, Teresa Puerto

el meu avi valencià como jo,  deia ""casa meva""  i no pas "meua",

Desconnectat

 

#7 12-05-2012 20:42:25

COFOI_VLC
Membre

Re: Diferències lèxiques entre el valencià i el català, Teresa Puerto

jo si faig servir ""gaira"" ""gairabé""  i altres paraules que a valència no es fan servir gaira. simplement perque m'agrada

Desconnectat

 

Peu del fòrum

Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB

Creative Commons License © 2004-2011 Antiblavers.org i altres contribuïdors | visites
Aquesta obra està subjecta a una Llicència de Creative Commons, tret d'on s'indique el contrari.
Funcionant gràcies a PmWiki, PunBB, Coppermine, PHP, MySQL, Apache i GNU/Linux.