#1 10-10-2010 12:54:42

TirantLoNegre
Membre

Nou front Blaver a les Illes Balears!

Hola Macos,

No se si heu sentit la noticia "Bauzá dice que derogará la Llei de Normalització Lingüística pero rectifica unas horas más tarde" a:

http://ultimahora.es/mallorca/noticia/n … tarde.html

El Senyor Bauzá, aspirant del PP a la presidècia de les illes Balears, vol derogar la llei, perque els Mallorquins no beuen en got sinó en "tassó", i no es posen cap barret sinó que es posen un "capell".

La noticia diu textualment "En dicha entrevista, la periodista le preguntó si él cambiaría la Llei de Normalització Lingüística. Bauzá no dudó: «Sí, la eliminaré». La periodista preguntó si eliminaría la ley. La respuesta de Bauzá también fue contundente: «Si; sí; sí; sin ninguna duda». «Nosotros aquí decimos tassó y no got . Y porque nosotros decimos capell y no decimos barret . Lo que nosotros hemos aprendido de nuestros abuelos, de nuestros padres, son una serie de palabras absoluatmente propias que determinan nuestra riqueza cultural y yo no estoy dispuesto a que, desde fuera, desde Catalunya, se nos imponga. Yo respeto a todas las personas y todas las regiones y creo que, igual que nosotros respetamos, nos han de respetar»."

Que opineu d´això?, macos!


___________________________________________________________________________________________
http://acatalunyallenguavehicularelcatala.blogspot.com/
Ramon Muntaner, Crònica, cap. CCXCVI:
«E divenres matí venc, la gràcia de Déu,de bona pluja, que pres tot Aragon e Catalunya e Regne de Valencia e de Murcia e durà entrò per tot lo dicmenge tot dia»

Desconnectat

 

#2 10-10-2010 13:02:15

Toni_M
Membre

Re: Nou front Blaver a les Illes Balears!

Jo ho vaig llegir ahir al diari Avui i em vaig quedar de pedra. Em fa gràcia que sempre els que es proclamen que miren per la llengua i no permetran "l'imposició catalana" són els que no la parlen...

Desconnectat

 

#3 10-10-2010 13:03:34

saforenc
Membre

Re: Nou front Blaver a les Illes Balears!

que jo li dic pixorro per on pixe i tots fem clotet.

Desconnectat

 

#4 10-10-2010 13:04:01

Toni_M
Membre

Re: Nou front Blaver a les Illes Balears!

A més, em sembla de conya que la seva identitat sigui X i que no es vulguin dir catalans, ho respecto. Però el que no tolero és que s'inventen que parlen una llengua diferent. Per aquesta regla de tres cada país de parla espanyola que li dirien la seva llengua: argentí, peruà, colombià, mexicà???

Desconnectat

 

#5 10-10-2010 13:11:05

TirantLoNegre
Membre

Re: Nou front Blaver a les Illes Balears!

Això és el que jo pensaba, ja que a l´Argentina sembla que els "coches" son "carros" i els camps de futbol son "la cancha". I a més tots els espanyols allà son Gallecs.

Vatua l´olla! Ara resultarà que Espanya no és Castella sinó Galicia.

Última edició per TirantLoNegre (21-10-2010 20:45:16)


___________________________________________________________________________________________
http://acatalunyallenguavehicularelcatala.blogspot.com/
Ramon Muntaner, Crònica, cap. CCXCVI:
«E divenres matí venc, la gràcia de Déu,de bona pluja, que pres tot Aragon e Catalunya e Regne de Valencia e de Murcia e durà entrò per tot lo dicmenge tot dia»

Desconnectat

 

#6 10-10-2010 13:18:29

saforenc
Membre

Re: Nou front Blaver a les Illes Balears!

Es el que te tindré el cervell de Bob Esponja, amb la humitat del mediterrani el te entollat.

Desconnectat

 

#7 14-10-2010 22:05:51

Pendrach
Membre

Re: Nou front Blaver a les Illes Balears!

És una gran beneiteria!!!! (tonteria és un castellanisme)

Algun madrileny ha obligat a un canari que parlàs "patatas", no "papas" o "coche", no "carro"? NINGÚ
Algun canari ha obligat a un madrileny que parlàs "papas", no "patatas" o "carro", no "coche"? NINGÚ

Llavors, moltes persones (sud-americans, andalusos i canaris) tenen dret de usar paraules i expressions dialectalment (de manera coloquial o formal), igual que'ls anglesos, francesos, alemanys o altres països. Ningú obliga a la gent que canvie les expressions que no són considerades com lo seu costum.

Si vaig a Barcelona o a LLeida o a Mallorca, tinc dret d'expressar en valencià i cap català m'obliga que canvie les expressions.

Visca la llibertat d'expressió!!!
Visca la terra lliure!!!

Desconnectat

 

#8 17-10-2010 16:34:10

TirantLoNegre
Membre

Re: Nou front Blaver a les Illes Balears!

Totalment d´acord amb el Pendrach. Particularment, sentir a un valencià dir coses com "eixe, eixa" en lloc de "aquest, aquesta", "vos convoque" en comptes de "us convoco" i d´altres, fa patxoca. La nostra riquesa cultural i lingüística no te limits.

Això no és possible a la "Real Academia Española de la Lengua", que no accepta els trets diferencials dels andalusos, entre d´altres.

Si els Andalusos fessin una gramàtica pròpia, crec que l´Espanyol podria tenir un clar cas de divisió de la seva llengua. No hi ha cosa més dificil que entendre a un Andalús quan parla, per que realment , sembla que no sigui Castellà.

Us posaré com a exemple, una carta escrita per un Andalús a un Català (sembla veridic, veure http://untipodemagia.blogspot.com/2008/ … ataln.html) :

"Sr. D. MARC BAJONA CAMPS Cap d´Oficina/DepartamentOrganisme de Gestió TributáriaAjuntament de Castellgalí
Málaga (Andalusía, er Sur)19 de setiembre de 2005
Estimado Sr. Cap d´Oficina:Hemo resibío zu carta de fesha trentiuno d´agosto der presentaño, en la que nos comunica argo mu´estraño referente a don Hosé Antonio García Marín y qu´hasta la prezente no hemo podío descifrá, dado er raro lenguahe en er que intentan comunicarsse con nosotro.Le huro por Dió que´hemo hesho to lo possible por aclará zi nosotro le debemo a ustede argo o son ustede los que nos tienen que hasé argún pago. Nuestro Hefe D´Amnistrassión se´ncuentra el´hombre recuperándose der soponsio, alelao, pero l´asseguro qu´haremo to lo possible por acabá de orientarmo y aclará este complejo crintograma que nos han remitio.Lo que má difissi está siendo de´ntendé e´esso de 'la seva propietat que puguin figurar amb prelació als sous' o lo de 'de tot aixó se´n dona trasllat a l´empresa', pero no dude que´ncuanto h´ayamo ressuerto el assertiho le daremo cumplía respuesta.No´stante to lo anterió, y si no fuesse molestia pa´usté, a fin devitá insidentes diplomáticos mayore, le rogaría que´nlosusesivo se dirihiese a nosotro en la lengua materna de Garcilaso, Cervantes, Góngora, Calderón, Juan Ramón Jiménez, Pío Baroja, Unamuno, Ortega y Gasset o Vicente Aleixandre, porque a los catetos der sur, en cuanto los sacas der castellano y de cuatro frases h´echas en fransé o inglé (ya sabe, 'vu le vu cuxe avec mua sexua??' o aquello de 'do you want make love with me??', pa´impressioná a las suecas o masisas teutónicas qu´inundan nuestras playas) se pierden.Quedando a su disposisión, aprovecho er momento epístolá pa´nviarle un afectuosso y cordiá saludo,
Fdo.: José Sarriá
Gerente (o Manachemen) "

Molt bo!


___________________________________________________________________________________________
http://acatalunyallenguavehicularelcatala.blogspot.com/
Ramon Muntaner, Crònica, cap. CCXCVI:
«E divenres matí venc, la gràcia de Déu,de bona pluja, que pres tot Aragon e Catalunya e Regne de Valencia e de Murcia e durà entrò per tot lo dicmenge tot dia»

Desconnectat

 

#9 18-10-2010 12:31:06

PALAMOS
Membre

Re: Nou front Blaver a les Illes Balears!

Bé més que blaveros seran gonelles els que facin això a ses illes, així els anomenen allà als analfabets wink


Antiblavers, Irreductibles..

Desconnectat

 

#10 18-10-2010 22:35:31

campdetúria
Membre

Re: Nou front Blaver a les Illes Balears!

Al País Valencià se sol dir este/a estos/es en compte d'aquest/a aquests/es ambdós formes son correctes.

Desconnectat

 

#11 18-10-2010 23:09:03

Àlex1912
Membre

Re: Nou front Blaver a les Illes Balears!

Quina vergonya d´home i de partit... menys mal que ací al País Valencià tenim la AVL que protegirà la unitat de la llengua.
Jo crec que s´ha de fer una institució per al principat, per al PV i pera la les illes que protegeixi la unitat de la llengua ja que jo ací al PV puc dir esta i aquesta, alguna cosa o quelcom, algun o qualque, un o hom tots dos o ambdós ...etc. Això si també a Catalunya i a les illes tindrien que saber les paraules que es diuen ací com nosaltres sabem les seues paraules autòctones. I ja per demanar... i eixa mateixa institució que faci els examens de coneixements sobre la llengua ja que el que jo vaig a fer el pròxim 20 de novembre (grau mitjà) i el 19 de juny (grau superior s´aprovi el mitjà) crec que en unes oposicions val menys que el mateix examen a Catalunya no m´he informat però m´ho han dit...

Última edició per Àlex1912 (18-10-2010 23:11:19)


Un poble, una llengua, dues accents i una senyera PPCC  //*\\
País Valencià lliure
http://img375.imageshack.us/img375/8350/senyera.jpg

Desconnectat

 

#12 19-10-2010 20:52:05

TirantLoNegre
Membre

Re: Nou front Blaver a les Illes Balears!

Vaja Àlex! això de l´examen assimètric és una jugada. Si és cert ho trobo molt injust. Crec que un examen de la nostra llengua hauria de servir tant al Païs Valencià com a Catalunya, Andorra, Balears, L´Alguer i la Catalunya nord (França Sud, Langue-Doc).

Segur que és com tu dius? M´hauria d´informar.

A les hores, si jo aprovo el nivell C de Català aquí a Barcelona, tampoc em servirà a València? No és just.


___________________________________________________________________________________________
http://acatalunyallenguavehicularelcatala.blogspot.com/
Ramon Muntaner, Crònica, cap. CCXCVI:
«E divenres matí venc, la gràcia de Déu,de bona pluja, que pres tot Aragon e Catalunya e Regne de Valencia e de Murcia e durà entrò per tot lo dicmenge tot dia»

Desconnectat

 

#13 19-10-2010 20:54:34

TirantLoNegre
Membre

Re: Nou front Blaver a les Illes Balears!

Respecte a conéixer les paraules i expresions del Català (oriental i occidental) ho trobo molt encertat. Si més no, tenir algun coneixement sobre el tema crec que pot anar be, sobre tot si ens movem pels PPCC.


___________________________________________________________________________________________
http://acatalunyallenguavehicularelcatala.blogspot.com/
Ramon Muntaner, Crònica, cap. CCXCVI:
«E divenres matí venc, la gràcia de Déu,de bona pluja, que pres tot Aragon e Catalunya e Regne de Valencia e de Murcia e durà entrò per tot lo dicmenge tot dia»

Desconnectat

 

#14 19-10-2010 22:32:06

Àlex1912
Membre

Re: Nou front Blaver a les Illes Balears!

Sí que serveix TirantLoNegre. Per exemple jo ara aprovi el grau mitjà i després el superior. Faig oposicions al País Valencià i trec una nota mes 2.5 punts que és el que val el grau superior (no estic segur demà preguntaré... crec que son 3 punts). En un futur me´n vaig a Catalunya o a les illes a viure i jo vull treballar per exemple a Barcelona. Jo vaig a fer la meua entrevista de treball i puc presentar el meu títol de grau superior de valencià i no passa res el meu títol es similar al màxim nivell de català tot i que no parlo amb l´accent. El problema està ací... gràcies al PP crec que vosaltres el teniu més difícil a l´hora de cercar treball al País Valencià amb el català però no en feu cas perquè no ho se segur tinc que informar-me.


El problema que estava dient amb les paraules TirantLoNegre és que jo parlo amb un català o catalana (sempre m´ha pasat) i no entenen "vesprada" mentre jo si que entenc "tarda". A veure que ells utilitzen "tarda" ja que és la forma de dir-ho en Catalunya però que almenys entenen les meues expressions per això deia lo de una agència comú de la llengua per als PPCC i la mateixa educació a tot el territori per el que respecta a la llengua.


Un poble, una llengua, dues accents i una senyera PPCC  //*\\
País Valencià lliure
http://img375.imageshack.us/img375/8350/senyera.jpg

Desconnectat

 

#15 21-10-2010 20:15:57

TirantLoNegre
Membre

Re: Nou front Blaver a les Illes Balears!

Si, crec que el problema és a l´inrevés, és a dir, que jo vagi a València. Amb el meu català d´en Fabra crec que s´em tancarien les portes.

El tema de la "vesprada" és senzillament que no està en el nostre diccionari. Natros tenim "vespre". No se si és el mateix que "vesprada" però no ho crec. "Vespre" és més tard que "Tarda" i més aviat que "NIT".

Però tampoc tenim els vostres pronoms "Eixos", "Mosatros", "Estos". Tenim "Aquells", "Natros" o "Aquests". Forma part del joc complert. Vosaltres teniu paraules que nosaltres no, i també tenim expresions diferents.

"Ja maura!", "Fotre quin tocat ! ", "Xe que fotre ! ", "Eres més pesat que la boira terrera ! ", "Fer-se un colpet "...no ho he sentit mai a la meva vida.

Has sentit tu "La mare que em va matricular!", "Vatua l´olla!", o els renecs "cagumlamarsalada", "cagumlou", "ves-te a fotre", "casondena"?


El tema és la unitat de la llengua. Només si estem units podrem fer pedagogia recíproca. És a dir, aprendre el català que es parla a tot arreu i per a tothom.

Per això està aquest forum. Jo estic aprenent moltissim valencià. És fantastic!!!

Última edició per TirantLoNegre (21-10-2010 20:55:03)


___________________________________________________________________________________________
http://acatalunyallenguavehicularelcatala.blogspot.com/
Ramon Muntaner, Crònica, cap. CCXCVI:
«E divenres matí venc, la gràcia de Déu,de bona pluja, que pres tot Aragon e Catalunya e Regne de Valencia e de Murcia e durà entrò per tot lo dicmenge tot dia»

Desconnectat

 

#16 21-10-2010 21:24:13

Àlex1912
Membre

Re: Nou front Blaver a les Illes Balears!

Els que jo no coneixia era  "cagumlamarsalada" "cagumlou" "casondena" i"Vatua l´olla!". Tens raó cada territori te les seues formes d´ expressar-se i el problema del treball... quan el PSPV o alguna coalició d´esquerres guanyi les eleccions al PV ja no tindreu problema.

Jo sincerament crec que el PSPV no te popularitat ací per el seu líder... no és carismàtic
I ERPV tampoc te tants vots perquè els blavers tenen a la població controlada amb el "anticatalanisme" que diuen ells. I creuen que els catalans volen annexionar-nos.

Et recomano el documental "De Roig a Blau" que està ací a la pàgina web i veuràs com era València a la transició 

mms://147.156.41.66/DO-del_roig_al_blau

a mi no em funciona aquest enllaç per això ací tens un enllaç de google video:

http://video.google.com/videoplay?docid … 218508438#


Un poble, una llengua, dues accents i una senyera PPCC  //*\\
País Valencià lliure
http://img375.imageshack.us/img375/8350/senyera.jpg

Desconnectat

 

#17 21-10-2010 21:32:30

saforenc
Membre

Re: Nou front Blaver a les Illes Balears!

jo els conec tots i soc de la safor per la senzilla raó que he parlat amb gent de tot arreu, si no ixes de casa no saps, que's el que es passa als blavers amb tanta estupidesa que diuen.

el PSPV no te popularitat ací perquè son un tall de castellans i part del nostre puto sistema bipartidista que mai canviarà, sense contar la seua traïció a la nostra terra ja fa molts anys.

Ací tenim que ajuntar-mos tots i que'l PSPV torne al bon camí, cosa que mai passara perquè estan 'emponnats'( el cul en pompa ) cap a Madrid i allà els fan el ditet prostàtic que sembla els encanta, 'sescorren' de gust.

ja ho deia HE-MAN " CUOTA DE PODER ... VEN A MI !!! "

per cert, molt interessant els Victoria Secrets d'enguany tongue

Última edició per saforenc (21-10-2010 21:35:14)

Desconnectat

 

#18 22-10-2010 23:00:33

TirantLoNegre
Membre

Re: Nou front Blaver a les Illes Balears!

Hola macos!

Aquí al principat tenim un sector catalanista molt potent al parlament. En el tema de la llengua hi han poques fisures. Els 4 partits que formen la majoria de l´arc parlamentari català (PSC,ERC,IC i CiU) estan pel tema de la Inmersió Lingüística en Català en el sistema educatiu. Si el Constitucional o el PP no ens aixafa la guitarra, en el futur pot ser que aconseguim guanyar alguna batalleta per que els nostres fills es comuniquin només en català.

Respecte a la situació política, crec que no és gaire diferent. Al Principat tenim la nostra versió de PSPV-PSOE, el PSC(socis del PSOE espanyol) de MONTILLA (el nostre president de la Generalitat Catalana) . La veritat és que és una vergonya pel pais tenir un president així. Quan està al Principat es catalanitza per no perdre vots, però quan marxa a Madrid ja te el culet preparat per que en ZP li posi mirant a terra per agafar la pastilla de sabó.

Respecte als independentistes d´ERC (Esquerra Republicana de Catalunya, socis de govern tripartit juntament amb IC-Iniciativa verds), han perdut moltissim a Catalunya. Ara per ara en Carod Rovira (antic secretari d´ERC i actual vicepresident de la Generalitat) ha estat desplaçat per un tal Puigcercós. Doncs be, en Puigcercós no connecta gens amb l´electorat. Per tant, ERC caurà en aquestes eleccions del 28-Nov.

Molt probablement guany Artur Mas de CiU (Convergència i Unió), sector nacionalista i que n´està per la independència però de manera molt subtil (ara per ara només volen defendre el confederalisme amb Espanya i el concert econòmic).

Tot i això, tenim al PP com a 3ª força política (amb una força de 11-15 diputats) i un sector del electorat que no va a votar (més d´un 50 % no vota). Aixó és el que fa més por, per que no sabem que votarien aquestes persones.

Fins aviat!


___________________________________________________________________________________________
http://acatalunyallenguavehicularelcatala.blogspot.com/
Ramon Muntaner, Crònica, cap. CCXCVI:
«E divenres matí venc, la gràcia de Déu,de bona pluja, que pres tot Aragon e Catalunya e Regne de Valencia e de Murcia e durà entrò per tot lo dicmenge tot dia»

Desconnectat

 

Peu del fòrum

Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB

Creative Commons License © 2004-2011 Antiblavers.org i altres contribuïdors | visites
Aquesta obra està subjecta a una Llicència de Creative Commons, tret d'on s'indique el contrari.
Funcionant gràcies a PmWiki, PunBB, Coppermine, PHP, MySQL, Apache i GNU/Linux.