#41 07-12-2007 10:54:49

Tio_Cuc
Membre

Re: Què és per a tu ser valencià?

Tornant al tema de les comarques castellanoparlants, jo crec que la unió ha de ser d'igual a igual, és a dir; "si tu m'acceptes és perquè respectes com sóc jo, i jo tinc els mateixos drets que tu a ser com sóc, sinó, bon vent i barca nova. Jo no obligue a ningú a ser com jo sóc, perquè està clar que si tu i jo no parlem la mateixa llengua és perquè no som iguals". I si aquesta unió s'ha de basar en el principi que "como los dos sabemos castellano tu tienes que hablar mi lengua por educación y respeto y si a caso, como yo soy tan guay, cuando a mi me apetezca, o cuando jo me jubile y no tenga otra cosa que hacer ya aprenderé ese dialecto tuyo que tanto ENRIQUECE (com l'arròs vaja!!!) a los valensianos".

Desconnectat

 

#42 07-12-2007 13:54:37

Llenguacatalana
Expulsat

Re: Què és per a tu ser valencià?

A Itàlia la llengua alemanya és oficial al nord-est a Bolzano, però no parlen alemany, parlen un dialecte germànic incomprensible per un alemany que només sàpiga la llengua estàndard (hochdeutsch). A la Suïssa de llengua oficial italiana parlen llombard, una llengua romànica que no és italià i s'allunya prou de l'italià, molt més que l'espanyol i l'italià. Pots trobar les llengües que es parlen a Itàlia buscant "italià" al google i entrant en la wikipèdia en català. Les llengües en Itàlia són el franco-provençal, el català, el sard, el llombard, el piemontés, el lígur, el vénet, l'emilià romanyol, el friüles, el romanesco, el napolità i el sicilià. Segur que em deixe algú. Ara vindrà algun llest al fòrum dient que tot és italià ja que Itàlia només reconeix que al seu territori es parla català, sard, alemany (mentida grossa) i  occità.

A Suïssa es parla romanx, llombard, francés, francoprovençal i allemand (suís alemany). A Suïssa no es parla ni italià ni alemany. La cadena nacional en italià cada vegada fa més programes en llombard, als concursos els locutors parlen en italià i la gent contesta en llombard. Les cadenes locals només emeten en llombard.

Desconnectat

 

#43 07-12-2007 15:45:01

Tio_Cuc
Membre

Re: Què és per a tu ser valencià?

Llenguacatalana no dic que no tingues raó, però jo vaig vore com aquest senyor del nord-est d'Itàlia es va lligar a una austríaca i no parlaven ni en intalià ni en anglés. Potser al ser oficial l'alemany a aquella zona d'Itàlia estaven parlant l'estandard, el "Hochdeustsch" que coneixien tots dos.

Desconnectat

 

#44 07-12-2007 15:51:23

Re: Què és per a tu ser valencià?

Jo sóc català però també em sento valencià ja que som una mateixa nació. Crec que tothom que viu als PPCC i no es sent ni espanyol, ni francès (ni italià) és català, valencià, alguerès...


No esperes salvacions supremes
de Déu, dels reis ni del tirà
obrer és la sang de tes venes
que triomfant et salvarà.

Desconnectat

 

#45 07-12-2007 16:02:21

Llenguacatalana
Expulsat

Re: Què és per a tu ser valencià?

En Àustria no parlen hochdeutch, parlen l'austríac, que és una altra llengua germànica i que és la mateixa que parlen a Bolzano. Els d'Àustria saben hochdeutch encara que mai el parlen, però els de Bolzano només saben l'idioma o "dialekt" germànic només compressible per als autríacs del sud,  i per a la llengua escrita tenen l'italià.

Desconnectat

 

#46 07-12-2007 16:41:55

Tio_Cuc
Membre

Re: Què és per a tu ser valencià?

Llenguacatalana, de molt bon rotllo eh! i smile , és pura curiositat d'un ignorant com jo que no té ni idea d'alemany. Aleshores si l'austríac i l'alemany no són la mateixa llengua Hitler als seus discursos no parlava en la seua llengua sinó en alemany, no?

Desconnectat

 

#47 07-12-2007 17:19:42

Llenguacatalana
Expulsat

Re: Què és per a tu ser valencià?

Hitler parlava en Hochdeutch. A Alemanya el hochdeutch ha desplaçat els dialectes. A totes les ciutats alemanyes la gent parla Hochdeutsch amb matisos del dialecte local ja perdut, les llengües regionals ja només són parlades al món rural, a les ciutats la gran majoria només sap hochdeutch. Això no passa a Àustria i a Suïssa on només parlen dialectes de l'alt germànic (no confondre amb l'alt alemany o hochdeutsch). Hitler sabia parlar austríac, però es dirigia a un públic alemany i la llengua alemanya és la que entenen tots els alemanys i també els austríacs.

Desconnectat

 

#48 07-12-2007 17:58:05

Tio_Cuc
Membre

Re: Què és per a tu ser valencià?

Com el tema sobre les llengues europees m'interessa molt propose obrir un fòrum amb el nom; "Llengües europees, dialectes i subdialectes".

...I continuar amb el tema de l'austríac i l'alemany

Desconnectat

 

#49 07-12-2007 18:26:05

Llenguacatalana
Expulsat

Re: Què és per a tu ser valencià?

Doncs si vols l'obris tu. Si obric jo un debat amb eixe títol em titllaran de troll cap a amunt. I és que alguns tenen una fixació malaltisa envers la meua persona. Totes les meues opinions, encara que siguen ciència pura, les veuen com a provocacions. Són iguals que els blavers. I el pitjor de tot és que Curial i Daniol li estan menjant el tarro a Gandia.

Desconnectat

 

#50 07-12-2007 18:31:54

Tio_Cuc
Membre

Re: Què és per a tu ser valencià?

No sabia que jo podia obrir fòrums!

Desconnectat

 

#51 08-12-2007 02:28:49

Re: Què és per a tu ser valencià?

Obri-lo, endavant, que jo no entenc molt sobre les llengües centre-europees (les d'Alemanya, Suïssa, Austria, Balcans... etc etc).
(Per cert, a mi ningú em menja el tarro)

PD: Algú sap la direcció d'algun mapa lingüístic Europeu?


http://img396.imageshack.us/img396/3967/getattachment1ot4.jpg

"La teua terra i tu sou u mateix, si la terra mor, has mort tu també."

Desconnectat

 

#52 08-12-2007 02:44:51

Re: Què és per a tu ser valencià?

Jo tinc un veí suís que viu d'Erasmus a la porta del costat del meu pis i també diu, com Llenguacatalana, que el suís-alemany és una llengua diferent de l'alemany. No sé, no estic massa posat en filologies germàniques..............

Desconnectat

 

Peu del fòrum

Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB

Creative Commons License © 2004-2011 Antiblavers.org i altres contribuïdors | visites
Aquesta obra està subjecta a una Llicència de Creative Commons, tret d'on s'indique el contrari.
Funcionant gràcies a PmWiki, PunBB, Coppermine, PHP, MySQL, Apache i GNU/Linux.