#1 01-06-2007 20:57:13

Macià
Membre

Per quina dues denominacions per a la llengua¿¿??

Si el valencià és el catalan de valència Per quina dues denominacions? No és donar-li la razon als blavers?

Desconnectat

 

#2 01-06-2007 21:45:15

olocaui
Membre

Re: Per quina dues denominacions per a la llengua¿¿??

no, nosaltres (els valencians) parlem la denominacio occidental, mirat aquest esquema:

Varietat oriental =  Central = Salat
                                           Xipella
                                           Barceloní
                                           Tarragoní
                             Balear = Mallorquí
                                          Menorquí
                                          Eivissenc i formenter
                            Rosellonés = Capcinés
                                                Septentrional de trancisió
                            Alguerés


                               
Varietat occidental = Valencià = Valencià septentrional
                                                Castellonenc
                                                Valencià apitxat
                                                Valencià meridional
                                                Alacantí
                              Nord-occidental = Ribagorçà
                                                         Pallarés
                                                         Tortosí


Estic fart d'haver de demanar perdo per existir!! (Joan Fuster)

Desconnectat

 

#3 01-06-2007 23:06:13

puka
Administrador

Re: Per quina dues denominacions per a la llengua¿¿??

Macià és un usuari que ha traduït al català amb un traductor automàtic i fins i tot no sabia ni posar els accents en castellà: per favor, quin patiment ... no se li entén res... i en el seu altre missatge, igual, a banda de ser xenòfob i de dretes

¬¬

arguments:

catalan ("catalán" !! -> "català")
qué (el "qué" del castellà pot ser "què" o "quina" i en aquest cas està mal)
razon ("razón" !! -> "raó")

Última edició per daniol (01-06-2007 23:16:10)

Desconnectat

 

#4 02-06-2007 01:22:42

-àlex-
Membre

Re: Per quina dues denominacions per a la llengua¿¿??

No crec que dir valencià es donar-li la raó als blavers. N´hi ha molts sudamericans que ells diuen que parlen xilé o peruà. I la veritat es que n´hi ha + diferències entre açó que entre català i valencià!!
Català=Valencià


-ÀLEX13-    Rita bollera , que ja som de 1ª!!!  Campsnal9= xotos  PVSÍ

Desconnectat

 

#5 02-06-2007 01:37:55

Rogeta
Membre

Re: Per quina dues denominacions per a la llengua¿¿??

Xé!!!! A estes altures encara estem així? Maaaaaaaaa, encara per la "a", i nosaltres ja pensavem que haviem passat a les consonants ja!!!!

Els blavers la única raó que tenen es que aci es diu valencià i jau. Però si tallem pel patró que ells tallen, cadascú parlaria el valencià/català de sa casa, (els Zaragossa parlen el zaragossí; els Martinez el Matinessí, els Alberola alberolà, etc... I aixina no se pot anar a cap lloc.
A España parlen castellà, i ningú qüestiona que a Xile o l'Argentina parlen castellà o altra llengua diferent, d'eixes particulars que se trauen de la manega.

Desconnectat

 

#6 02-06-2007 04:25:02

Re: Per quina dues denominacions per a la llengua¿¿??

Trobe que no cal explicar a la gent d'aquest fòrum que València tingué el seu segle d'or durant els segles XIV i XV. Fou la ciutat més rica i important de la corona d'Aragó. Els escriptors valencians, d'ascèndia catalana, van escriure les obres més importants en la nostra llengua. El fet de dir " llengua valenciana" era per orgull de pertanyer a aquesta terra, no per voler diferenciar-la del parlar de les terres de la Catalunya estricta.


L'autonomia que ens cal, és la de Portugal.

Desconnectat

 

#7 02-06-2007 04:29:55

Re: Per quina dues denominacions per a la llengua¿¿??

Per què els romans, durant el pontificat dels borja es referien als papes i als seus familiars com a "catalans"??


L'autonomia que ens cal, és la de Portugal.

Desconnectat

 

#8 02-06-2007 04:34:16

Re: Per quina dues denominacions per a la llengua¿¿??

Per què els flamencs de Bèlgica diuen que parlen flamenc però escriuen segons la gramàtica de la llengua holandesa? Per què els suïssos parlen un alemany que ningú entén a Alemanya i Aústria, però escriuen el mateix que alemanys i austriacs? Per què una família de Baviera no entén el que parla una família de Saxònia, però lligen i escriuen el mateix? Per què ens fixem més en les xicotetes diferències i no amb tot els que ens uneix? Per què, per què per què!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


L'autonomia que ens cal, és la de Portugal.

Desconnectat

 

#9 02-06-2007 16:04:09

Curial
Membre

Re: Per quina dues denominacions per a la llengua¿¿??

No vos semblen estranyes les aportacions d´aquest Macià que posa "razón", diu "sudacas" i després considera que dir "mos" o certes paraules valencianes és com ser indicatiu de ser blaver?


_____________________________________________________________
http://i18.tinypic.com/63i134l.jpg
Our movement is still not spent / We vow to make our foes relent
Llibertat Països Catalans - Saoirse d´Éirinn

Desconnectat

 

#10 02-06-2007 19:50:40

Macià
Membre

Re: Per quina dues denominacions per a la llengua¿¿??

Algu castellanisme se m'escapa,sobretot a l'escriure. És culpa de l'educació bilingüe mes castellanista que catalana de col·legi del Opus que he sofert. Us podria contar moltes coses del mal que estan les coses en els col·legis privats catalans en relacion a la llengua. Encara que els meus pares van voler per a nosaltres una educació catalana tambien van valorar els serveis que donava l'educació privada. Sumar-li a això que la meva mare en d'Huelva i de vegades li costa el catalan i que en el carrer a Barcelona per molt que diguin des de Madrid el predomini del castellà és total. Duc poc temps escrivint solament en catalan, perdoneu. Sobre el “mos” em parecio que insistian molt en remarcar-lo i en la vida ho havia escoltat …

Desconnectat

 

#11 02-06-2007 23:24:03

Joan_1707
Membre

Re: Per quina dues denominacions per a la llengua¿¿??

Pero tu eres catalanoparlant?? Pareix que per a escriure gastes un traductor automatic de castellà-català o una cosa pareguda. Només et falten els "*" del internostrum...xD

Última edició per Joan_1707 (02-06-2007 23:24:18)

Desconnectat

 

#12 03-06-2007 15:02:17

Re: Per quina dues denominacions per a la llengua¿¿??

Tu, "Macià", de català no tens res noi, a mi com a mínim no m'enganyes...

Última edició per Joan l'Almogàver 33 (03-06-2007 15:02:44)

Desconnectat

 

#13 03-06-2007 20:45:58

La Tuna Punk
Membre

Re: Per quina dues denominacions per a la llengua¿¿??

''Us podria contar moltes coses del mal que estan les coses en els col·legis privats''

diguent-nos que vas ha un col.legi privat ho demostres tot...

i com he dit abans...
aço es un colat de valenciameerdom


___________________________________________________________________________________
http://img231.imageshack.us/img231/3304/capju7.jpg

Desconnectat

 

#14 04-06-2007 15:47:41

Darmagon
Membre

Re: Per quina dues denominacions per a la llengua¿¿??

Home jo anava a un col·legi privat, concretament al Jesús, Maria i Josep del Barri de Sant Andreu, posteriorment aquí a Alacant vaig anar a Maristes. Tinc que dir que jo maig demanar anar a un col·legi privat. I els meus pares son d´esquerres així que es demostra per anar a un col·legi privat?


http://sce.newlightsystems.com/userbars/usebarcatala.jpg

Desconnectat

 

#15 04-06-2007 17:37:39

Cuquello
Membre

Re: Per quina dues denominacions per a la llengua¿¿??

Maciá crec q el q vols fer es provocarnos per enfrontarnos, amb aixo de la llengua, els immigrants i tot lo q dius.
Tot independentistan amb dos dits de front sap q encara q hi hagen varies denominacions parlem de la mateixa llengua: el catala.

Dis la veritat, gastes un traductor? hi han alguns fallos q son molt descarats.

Desconnectat

 

#16 04-06-2007 18:29:28

Macià
Membre

Re: Per quina dues denominacions per a la llengua¿¿??

A vore, jo no uso cap traductor però se m'escapa algu castellanisme perquè tot el batxillerat ho he donat en castellà. A mes a mes parlant no tinc tant problema. Per cert he anat a un col·legi privat per a tenir una bona educació que no em ofrecia la pública.excepte en el tema de la llengua la resta és sensiblement millor.No entenc aqusta discriminació per anar a un col·legi privat. Molts catalans ens ho podem permetre, el que cal fer és millorar l'educació allí també.

Sobre les denominacions disculpar si he ofès a algú, però creo que pot ser un dubte raonable. L'espanyol es diu espanyol o castellà. Però no espanyol o andalus, extremeñi o argenti. En Balears el català es diu català i això que allí també és molt diferent del català de Barcelona. Per que dues denominacions?

Finalment: des que el Herribert Barbera va tenir el valor de dir el que molts nacionalistes pensem de la immigració podríem parlar del tema sense tant prejudici!!

Desconnectat

 

#17 04-06-2007 19:42:54

Cuquello
Membre

Re: Per quina dues denominacions per a la llengua¿¿??

Ok, va meu creure, pero em sona estrany.
Lo de la immigracio q has ficat era xenofobia i prou, pero be, cadascu pensa com vol.

Desconnectat

 

#18 04-06-2007 20:10:45

Macià
Membre

Re: Per quina dues denominacions per a la llengua¿¿??

Entenc que sembli "fort" parlar contra la inmigracio. Però deixem ja d'identificar control de inmigracion=feixisme. Mirem exemples com la llega nort en el estat italia.

Desconnectat

 

#19 04-06-2007 21:06:53

puka
Administrador

Re: Per quina dues denominacions per a la llengua¿¿??

Macià=Fatxa=CIU

Desconnectat

 

#20 04-06-2007 21:18:52

Curial
Membre

Re: Per quina dues denominacions per a la llengua¿¿??

A vore tio no digues gilipollaes, la Lega Nord son un partit que explota un populisme demagògic i  xenòfob contra inmigrants i italians del sud (que anomenen despectivament "terroni" perquè els veien que treballaven la terra).
De fet un dels seus representants al Parlament Europeu el van condemnar per cremar posessions d´inmigrants que dormien baix un pont de Turin. O siga, fatxes fatxes.

I jo no identifique control de la inmigració amb feixisme, qualsevol partit, fins i tot partits tan poc dubtosos de ser feixistes com EU, ERPV o BNV en cas d´estar en el poder exercicirien cert control de la inmigració per a portar les coses de forma raonable. Però d´ahí a justificar discursos xenòfobs com el de l´espanyolista Anglada, n´hi ha un món!

Què opinaries si et diguerem que tu per ser fill d´una andalussa i no saber escriure bé el català, eres un ciutadà de segona?


_____________________________________________________________
http://i18.tinypic.com/63i134l.jpg
Our movement is still not spent / We vow to make our foes relent
Llibertat Països Catalans - Saoirse d´Éirinn

Desconnectat

 

Peu del fòrum

Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB

Creative Commons License © 2004-2011 Antiblavers.org i altres contribuïdors | visites
Aquesta obra està subjecta a una Llicència de Creative Commons, tret d'on s'indique el contrari.
Funcionant gràcies a PmWiki, PunBB, Coppermine, PHP, MySQL, Apache i GNU/Linux.