• Inici
  •  » Denúncies
  •  » Només el 5% de concertades fan català al País Valencià

#1 19-05-2007 01:41:18

Només el 5% de concertades fan català al País Valencià

Només el 5% de concertades fan català al País Valencià

La Federació Escola Valenciana denuncia que molts nens no estudien en valencià perquè no hi ha prou oferta


A terres valencianes, el 40% dels 2.000 col·legis d’educació infantil i de primària són concertats, però, d’aquests 800 centres concertats, només 40, el 5%, ofereixen la possibilitat d’estudiar-hi en català. La Federació Escola Valenciana (FEV) va denunciar ahir aquest “preocupant desequilibri” i va acusar la conselleria d’Educació de no tenir “cap interès” per promoure l’ensenyament en la llengua pròpia en no exigir a les concertades que “almenys” una de les seves línies sigui en valencià.

Segons Diego Gómez, president de la FEV, “ens trobem en la trista situació de molts pares que, tot i voler matricular el fill a l’escola en català, no poden fer-ho perquè no hi ha oferta suficient”. Tanmateix, es lamenta Gómez, “de vegades, per aconseguir-ho, se n’haurien d’anar a un col·legi tan allunyat de casa que finalment ho descarten”.

Les xifres sobre la manca d’oferta d’ensenyament en català als centres concertats de les ciutats de València i d’Alacant són especialment sagnants. Així, a la primera, només 9 centres concertats dels 400 que hi ha ofereixen aquesta possibilitat, mentre que a Alacant la xifra es redueix fins a tres. El president de l’organització va recordar que, 24 anys després de l’aprovació de la llei d’ús i ensenyament del valencià (LUEV), només una quarta part dels alumnes valencians –prop de 170.000 de 600.000– estudia en català, i que a la Capital del Túria aquest percentatge baixa al 15% i a Alacant, al 7%.

La FEV denuncia a més que uns 60.000 alumnes que estudiaven en català es veuen obligats a estudiar en castellà en passar a secundària perquè no hi ha prou oferta en aquest llengua, i que els que sí que ho aconsegueixen es troben que almenys un 34% del professorat no està capacitat per ensenyar en valencià.

Segons Gómez, “la conselleria no fa campanyes perquè els nens es matriculin en català perquè no vol prendre’s la molèstia de crear més línies”. Davant això, la FEV, que seria partidària que l’educació fos en català per a tothom com a Catalunya, va presentar ahir, “suplint la conselleria”, la campanya Matricula en futur, matricula en valencià per animar i informar els pares per fer-ho. Aquest projecte té el suport de l’actor d’Autoindefinits, Alfred Picó, i de la presentadora Núria Roca, que va estudiar íntegrament en valencià i que ara a la seva filla li l’ensenya, malgrat viure a Madrid. Tots dos posen la veu a les falques.

http://media.avui.cat/0000001500/0000001892.jpg

http://www.avui.cat/tec_ciencia/detail.php?id=1217


----------------------------------------------------------------------------------------------
Porta dels Països Catalans a Salses

http://img208.imageshack.us/img208/8452/ratpenatjohnnyborinottayu1.gif

Desconnectat

 

#2 19-05-2007 01:41:59

Re: Només el 5% de concertades fan català al País Valencià

El PP defensa amb molta energia la identitat valenciana....


----------------------------------------------------------------------------------------------
Porta dels Països Catalans a Salses

http://img208.imageshack.us/img208/8452/ratpenatjohnnyborinottayu1.gif

Desconnectat

 

#3 19-05-2007 09:56:25

ixader
Membre

Re: Només el 5% de concertades fan català al País Valencià

Una de les tantes raons que no s'estan exposant suficientment per fer fora al PP, esque no entenc com la gent pot seguir votant-los, amb totes les barbaritats que fan.

Desconnectat

 

#4 19-05-2007 14:17:46

-àlex-
Membre

Re: Només el 5% de concertades fan català al País Valencià

Perk son = k ells.
Jo en el meu col.legi estudies socials i valencià en català. res més


-ÀLEX13-    Rita bollera , que ja som de 1ª!!!  Campsnal9= xotos  PVSÍ

Desconnectat

 

#5 19-05-2007 17:55:43

Virdu
Membre

Re: Només el 5% de concertades fan català al País Valencià

aaa

Última edició per Virdu (21-06-2015 21:55:18)

Desconnectat

 

#6 21-05-2007 15:29:41

xisco
Membre

Re: Només el 5% de concertades fan català al País Valencià

En el meu col·legi es aun mès pitjor , ningú dels companys de la meua clase parla valencià , aleshores com voleu que parle jo el valencià a si que per desgracia soc castellanoparlant, però practique una miqueta en les classes de valencià , però es que això a mi em pareix vergonyos , viure en una terra on l'idioma primari hauria de ser el valencià i per culpa de la gent que castellanitza la ciutat de valencia tindre que parlar per obligació el castellà.

A lo millor os sonara estranya que un castellano parlant defensa el valencià , aunque no se la llengua en la que parla , per això vull votar algun partit que revitalitze el valencia als col·legis i al carrer de la capital del nostre amat PAÍS VALENCIÀ.

Salu2

Última edició per xisco (21-05-2007 15:30:34)


http://img231.imageshack.us/img231/5825/segelltvnrq4.jpg

Desconnectat

 

#7 21-05-2007 15:41:07

Re: Només el 5% de concertades fan català al País Valencià

No xisco, no sona extrany, hi ha molta gent igual com tu, que veu que el seu País està perdent la identitat.
Som un país envait.


http://img396.imageshack.us/img396/3967/getattachment1ot4.jpg

"La teua terra i tu sou u mateix, si la terra mor, has mort tu també."

Desconnectat

 

#8 22-05-2007 00:47:53

Rogeta
Membre

Re: Només el 5% de concertades fan català al País Valencià

JO crec que això no sóls es part de culpa de Conselleria (encarregada de conformar el coonsell escolar, dotant les escoles de l'equip docent), també és de l'escola. Si aquesta no s'implica, i no fa força, van a passar més que de la merda parlant en plata (com es sol dir). Al meu poble les escoles s'ho han currat de valent i llevant de 2 públiques que sols empren el castellà per a l'assignatura de llengua castellana, les altres 3 imparteixen no la mitat de la docència, però almenys coneixement del medi, música, plàstica i Educació fisica en valencià. A algunes mares els callen la boca dient-los que això es progressiu, i que aniràn a poc a poc, i altres diuen que clar com hi ha gent de fora, i molts andalusos els sembla exagerat fer-los totes les classes en valencià.
Si les escoles s'ho proposen ho fan. Però si l'equip docent no té tampoc molt d'interés en fer la docència en valencià normal que no facen presió. El que tampoc es pot fer es gemegar i no passar a l'acció. Per que si el consell escolar vota fer la docència en valencià, que al cap i a la fi esta composat pels professors, ells són qui decideixen fer o no. Altra cosa es que els professors que els envie conselleria coneguen la llengua i estiguen capacitats per impartir la docència en valencià.

Desconnectat

 

#9 22-05-2007 00:49:44

Rogeta
Membre

Re: Només el 5% de concertades fan català al País Valencià

Per cert, a la concertada d'aci tenen coneixement, música, educació fisica en valencià i si et dirigeixes als professors en valencià no et canvien de llengua.

Desconnectat

 

#10 22-05-2007 00:55:09

Re: Només el 5% de concertades fan català al País Valencià

El consell escolar està format per professors en la majoria, però també hi ha representatns d'alumne, de pares, de personal no docent, de l'Ajuntament... fins i tot en alguns instituts de formació professional, hi ha representants de l'empresa de la comarca...
És cert que si no hi ha iniciativa per part d'alguns dels membres, cap proposta s'arribarà a votar.
ànims!!!
visca el català!!!


----------------------------------------------------------------------------------------------
Porta dels Països Catalans a Salses

http://img208.imageshack.us/img208/8452/ratpenatjohnnyborinottayu1.gif

Desconnectat

 

#11 26-05-2007 01:18:41

-àlex-
Membre

Re: Només el 5% de concertades fan català al País Valencià

Jo també soc castellanoparlant i casa i defense el Valencià com a llengua que tots els valencians han de reaprendre!! Perque som UNA NACIÓ||*||


-ÀLEX13-    Rita bollera , que ja som de 1ª!!!  Campsnal9= xotos  PVSÍ

Desconnectat

 

#12 26-05-2007 01:29:12

Virdu
Membre

Re: Només el 5% de concertades fan català al País Valencià

aaa

Última edició per Virdu (21-06-2015 21:55:57)

Desconnectat

 

#13 26-05-2007 03:41:22

Curial
Membre

Re: Només el 5% de concertades fan català al País Valencià

A ma casa son castellanoparlants també. El meu iaio que en pau descanse parlava valencià, però la resta son castellanoparlants perquè eren inmigrants al País Valencià, per questions econòmiques o per la guerra. No és res de que avergonyir-se, crec. De fet, trobe que n´hi ha un cert mèrit en interessar-te per revitalitzar la llengua i fer-la teua.

Tinc prou d´amics castellanoparlants que s´interessen pel tema del valencianisme i em pareix genial, no crec que siga requisit que es posen a parlar valencià per a prendre´ls seriosament la seua inquietut política. Si de cas, ja s´ho plantejaran ells en un futur.

Això si, jo crec que les xiques m´agraden més valencianoparlants, no sé perquè serà heheh wink


_____________________________________________________________
http://i18.tinypic.com/63i134l.jpg
Our movement is still not spent / We vow to make our foes relent
Llibertat Països Catalans - Saoirse d´Éirinn

Desconnectat

 

#14 26-05-2007 09:10:51

Rogeta
Membre

Re: Només el 5% de concertades fan català al País Valencià

Clar que sí!!!! La terreta el millor que hi ha. Les valencianes serem gallineres però les castellanes són més males que un dolor de queixal!!!!!
Bo, al que anava, s'haveu enterat de la ultima juà del senyor Camps amb la concertació dels Instituts? Sinyor!!!! On anirem a parar!!!!!
Li posarem un ciriet a la geperudeta per que la gent reaccione demà i pegue un gir a l'esquerra!!!

Desconnectat

 

#15 20-06-2007 05:48:45

Elladan
Membre

Re: Només el 5% de concertades fan català al País Valencià

Collons, doncs a Catalunya més aviat es al reves. Jo no conec cap centre concertat sols amb castellà. En coneixo sols amb català (inclus les classes de castellà jejeje ), sols amb francés i més o menys bilingües català-castellà.

Desconnectat

 

#16 20-06-2007 16:55:56

Re: Només el 5% de concertades fan català al País Valencià

Doncs els meus pares i tota la meua familia parlen valencià, mon tio (l'home de la germana de ma mare) es de Jaen i casi no sap parlar castellà (van vindre quan eren ben xicotets), el parla però se li nota molt l'accent, fins i tot am sa mare (castellanoparlant) parla valencià i tots els seus germans (menys 1 o 2... en te 6) parlen valencià.
I, jo amb alguns amics parle castellà, però sempre que conec a una persona o parle amb ella per primera volta em dirigisc en valencià.


http://img396.imageshack.us/img396/3967/getattachment1ot4.jpg

"La teua terra i tu sou u mateix, si la terra mor, has mort tu també."

Desconnectat

 

#17 20-06-2007 17:08:31

MeLiNNeT
Membre

Re: Només el 5% de concertades fan català al País Valencià

...Si, es increible, allí es tot en català ací es tot en castellà es una puta merda, açò es degut a que la burguesia d'ací i l'esglesia asi han sigut sempre castellanes o castellanitzades.


http://es.geocities.com/melinnet_nu/Peny.jpg
No et preucupes per aquell que diga que "el valenciano no es catalán" preucupat pel que diga que "el valencià no és català". Ja que el que desconeix la llengua, no es ningú per opinar-hi.

Desconnectat

 

#18 20-06-2007 21:28:20

Anti-fatxa
Membre

Re: Només el 5% de concertades fan català al País Valencià

MeLiNNeT tu tens aquest nom al youtube veritat?

Desconnectat

 

#19 20-06-2007 22:17:26

Re: Només el 5% de concertades fan català al País Valencià

MeliNNeT escrigué:

Si, es increible, allí es tot en català

Si em dius a mi no cregues eh, hi ha una gran part dels joves (molt gran part) que parla castellà. El que em fa ràbia es que saben parlar-lo perfectament (jo també) i per això no tenen cap problema en canviar de llengua, això es culpa de l'educació i dels mitjans.


http://img396.imageshack.us/img396/3967/getattachment1ot4.jpg

"La teua terra i tu sou u mateix, si la terra mor, has mort tu també."

Desconnectat

 

#20 21-06-2007 01:20:03

Re: Només el 5% de concertades fan català al País Valencià

La supervivència de la llengua té com a condició necessària que els que la saben parlar, ho facen, i a més a més amb orgull i convicció, i amb ganes d'ensenyar al qui no la sap parlar.

http://img527.imageshack.us/img527/4604/ocupaciborbnicaey5.jpg


----------------------------------------------------------------------------------------------
Porta dels Països Catalans a Salses

http://img208.imageshack.us/img208/8452/ratpenatjohnnyborinottayu1.gif

Desconnectat

 
  • Inici
  •  » Denúncies
  •  » Només el 5% de concertades fan català al País Valencià

Peu del fòrum

Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB

Creative Commons License © 2004-2011 Antiblavers.org i altres contribuïdors | visites
Aquesta obra està subjecta a una Llicència de Creative Commons, tret d'on s'indique el contrari.
Funcionant gràcies a PmWiki, PunBB, Coppermine, PHP, MySQL, Apache i GNU/Linux.