#1 28-09-2006 22:44:42

Webmestre1
Equip

Canal 9

M'agradaria obrir un fil sobre Canal 9 en sentit ample.

Un canal que ha estat polèmic des dels seus inicis, sí, però que també ha contribuït en la seua mesura a difondre la nostra llengua, encara que siga mínimament i encara que podia haver-ho fet molt més.

Crec també que ha estat massa influït i controlat pels partits que han governat la Generalitat. Ara el PP, cert, però no oblidem l'etapa del PSOE, on en programes com "Calle Vostè, parle Vostè" es manipulava de molt mala manera.

També fóra bo fer una mica de "remember" dels inicis de Canal 9. Jo em quede amb aquelles presentadores de notícies amb bell accent saforenc, amb el genial "show de Joan Monleón" i, per què no dir-ho, amb la "Bola de Drac".

Què en penseu, doncs?


Unabhängig. Überparteilich [Independent. Per damunt dels partits. Eslogan del diari alemany "Das Bild"].

http://img528.imageshack.us/img528/5691/eng2if7.th.jpg

Desconnectat

 

#2 29-09-2006 00:04:37

Re: Canal 9

Jo de Canal 9 no m'enrecorde massa de com era als inicis. Tan sols sé que va ser creat com un projecte per a "normativitzar" (!) la llengua. Però la degradació ha anat en augment fins els nostres dies. Sols cal veure qualsevol programa fet per ells...és ridicul. Al telenoticies es parla de dues coses: de Camps (i per tant de l'aigua) i del València CF (respecte als seguidors del valència, però crec que és abussiu el temps que ocupa, ja siga a canal 9 com a radio 9). A més, es podria dir que són el canal autonòmic que més pel.licules emet (en castellà, per suposat), al igual que la publicitat...L'ultima adquisició és una sèrie d'origen sud-americà, que això ja és la reòstia! Com diu mon pare, Canal 9 és un TV de "ueles" i crec que té tota la raó.

Pense que allò que canal 9 necessita, a part d'un govern d'esquerres amb certa iniciativa, és una profunda renovació de plantilla, amb especials canvis a la direcció, per a reduir el gran deute que te...Respecte a la llengua, caldria pendre-s'ho amb més serietat, tant com en l'ús d'aquesta, com en la correcta utilització del valencià.


Tota política que no fem nosaltres, serà feta contra nosaltres
                                                                                            Joan Fuster, 1922-1992

Desconnectat

 

#3 29-09-2006 16:21:43

Romeu_
Membre

Re: Canal 9

Canal 9 és una tele espanyola com s'està convertint TV3, jo abans mirava canal 9 perquè solien fer encara algo en valencià, ara preferisc mirar punt 2, la qual està prou bé.


Estem fent País. País Valencià lliure!!!

Desconnectat

 

#4 30-09-2006 02:27:48

Fartdefatxes
Membre

Re: Canal 9

Jo fa anys que no el veig. És fem.
Com a televisió no val una merda. Normalment, sempre faig zapping sense detindre'm en aquesta imbecil·litat de canal, pensat per a cervells buïts.
No té cap interés. Totalment prescindible.
Pura basura i merda televisiva.

Desconnectat

 

#5 30-09-2006 16:05:52

xoco_pv
Membre

Re: Canal 9

poc a poc arribat a no veure la tele, pero si pose C9 es clarament a l'hora que parlen del VCF i autodefinits


defensar la terra no es cap delicte

Desconnectat

 

#6 30-09-2006 16:51:35

Mahoulet
Membre

Re: Canal 9

Jo fa temps que no veig Canal 9 perquè no vull ficar-me malalt, (sobre tot quan fan els "informatius"). Abans veia prou el babalà quan eixia la Paqui Roldán (el millor que s'ha vist en anys big_smile) però ara només veig Canal 9 quan televisen el València... em partisc el cul quan els "comentaristes" (que pareixen yomus) es mostren tan subjectius i anti-professionals alhora de vore les jugades...

vore la cara de Cañizares quan li marquen un gol... no te preu jejeje

PD: Ei! Valencianistes, no s'enfadeu en mi eh? però heu de reconèixer que els comentaristes son l'hòstia...


Som Nació!! Som Gent Cinc Estreles!!

Desconnectat

 

#7 30-09-2006 20:08:10

grixa
Membre

Re: Canal 9

Jo recordo quan era petit i veia Canal 9 els caps de setmana que passava a Creixell (ara ja no es pot veure allà). Va ser llavors quan vaig sentir per primera vegada la paraula "vidrioles", precisament en el xou de Joan Monleón, si no m'equivoco. Recordo aquella cançó que deia "a guanyar diners, on estan, on estan" i sortien les noies amb les guardioles als pits... Ai, quins records!


------------------------------------------------------------------------------------------------------
Per l'oficialitat del català a la Franja de Ponent i la Catalunya del Nord.
Per l'oficialitat del català a la Unió Europea.

Desconnectat

 

#8 01-10-2006 02:49:31

Re: Canal 9

Doncs jo el que recorde és que abans d'existir canal nueve, perquè encara no se sabia quin seria el nom del canal televisiu, van fer molt de rebombori amb la RTV Ràdio Televisió Valenciana.
Estava molt il·lusionat perquè jo odiava la desconnexió "local" de Televisión Española, anomenada AITANA.
Pensava:  Pitjor que Aitana segur que no és. 

Estava molt equivocat, van arribar en pocs anys a fer igual o pitjor que Aitana: Un 95 per cent de programació en castellà.
Jo crec que RTV va ser creada per a impedir l'extensió de TV3 al País Valencià.

http://images.google.es/images?q=tbn:CvUXLNvbAg7HDM:http://www.diariodelaltoaragon.com/pub/fotos/detalle_tv3_ddf0274f.jpg

Encara que TV3 arribe a ser espanyolista, no arribarà mai a ser tan vomitiva com canal nueve. Els professionals de TV3 com a mínim parlen el català sense complexos.

En canal nueve sembla que tots els presentadors o són castellanoparlants que parlen en valencià per complir un pur tràmit burocràtic, o bé són catalanoparlants que no els agrada parlar el català i el seu complex d'inferioritat els fa entrebancar-se, fer botiges, pronunciar apitxats exagerats, entonacions estranyes....

TV3 als seus inicis va ser nodrida de professionals d'altres mitjans de comunicació que portaven funcionant molts anys, quasi tots en català.
Per això des del primer moment, van donar la talla.

En canal nueve, van agafar uns quants jovenets la meitat amb ganes d'abandonar la seua llengua valenciana, algun showman claudicat i cansat de lluitar, i molts professionals mediocres.

D'ací uns anys, aquest serà el logotip de la tele dels ¿valencians?

http://images.google.es/images?q=tbn:_WRlf93cE6hVbM:http://www.holacanada.ca/media/mediagraphics/CanalNueve.gif


Es veu que la corona daurada de la blavera s'ha fet tan gran que ha inundat d'or lluent fins i tot la televisió....

Salut i lluita !!


----------------------------------------------------------------------------------------------
Porta dels Països Catalans a Salses

http://img208.imageshack.us/img208/8452/ratpenatjohnnyborinottayu1.gif

Desconnectat

 

#9 03-10-2006 03:23:27

Fartdefatxes
Membre

Re: Canal 9

La televisió en general és vomitiva.
El Canal 9 és encara més roïn i vomitiu. Una merda clarament prescindible que no hauria de veure ningú.

Desconnectat

 

Peu del fòrum

Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB

Creative Commons License © 2004-2011 Antiblavers.org i altres contribuïdors | visites
Aquesta obra està subjecta a una Llicència de Creative Commons, tret d'on s'indique el contrari.
Funcionant gràcies a PmWiki, PunBB, Coppermine, PHP, MySQL, Apache i GNU/Linux.