#1 06-03-2011 20:32:53

Webmestre
Administrador

Què vos agrada i què no vos agrada de les Falles

Vaig a encetar un cert debat al voltant d'això.

A mi m'agrada la festa en si, el color, l'ambient festiu de València, l'alegria que se viu.

No m'agraden els petards sense parar, els desordres del tràfic i l'espanyolisme de moltes falles.

Desconnectat

 

#2 06-03-2011 23:43:48

Toni_M
Membre

Re: Què vos agrada i què no vos agrada de les Falles

No m'agraden el sorolls ni l'olor dels petards, ni la festa aquesta en general.

Desconnectat

 

#3 07-03-2011 00:32:16

Malnaiscut
Membre

Re: Què vos agrada i què no vos agrada de les Falles

M´agrada el foc, potser el pitjor siga l´instrumentalització que fa la dreta d´aquestes festes, siguen els polítics o la premsa, per als seus interessos particulars....... i la brutícia i l´excés de sorolls estridents, de bullanga i xaranga, de desfilades reiterades, de rutina massiva.....
http://francescviadel.files.wordpress.com/2010/08/imagesca49abn0.jpg?w=191&h=264

Interesant el llibre "Falles i franquisme a València" ( Hernàndez Martí, Gil-Manuel):

"Falles i franquisme a València"1996. Pròleg d'Alfons Cucó

Les falles no sols constitueixen la mostra més emblemàtica de l’associacionisme festiu de la ciutat de València, sinó que han arribat a constituir-se en el centre d’una veritable religió civil, lligada a un cert regionalisme sentimental i conservador. Des d’una perspectiva històrica, però recolzada en un enfocament sociològic i antropològic, aquest llibre analitza el procés d'instrumentalització de les falles pel poder franquista i la seua funció en la fabricació del consens quotidià de la dictadura. De fet, el franquisme reinventà la tradició de la festa, originàriament d’arrel popular i contestarària, per a crear una veritable ortodòxia fallera que li va servir de legitimació ideològica. Posteriorment, durant la transició política, els recursos organitzatius i la ideologia vinculada a les falles van ser un factor decisiu per a l’articulació de l’anticatalanisme més primari. Aquest estudi, doncs, ofereix les claus per a interpretar la transformació de la festa, des d’una manifestació de la cultura popular a un fenomen de masses modern, i alhora permet de valorar l’empremta que, des del punt de vista ideològic i institucional, hi va deixar el franquisme i que, a hores d'ara, continua condicionant la vida pública valenciana.

Última edició per Malnaiscut (07-03-2011 00:52:10)


“Vergonya, cavallers, vergonya!!”

Desconnectat

 

#4 08-03-2011 00:15:04

Pendrach
Membre

Re: Què vos agrada i què no vos agrada de les Falles

Tot allò que no m'agrada és l'espanyolisme en les falles, sobretot les banderes espanyoles penjades. I tampoc m'agraden els masclets sense parar.

Antigament, les falles eran purament paganes i no tenian cap relació amb l'església. Creiem que les falles simbolitzen el començ de la primavera i a més, de la fertilitat. Per tant, en l'àmbit religiós, l'ofrena fou reinventat en l'època franquista per a mantenir les falles vives, no com a instruments anticatalanistes sinó l'enriquiment del turisme "els diners a la saca".

Desconnectat

 

#5 08-03-2011 17:48:57

antara
Expulsat

Re: Què vos agrada i què no vos agrada de les Falles

No participe en les falles, pero ma gra que existixquen.


http://img845.imageshack.us/img845/2738/000202b9.gif

Uploaded with ImageShack.us

Desconnectat

 

#6 08-03-2011 23:25:58

Toni_M
Membre

Re: Què vos agrada i què no vos agrada de les Falles

Com que no participes? Que estudies valencià  eixos dies als cursets de la RACV?

Desconnectat

 

#7 10-03-2011 00:08:35

Webmestre
Administrador

Re: Què vos agrada i què no vos agrada de les Falles

No m'havia fixat que l'antara aquest és un troll blaver.

Ja està expulsat.

Desconnectat

 

#8 18-03-2011 22:19:39

TirantLoNegre
Membre

Re: Què vos agrada i què no vos agrada de les Falles


___________________________________________________________________________________________
http://acatalunyallenguavehicularelcatala.blogspot.com/
Ramon Muntaner, Crònica, cap. CCXCVI:
«E divenres matí venc, la gràcia de Déu,de bona pluja, que pres tot Aragon e Catalunya e Regne de Valencia e de Murcia e durà entrò per tot lo dicmenge tot dia»

Desconnectat

 

#9 21-03-2011 00:29:19

Toni_M
Membre

Re: Què vos agrada i què no vos agrada de les Falles

A la Rita l'haurien d'empènyer a la cremà!

Desconnectat

 

Peu del fòrum

Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB

Creative Commons License © 2004-2011 Antiblavers.org i altres contribuïdors | visites
Aquesta obra està subjecta a una Llicència de Creative Commons, tret d'on s'indique el contrari.
Funcionant gràcies a PmWiki, PunBB, Coppermine, PHP, MySQL, Apache i GNU/Linux.