• Inici
  •  » Debat general
  •  » A quins ajuntaments valencians s'empra la Senyera com a oficial?

#1 22-09-2010 16:13:14

senderi
Membre

A quins ajuntaments valencians s'empra la Senyera com a oficial?

Primer de tot salutacions a tothom des del Principat.

En segon lloc, mes enlla de les extenses evidencies, recollides en aquesta web, de la presencia historica de la Senyera quatribarrada al Pais Valencia, m'agradaria saber quants i quins son els pobles o ciutats que per acord municipal fan onejar la nostra ensenya ja sigui tot l'any o a dates determinades a llocs publics com l'ajuntament, no per festes i en un ambit popular sino d'un mode institucional.

He estat cercant per la web i nomes n'he trobat alguns exemples, que a continuacio esmento:

- A Simat de la Valldigna, des de fa 2 anys el consistori fa un homenatge a la Senyera el 9 d'octubre.
(http://www.youtube.com/watch?v=ESM9rQRYm6E)

- A Benassal oneja la Senyera a l'ajuntament segons explica el cronista local a la seva web, d'amplia informacio i a on es fa una aferrissada i argumentada defensa de l'us oficial de dita bandera. (http://reocities.com/Athens/acropolis/2864/bandera.htm)

- A Ondara el govern local del PP va trencar el 2007 amb una tradicio de molts anys de convivencia a l'ajuntament de la Senyera amb la resta d'ensenyes oficials.

- A Morella vaig veure jo personalment, durant una estada de lleure, la Senyera engalanada a la balconada de l'ajuntament, pero no amb la resta de banderes oficials, lo que em fa sospitar que es una accio "oficiosa".


Enfi, m'agradaria que em digueu si coneixeu mes casos com els anteriors i aixi fer un recull sel·lectiu dels municipis valencians que tenen la bandera comu a tots els Paisos Catalans com a oficial tambe al seu territori, tot un desafiament a l'obssessio tricolor del govern autonomic.

Gracies per endavant i us convido a participar...

Desconnectat

 

#2 22-09-2010 16:47:50

Webmestre
Administrador

Re: A quins ajuntaments valencians s'empra la Senyera com a oficial?

T'oblides dels pobles on bandera local del poble oficial és la quatribarrada: Sagunt (Camp de Morvedre), Vila-real (Plana Baixa), Pedreguer (Marina Alta), Suera (Plana Baixa).

En Agullent (Vall d'Albaida), Alcoi (Alcoià) i altres pobles (que pots veure a la nostra galeria) també és la bandera oficial la quatribarrada, però amb algun afegit al mig (l'escut del poble generalment). Per tant, es pot considerar que la bandera és també la quatribarrada.

Desconnectat

 

#3 22-09-2010 20:24:43

senderi
Membre

Re: A quins ajuntaments valencians s'empra la Senyera com a oficial?

Webmestre escrigué:

T'oblides dels pobles on bandera local del poble oficial és la quatribarrada: Sagunt (Camp de Morvedre), Vila-real (Plana Baixa), Pedreguer (Marina Alta), Suera (Plana Baixa).

En Agullent (Vall d'Albaida), Alcoi (Alcoià) i altres pobles (que pots veure a la nostra galeria) també és la bandera oficial la quatribarrada, però amb algun afegit al mig (l'escut del poble generalment). Per tant, es pot considerar que la bandera és també la quatribarrada.

D'acord amb l'apreciacio, pero jo hi anava per altra banda. A veure si m'explico.

Els ajuntaments que esmentes sempre tindran la "justificacio local" d'emprar la bandera quatribarrada, si aquesta es la mateixa que la del poble o vila.
Aixi s'esdevenen 4 banderes oficials al balco de l'ajuntament: la de la UE; l'estatal; l'autonomica i la municipal.

Jo parlo mes aviat dels pobles que, no coincidint senyera local amb la quatribarrada,i tenint les 4 banderes oficials ja preestablertes legalment, cerquen un acord municipal per a poder lluir tambe la Senyera, com fou el cas d'Ondara fin fa uns tres anys mes o menys. Aixi s'esdevenen 5 banderes oficials al municipi:  http://img154.imageshack.us/i/3ajuntago … sfyt8.jpg/

D'algun mode, amb aquesta accio s'esta dient: "Es hi manca una bandera a la casa del poble, que tambe es nostra i amb la qual ens sentim plenament reconeguts, i si no es oficial la farem"

I m'agradaria sapiguer si en son molts els pobles que han cercat aquesta solucio a la mancança d'una ensenya que els representa.

Desconnectat

 

#4 23-09-2010 15:26:28

Àlex1912
Membre

Re: A quins ajuntaments valencians s'empra la Senyera com a oficial?

A la meua ciutat (Sagunt) oneja la senyera quatribarrada però des de que va arribar el PPCV junt a segregació portenya oneja la quatribarrada junt a la senyera blavera


Un poble, una llengua, dues accents i una senyera PPCC  //*\\
País Valencià lliure
http://img375.imageshack.us/img375/8350/senyera.jpg

Desconnectat

 

#5 29-09-2010 10:31:35

alacantí
Administrador

Re: A quins ajuntaments valencians s'empra la Senyera com a oficial?

A El Campello també.

Desconnectat

 

#6 30-09-2010 00:45:25

senderi
Membre

Re: A quins ajuntaments valencians s'empra la Senyera com a oficial?

A Àlex1912  i alacantí :

Gracies per les vostres aportacions. D' El Campello he vist imatges bellissimes de la nostra Senyera i de Sagunt es famosa la Senyera historica que conserven a la casa de la vila.

En qualsevol cas, crec que tant a Sagunt (Morvedre) com a el Campello estariem parlant tambe, com he explicat abans, de senyeres amb justificacio "local".

Sense menystenir-les ni molt menys, jo estava cercant senyeres quatribarrades que hagin fet oficials a ajuntaments valencians, sense donar-s'hi aquesta coincidencia amb la senyera municipal.

Gracies

Desconnectat

 

#7 30-09-2010 01:06:47

Àlex1912
Membre

Re: A quins ajuntaments valencians s'empra la Senyera com a oficial?

El que busques és un poc difícil perquè la normativa de les banderes a l´ajuntament ací al País Valencià es respecta a quasi tot el territori...
ja m´agradaria a mi no veure la bandera de l´estat espanyol al meu ajuntament ni la senyera blavera...
però es el que tenim per ara...això si la nova generació canviarà les coses al País Valencià


Un poble, una llengua, dues accents i una senyera PPCC  //*\\
País Valencià lliure
http://img375.imageshack.us/img375/8350/senyera.jpg

Desconnectat

 

#8 30-09-2010 22:38:06

senderi
Membre

Re: A quins ajuntaments valencians s'empra la Senyera com a oficial?

Tant de bo sigui aixi, Àlex1912 .

En qualsevol cas, em basava una mica en les paraules del cronista oficial de Benassal a la seva web, que comento al primer post, i que tambe apareixen a Antiblavers.info.

Diu aixi:
"Des de l'aprovació de la pressumpta Senyera de València com a bandera oficial de l'autonomia valenciana, moltes ciutats i viles del Regne de València han aprovat l'ús oficial de la marginada Bandera Reial."

Doncs aixo, sentia curiositat per coneixer quines son aquestes "moltes" ciutats i viles...

Desconnectat

 
  • Inici
  •  » Debat general
  •  » A quins ajuntaments valencians s'empra la Senyera com a oficial?

Peu del fòrum

Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB

Creative Commons License © 2004-2011 Antiblavers.org i altres contribuïdors | visites
Aquesta obra està subjecta a una Llicència de Creative Commons, tret d'on s'indique el contrari.
Funcionant gràcies a PmWiki, PunBB, Coppermine, PHP, MySQL, Apache i GNU/Linux.