#1 30-10-2009 20:01:32

almogaver
Membre

En Defensa De Les Nostres Tradicions

Un any més, per aquestes dates es demostra la poca voluntat de les administracions públiques, com Ajuntaments, escoles, de reviscolar les nostres tradicions més ancentrals. Amb l'arribada de la tardor, la festivitat de tots Sants, és veu una vegada més atacada des de les nostres administracions amb la seva permisivitat i promoció de la festa del "holoween", o com collons s'escriga. La difussió de la mateixa per part de professors de les escoles públiques diexen molt què dessitjar d'aquests, ja que es soposa que ells que han de ser per la banda que els correspón transmissors de les nostres tradicions, però a canvi es dediquen al foment d'extrangerismes com aquesta. Ajuntaments com per exemple el de "La Llosa", que a banda d'autoritzar aquesta manifestació aliena la promociona a canvi del desconeixement de les nostres, pobles del tot desarrelats de la terra, tradicions, costums, són pobles dels que abunden a aquesta comarca de la Plana Baixa, però que també en kla seva majoria són pobles governats per l'enemic nº1 del nostre País .

Desconnectat

 

#2 30-10-2009 23:21:36

DK-PV
Membre

Re: En Defensa De Les Nostres Tradicions

No trobe que la intromisió del halowen o com s´escriga, siga tan greu. Ara en un món globalitzat es facil que certes costum s´estenguen, sobretot si s´hi pot fer negoci a aquest món capitalista; pero com persones humanes hem de saber d´agafar el que aprofita i tirar el que fa mal. De festa del halowen es pot matindre la part ludica per el xiquets explican-lis que aquesta te origen al mites celtes, pero també hem de recordar que vigilen amb la vessant consuminsta que ens intenten impossar i que tambe hem de mantindre la tradició de Tots Sants de recordar el difunts. I ja que parlem de Tots Sants podriem agafar la costum que tenen el Mexicans d´anar de "picnic" o com es diga, al cementeri per estar amb esser estimats i adornar-los les tombes amb element ludics per compartir eixe dia junts. Encara que ens parega aliena, jo crec que te una vessant molt bonica que aniria be per caviar la visió de que Tots Sants es un dia per plorar als esser perduts imposada per cristianisme de la peninsula a una de que es un dia de recordar-los pero amb alegria i sentir-se més prop d´ells.

Desconnectat

 

#3 31-10-2009 20:23:08

almogaver
Membre

Re: En Defensa De Les Nostres Tradicions

Estic amb tú, però encara que el "jodogüin", tinga arrels celtes, segueix sense tindre res amb nosaltres que al cap i a la fi seriem Íbers, i no Celtes, aquesta festivitat imposada al cap i a la fi, és precissament per això què ja has anomenat,  pel consumisme, el qual no s'entem sense ell, per això és poc el que s'ha de explicar. He volgut aprofitar l'avinentesa, no només per aquesta festa, sinó per totes les tradicions que s'estan perdent i no estem fent res per evitar-ho, et posaré un exemple que per a mi és molt significatiu; tant sols fa una setmana es va cel.lebrar l'homentge a un cantaor del poble, no podia ser una altra cosa que "cantaor de flamenco", clar per això si que hi han diners i difussió, mentre què personalitats ja difuntes per desgràcia d'aquesta ciutat, quan s'ha tractar de fer-los-en un homenatge, no s'ha enterat ningú, ni que dir té, ni difussió, ni tal homenatge per part de les autoritats locals, però per al "cantaor", si, per a eixe si, españolear y españolear, doncs com això en tot, i per tot arreu del nostre País.

Desconnectat

 

#4 01-11-2009 01:01:31

Re: En Defensa De Les Nostres Tradicions

Crec que teniu molta raó. S'han d'evitar seguir tradicions no catalanes, encara que la pressió social les empente cap a la pràctica habitual.
Tradicions estrangeres no, i menys espanyoles!!


----------------------------------------------------------------------------------------------
Porta dels Països Catalans a Salses

http://img208.imageshack.us/img208/8452/ratpenatjohnnyborinottayu1.gif

Desconnectat

 

#5 05-11-2009 21:38:16

Skinhead
Membre

Re: En Defensa De Les Nostres Tradicions

jo no estic a favor ni de halloween ni de tots sants, una americanà i una esglesià xD


Soc d'una familia humil, tan humil que de una cortina vella em van fer una samarreta vermella.
D'ençà aquesta samarreta que jo ja no puc caminar per la dreta

Ovidi montllor

Desconnectat

 

#6 07-11-2009 11:14:04

Re: En Defensa De Les Nostres Tradicions

Be, contant que la majoria de les festes cristianes són d'origen pagà (pasqua, nadal, Tots Sants...), a mi no m'agradaria que desaparegueren.


http://img396.imageshack.us/img396/3967/getattachment1ot4.jpg

"La teua terra i tu sou u mateix, si la terra mor, has mort tu també."

Desconnectat

 

#7 08-11-2009 16:13:04

Re: En Defensa De Les Nostres Tradicions

Skinhead escrigué:

jo no estic a favor ni de halloween ni de tots sants, una americanà i una esglesià xD

Jo no sóc antieclesiàstic, al contrari, crec que en ser un país de religió cristiana, abandonant la religió, perdem part de la nostra cultura.
Aixó de renunciar a les nostres tradicions és una idea que en principi sembla neutra, però adoneu-vos que el capitalisme ha convertit la cultura en negoci. Per causa d'eixa tàctica, les grans empreses ens venen cultura i per tant, tradició, per fer negoci.
De moment, les cultures que més negoci fan amb els valencians són l'espanyola i l'americana. -pel·lícules, llibres, concerts...-

M'agradaria que els valencians comprarem cultura valenciana, no castellana i angloamericana.


----------------------------------------------------------------------------------------------
Porta dels Països Catalans a Salses

http://img208.imageshack.us/img208/8452/ratpenatjohnnyborinottayu1.gif

Desconnectat

 

#8 08-11-2009 18:12:28

almogaver
Membre

Re: En Defensa De Les Nostres Tradicions

Exactament, quan dic tradicions és sempre deixant a banda la religió, que per altra banda sabem  molt be quin és el mal qua ha fet a totes les societats, però parlar de cultura , en aquest cas nostre cultura cristiana tant com a musulmana, no és parlar de religió propiament dit, sinó culturalment. És en aquest cas, és quan entrem a parlar de les tradicions, què com ben be has dit, totes elles i més encara les més arrelades tenen les seves arrels paganes. També entenc per altre costat què la pèrdua d'algunes d'aquestes tradicions, no han estat cap tràuma per la nostra cultura, tant com si també es perdés, la malaïda tradició bouera al nostre País, tant sols patirien aquells espanyolistes que s'aferren a tant indigna activitat, a la què per manca d'una tradició "nazi-o-na", que a ells els donés la raó per poder dir què ESp és una "n".
Skinhead, no penses que pel fet de estar en contra de la festa i tradició de Tots Sants, et fa més Català, però si que et farà menys Català el fet de perdre tot allò que es nostre, el "jodogüin", no ha estat més què l'avinentesa per poder donar peu a aquest fòrum, i per això no ens comverteixen en clericals la majoria de nosaltres, pensa una cosa, JO SOC MÉS ANTICLERICAL del què tú mai pugues ser; i és per això que no vull que cap tradició nostra es perda en la nit dels temps per tradicions ESp, i encara menys angloamericanes.

Desconnectat

 

#9 15-11-2009 02:38:32

FerranT
Membre

Re: En Defensa De Les Nostres Tradicions

REPUBLICA+INDEPENDENCIA,

No puc estar més d´acord...La cultura espanyola está absorvint tradicions estrangeres que encara ho son més al nostre País (Halloween és un bon exemple).
Per qué tenim que menjar-nos tot el fem que volen arreplegar?
Per qué tenim que veure canals de tv on la perversió, les ximpleries i les faranduleries son el pa nostre de cada dia? Jo estic fins els nassos de pertanyer a este Estat que roba la dignitat i la moral dels nostres fills...una societat, la espanyola, que ha perdut del tot el trellat.
No podrem construïr mai un Estat sobirà mentre l´Estat espanyol existisca. Per això, hem de desitjar, no la independència nostra, sino la desmembració total de l´Estat espanyol. Perque així, ja podrem contruïr el nostre.
I per a mi, les 2 úniques coses que mantenen unit este Estat residual son: la Corona i la Selecció de Fútbol.
Senyors, el dia que caiga la primera, comença el procés...i la esperança.

Per aixó, i jugant am el teu nick, jo diria : REPÚBLICA=INDEPENDENCIA

Última edició per FerranT (15-11-2009 02:40:18)

Desconnectat

 

#10 15-11-2009 17:17:59

Re: En Defensa De Les Nostres Tradicions

El fanatisme espanyol de castellans i també de molts catalans, bascos i gallecs, encara li dona forces per aguantar-se al gegant espanyol. Si férem un exercici de dignitat, els pobles esclaus de castella podríem deixar sense forces el botxí espanyol.


----------------------------------------------------------------------------------------------
Porta dels Països Catalans a Salses

http://img208.imageshack.us/img208/8452/ratpenatjohnnyborinottayu1.gif

Desconnectat

 

Peu del fòrum

Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB

Creative Commons License © 2004-2011 Antiblavers.org i altres contribuïdors | visites
Aquesta obra està subjecta a una Llicència de Creative Commons, tret d'on s'indique el contrari.
Funcionant gràcies a PmWiki, PunBB, Coppermine, PHP, MySQL, Apache i GNU/Linux.