#1 05-07-2008 13:26:17

Esquerrà
Expulsat

Sueca en castellà

Ahir vaig passar-me per Sueca i vaig comprovar com l'Ajuntament (Bloc) retola majoritàriament en castellà. Estic parlant d'un municipi on el català parlat és majoritari i estic parlant d'un municipi on governa qui se suposa que vol el català com a llengua vehicular. Tot segueix igual a Sueca (carrers amb faltes d'ortografia i només oficials en castellà al padró), senyals de trànsit posades per l'Ajuntament exclusivament en castellà (desvío, calle cortada, etc....), vaja, una vergonya. A municipis on no governa el nacionalisme hi ha més presència del català. Els anys que va governar ERPV a Sueca donant suport al PSOE també és retolava en castellà i tampoc van oficialitzar el noms dels carrers.

Última edició per Esquerrà (05-07-2008 13:32:47)

Desconnectat

 

#2 05-07-2008 13:34:20

Re: Sueca en castellà

Benvingut al club, a Onda exactament el mateix, un gran nombre de carrers en castellà i per supost qualsevol indicació extraordinària, també en llengua cervantina...


PAÍS VALENCIÀ EL NOM ESTÀ BEN CLAR!! Atzukak!!

Desconnectat

 

#3 05-07-2008 13:38:35

Re: Sueca en castellà

Per cert ací: PSOE-Bloc, que no defenen la llengua, menys mal que els altres candidats amb respresentacio si que ho fan: PP i Apaña 2000, jajajaja. Estem apanyats!


PAÍS VALENCIÀ EL NOM ESTÀ BEN CLAR!! Atzukak!!

Desconnectat

 

#4 07-07-2008 22:15:10

AguaitantPV
Membre

Re: Sueca en castellà

Castelló roig, desconec la situacio d'Onda, però imagine que governar amb individus de Espanya200 i PP no ajudarà massa a promocionar el valencià. Tampoc hi ha que tirar-li tota la culpa al Bloc o a Esquerra perquè no governen a soles. Hi ha que tindre-ho en compte.

Desconnectat

 

#5 07-07-2008 23:16:45

Re: Sueca en castellà

Està clar, tens raó, el que passa és que per exemple al meu poble el Bloc va traure un regidor que era imprescindible per a governar, i el PSOE que no obtingué majoria necessitava pactar amb ell, els altres dos eren PP i Apaña2000, i per suposat, el Bloc abans d'haver demanat el regidor de cultura de la vila, va demanar més sou mensual per al regidor...és una actuació normal tenint en compte els polítics del meu poble (i supose que dels vostres també). És tot falsa ideologia...que hem de fer. Per descomptat que el que vaig dir que el PP i Apaña2000 defensaven la llengua era ironia...jaja. El més trist del meu poble és que l'únic partit que mira menys l'aspecte lucratiu i més l'ideològic és el més fatxa, i se veu que està aprofitant per a inculcar en els sociates el fet de canviar "totes direccions" per "todas direcciones" i "Vila-Real 14 km" per "Villarreal 14 km"...les coses com són amics.


PAÍS VALENCIÀ EL NOM ESTÀ BEN CLAR!! Atzukak!!

Desconnectat

 

#6 08-07-2008 13:10:53

AguaitantPV
Membre

Re: Sueca en castellà

Tindrem que fer una excursioneta a Onda... hehe

Desconnectat

 

#7 08-07-2008 15:46:37

Esquerrà
Expulsat

Re: Sueca en castellà

A Sueca el Bloc té més representació que cap partit a més a més de tindre l'Alcaldia, per tant no entem perquè retolen en castellà. No oblidem que estem parlant d'un municipi on la majoria s'expressa només en valencià, i un municipi on el nacionalisme (ja siga Bloc o Esquerra) tenen molta presència fins al punt que el Bloc és el partit amb més regidors.

Desconnectat

 

#8 08-07-2008 15:54:56

Mikel
Membre

Re: Sueca en castellà

Jo estiuetge a Sueca i no es veritat allò que dius, no se en tot el poble, però en la major part els retols son en valencià, i fins hi tot el consum fa els seus anuncis en valencià..


http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/62/Senyera_valenciana_preauton%C3%B2mica.svg/200px-Senyera_valenciana_preauton%C3%B2mica.svg.png

Desconnectat

 

#9 08-07-2008 16:48:59

AguaitantPV
Membre

Re: Sueca en castellà

El consum fa l'etiquetatge en valencià a tots els Països Catalans, ara, els anuncis mai els havia vist en valencià.

De totes formes ja m'estranyava a mi allò que diu Esquerrà que tot el poble estiguera en castellà.

Desconnectat

 

#10 08-07-2008 17:28:54

Re: Sueca en castellà

Jo sóc de Sueca. Sueca serà un poble xicotet, brut, tocat per la droga i ple de perrangos (vull dir, els que no volen treballar), però també és un poble concienciat amb el nacionalisme i on, malgrat tot, és agradable viure. Ací tot el món parla en valencià, fins i tot els del PP (a la seua manera...). Això que dius de que Sueca esta majoritàriament retolada en castellà és fals...Pot ser ultimament t'has trobat amb els cartells de la carretera que creua Sueca en castellà. Això és perquè en primer lloc, són cartells provisionals, perquè la carretera està en obres, per a fer un desviament per fora del poble...I en segon lloc, perquè aquestos cartells provisionals els ha posat la Generalitat o l'Estat...Si ho hagúes posat l'ajuntament, segurament estarien en valencià. No obstant, també és cert que cada vegada, per comoditat i ara que passen els madrilenys per anar a Cullera, es fan més cartells en castellà.

De totes formes, no trobe jo que siga un assumpte preocupant en aquest poble.


Tota política que no fem nosaltres, serà feta contra nosaltres
                                                                                            Joan Fuster, 1922-1992

Desconnectat

 

#11 14-07-2008 01:08:43

Esquerrà
Expulsat

Re: Sueca en castellà

Els cartells de les obres  de la carretera de Sueca a Cullera  en la localitat de Sueca els posa l'ajuntament de Sueca perquè és competència seua. Has vist alguna vegada a Sueca algun cartell d'obres que pose "Carrer tallat"?. Jo per exemple si els he vist a Sagunt o a Puçol. I els senyals de prohibir aparcar que posa "ambos lados". Això no ho posa l'Ajuntament de Sueca?. No vull dir que l'Ajuntament de Sueca no retole res en català, però governant un partit nacionalista (més igual si és Bloc o ERPV) no haurien de retolar res en castellà i si ho fan almenys que també estiga en català. Res més. I visca la gent de  Sueca per no abandonar la seua llengua. Gràcies.

Desconnectat

 

#12 17-07-2008 23:34:07

Pere El Gran
Membre

Re: Sueca en castellà

Array

Figura, em pareix que has quedat en evidència. Has començat el post diguent que a Sueca es rotula majoritàriament en castellà, i t'han fet vore que no. Deixau estar, que als d'Esquerra vos fot, i molt, que el BLOC tinga l'alcaldia de Sueca.

Desconnectat

 

#13 17-07-2008 23:46:41

Curial
Membre

Re: Sueca en castellà

Les discussions bizantines i irrespectuoses entre ERPV-BLOC-CUP no es permeten al foro, Pere. Per favor fem l'esforç per no dividir-nos entre nosaltres. Entenc que et puga molestar el comentari d'Esquerrà, però la solució no és clavar a tots els d'ERPV al mateix sac.

Salut!


_____________________________________________________________
http://i18.tinypic.com/63i134l.jpg
Our movement is still not spent / We vow to make our foes relent
Llibertat Països Catalans - Saoirse d´Éirinn

Desconnectat

 

#14 18-07-2008 00:08:55

Pere El Gran
Membre

Re: Sueca en castellà

Ok, ho tindré en compte. Si a Esquerrà li han sentat mal les meues paraules, li demane disculpes.

Per cert, en el foro de valencianisme.com eres Seamus Costello?

Última edició per Pere El Gran (18-07-2008 00:09:44)

Desconnectat

 

#15 18-07-2008 13:01:03

AguaitantPV
Membre

Re: Sueca en castellà

Pere El Gran, ademés de que no has de clavar-los a tots en el mateix sac, aquest usuari (Esquerrà, Llenguacatalana per als més coneguts de per ací) no és més que un trollet mal disimulat i amb la intenció de  dividir-nos.

Recalque la paraula troll.

Desconnectat

 

#16 22-08-2008 00:52:10

Geodacus
Membre

Re: Sueca en castellà

Diria que si es tracta d'una "carretera nacional" la competència és de l'Estat. Sí és "regional", seria de la Generalitat, i així.
Si vaig errat, digueu-m'ho.

Desconnectat

 

#17 22-08-2008 00:54:08

Geodacus
Membre

Re: Sueca en castellà

Això dels anuncis de Consum en valencià jo també els he vist (exclusivament en valencià).

Desconnectat

 

#18 05-09-2008 00:07:19

Solca
Membre

Re: Sueca en castellà

lllenguacatalana TROL mentider, madrileños com tu no els volem, a casa

Última edició per Solca (05-09-2008 00:08:25)

Desconnectat

 

#19 11-09-2008 23:00:02

Esquerrà
Expulsat

Re: Sueca en castellà

Madrileños?. Aquesta paraula no està al diccionari. Solca tu no seràs madrileny, però no et volen a ta casa !!!!!. Ara, resulta que sóc un mentider per parlar de la realitat al País valencià: governe qui governe està tot majoritàriament en castellà. Hi ha molta covardia. Ah, i sempre la culpa és del PSOE o del PP. I als ajuntaments on només governa el Bloc i retolen en castellà?.

Desconnectat

 

#20 12-09-2008 13:47:00

Solca
Membre

Re: Sueca en castellà

que casualitat que t'han deixat en evidència, que casualitat que parles d'on mana el Bloc i no d'on mana el PP. potser que el Bloc on mane tinga que ser més valencià, ara bé on mana???? i com mana, una cosa és tindre la regidoria X i altra manar de veritat. En Sueca t'han deixat en evidència, busca't altra ciutat. Alacant?? ah, no mana el Bloc. No.

Desconnectat

 

Peu del fòrum

Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB

Creative Commons License © 2004-2011 Antiblavers.org i altres contribuïdors | visites
Aquesta obra està subjecta a una Llicència de Creative Commons, tret d'on s'indique el contrari.
Funcionant gràcies a PmWiki, PunBB, Coppermine, PHP, MySQL, Apache i GNU/Linux.